Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Lavkarbo og økt risiko for kreft

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-12-10, 02:23   #1
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Lavkarbo og økt risiko for kreft

-----


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 21:55.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 09:25   #2
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og økt risiko for kreft

Pust inn og slapp av.

"Processed meats" er ikke vanlig rødt, men pølser og pølsepålegg, røkt, tørket, sprøytet full av nitrat og saltlake og denslags.

Kylling er safe som hel og filet, men kanskje ikke som ekstralett pålegg med msg, gjærekstrakt, fem forskjellige nitratsalter og sukker-som glukose tilsatt. Så entrecote og koteletter er også safe etter denne definisjonen. Til og med Grilstad Salami, men ikke den ekstra-lette typen...

Og de vil at du skal spise grønnsaker istedet, ikke bytte mellom kjøttyper.

I min helt subjektive mening er dette klakkøreri for den offisielle amerikanske kostholdslinjen. Jeg liker å sitere han valgforskeren fra Bergen som jeg ikke husker hva heter: " Då vil eg gjerne vite hvordan spørsmålet er stilt".

Utvalg i sånne undersøkelser er alfa og omega, dersom undersøkelsen er bredt anlagt, 130 000 vil tyde på ja, så plukker du med endel amatører som tolker lavkarbo som "ikke spis grønnsakene dine, Jens"! og hvis de da bare spiser saltmat og pølse og friterte kyllingbiter og ikke får i seg vitaminer og mineraler... I denne tenkte sammenhengen vil det gjøre en positiv forskjell å spise grønnsaker og nøtter og olje.

Og nei, for all del, jeg vet ikke hvordan undersøkelsen er bygd opp. Men det er med all mulig sannsynlighet ikke et kontrollert forsøk, fordi folk ikke er laboratoriedyr som man kan låse inn, man må spørre dem. Og krysse fingre for at spørsmålene ikke er ledende og at folk ikke juger altfor mye...

Må finne en referanse her om at voldsomt mye forskning av psykologi-typen er gjort på amerikanske universiteter og at det er ting som tyder på at amerikanske 19-20 (endreårige studenter ikke er representative for verdens befolkning generelt...

I korthet: ikke bli forvirret og engstelig, tenk heller at alle, el mange forskere er idioter av den nyttige sorten. Det er viktig å ha faste holdepunkter i tilværelsen, som at du selv har rett.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 11:15   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økt risiko for kreft

Forøvrig er det viktig å ta med at kreftceller lever av glukose, dvs karbohydrater.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 13:45   #4
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økt risiko for kreft

----------


Sist redigert av Etherena : 03-01-11 kl 20:06.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-01-11, 20:06   #5
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og økt risiko for kreft

----------

Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 18:22   #6
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Lavkarbo og økt risiko for kreft

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forøvrig er det viktig å ta med at kreftceller lever av glukose, dvs karbohydrater.

Seriøst ? Betyr dette at hvis man skulle få diagnosen kreft så kan man bli kurert ved å kutte ut karbohydrater ? (Da sprer den seg ikke ytterligere) ?

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo-dietter og risiko for død? Kanutten Nyheter / media 10 18-10-10 12:32
Mat mot KREFT heltny Generell ernæringsdebatt 0 12-11-09 17:53
Lavkarbo og effekten på kreft Sungrazer Lavkarbo generelt 1 10-11-09 13:58
Lavkarbo og kreft mofe Fysisk og mental helse 137 17-06-08 20:46
Lavkarbo mot kreft StineK Artikler 1 24-05-08 11:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no