Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Pepsi Max

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-11, 11:00   #1
Sandra
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 49
Sandra er på en erverdig vei
Question

Pepsi Max

Elsket og utskjelt!
Fagfok er uenig om det er skadelig eller ikke. Noen mener at det er helt greit, andre mener at det er værre enn sukker.

Hva med dere? Hvilke erfaringer har dere?
Er det noen som har sluttet?

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:02   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Pepsi Max

På dette forumet er det like stor uenighet Så her vil du nok ikke få noe klart svar. Det er noen som drikker flere liter hver dag, andre kun i helgene og noen aldri.

Noen merker vektstagnasjon av aspartam som den er søtet med, andre får veldig søthunger av å drikke den, men andre igjen ikke merker noen ting.

Noen er i mot kunstig søtning uansett og noen synes det er helt greit.


Du må først finne ut om du vil bruke kunstig søtning. Hvis ja, skal dette være helge kos eller hverdagskos? Så må du sjekke om du tåler det, eller om vekta stopper opp.

Opp til deg

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:06   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max

Jeg er av dem som mener at kjemikalier ikke er godt for kroppen så jeg drikker ingen form for lettbrus eller fun light. Dessuten smaker det pjuk i min munn også så det er veldig lett å holde seg unna.

Ingenting slår kaldt vann og/eller en kopp te.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:07   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Pepsi Max

Jeg drikker litt Cola Zero av og til (1-2 ganger i mnd) og har ikke noe dårlig samvittighet for det.....Men jeg prøver å begrense det til dette for det trigger et visst søtsug....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:18   #5
Sandra
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 49
Sandra er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max

Jeg drikker mye pepsi max. Tviler vel egentlig på at det er noe bra for kroppen. Men spørsmålet er om det er skadelig nok til å ta jobben med å slutte.
Jeg har nå vært to dager helt uten.
Planen min er å ligge helt unna i en måned og så bestemme meg for hva jeg vil gjøre videre. Jeg tror at det å vite at jeg aldri kan drikke det igjen, vil trigge suget. Det er lettere å holde seg borte fra det hvis jeg vet at jeg kan drikke det igjen om en stund.
Forhåpentligvis mister jeg lysten på det etter hvert, eller klarer å holde meg til å bare drikke litt av det i helgene.

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:41   #6
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Pepsi Max

Jeg sluttet plutselig helt en dag... Jeg fant ut at jeg rett og slett nektet å skulle være avhengig av noe...og jeg var helt avhengig av Pepsi Max... Nå smaker det ekkelt...som ublandet saft eller noe...

Det er som de sier over her...noen merker at de går fortere ned uten...at de lettere holder seg unna andre ting...andre igjen mener at Pepsi gjør at de lettere klarer å holde seg unna verre alternativer med et glass Pepsi eller to...

Jeg tror man må finne det ut selv...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 11:54   #7
Lumpe
Juniormedlem
 
Lumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 42
Lumpe er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max

Opprinnelig lagt inn av Sandra, her.

Jeg drikker mye pepsi max. Tviler vel egentlig på at det er noe bra for kroppen. Men spørsmålet er om det er skadelig nok til å ta jobben med å slutte.
Jeg har nå vært to dager helt uten.
Planen min er å ligge helt unna i en måned og så bestemme meg for hva jeg vil gjøre videre. Jeg tror at det å vite at jeg aldri kan drikke det igjen, vil trigge suget. Det er lettere å holde seg borte fra det hvis jeg vet at jeg kan drikke det igjen om en stund.
Forhåpentligvis mister jeg lysten på det etter hvert, eller klarer å holde meg til å bare drikke litt av det i helgene.

Du vil nok få en form for abstinens. Gjerne iført en salig migrene fra øverste hylle, bli mer aggressiv og kortere lunte osv osv...

Men klarer du å kutte ut P-Max så er du kommet et godt steg på vei til en sunnere hverdag. Må du absolutt ha noe med kullsyre i vil jeg anbefale vanlig blå Farris.

Lykke til

__________________


Lumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 12:07   #8
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Pepsi Max

Bare det at man får abstinenser av å slutte og altså får et avhengighetsforhold til Pepsi Max er nok for meg til å synes det er lurt å holde seg vekke.

Jeg holder på å trappe ned. Har sluttet flere ganger, men begynner igjen med jevne mellomrom. Mye vil ha mer, men som enkelte sier så trigger det lysten på noe søtt, og jeg føler meg faktisk mye mer sulten når jeg drikker Pepsi Max. Da er det litt motsatt av hvordan jeg gjerne vil ha det nå om dagene. Jeg vil helst ha jevne måltider uten søtsug. Siden jeg er en enten/eller type og ikke klarer å finne middelveier, da er det bare en ting å gjøre: Slutte med Pepsi.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 12:23   #9
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max

jeg har vært avhengig av pepsi max i flere år, men jeg har endelig klart å slutte... nå drikker jeg kun litt i helgene. problemet mitt når jeg drikker pepsi max, er at jeg ikke får i meg det vannet man skal ha hver dag, for da har jeg ikke lyst på vann når jeg har brus.. men nå synes jeg vannet er best altså... vel og merke dersom vannet er kaldt...

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 13:59   #10
Sandra
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 49
Sandra er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max

Takk for flere svar. Jeg merker og at jeg bare har lyst på Pepsi max og ikke vann når jeg drikker det.

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 14:03   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max

Jeg drikker Pepsi max i perioder. Får overhodet ingen abstinenser når jeg slutter med det og heller ikke noe søtsug når jeg drikker det. Drikker ALLTID nok vann før jeg "får lov" til å drikke brus av noe slag

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 10:09   #12
Sandra
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 49
Sandra er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max

Jeg skal gi meg lov til å drikke 0,5 liter lørdag og søndag. Trenger det som en motivasjon til å holde meg unna i dag og. Så er det null fra mandag av igjen.

Synes å huske at jeg har hatt mye finere hud i perioder hvor jeg har holdt meg unna PM.
Er det flere som merker andre fordeler med å kutte ut?

Sandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonispirert Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 11:57   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Pepsi Max

jeg får mageproblemer over tid... jeg tålte ikke pepsi-max pre-lavkarbo (tålte ingen lett-brus) - og sluttet. Ble så utrolig bedre i magen av lavkarbo (har chrons) - og et år etter at jeg smakte jeg pepsimax igjen - og tålte det! Nå har jeg drukket det i snart 7 mnd - og har hatt diare nesten hver dag (eller rettere sagt hver natt) siden før jul selv om jeg kanskje drikker en halv halvliter annenhverdag ca. Nå har jeg vært uten i 4 dager og magen ser ut til å være ok igjen.
Dette KAN ha med andre ting å gjøre (lang historie) - men det eneste jeg har gjort annerledes er å kutte pepsimaxen og da sover jeg igjen hele natta uten å renne på do.

Så min konklusjon er: Ikke drikk pepsimax - det finnes ingen næring i den, den har kunstige tilsetninger, og man (jeg) drikker mye mindre vann når man/jeg drikker pepsimax! I tillegg KAN det stoppe vektnedgang på lavkarbo og gi løs evt forstoppet mage.

(Fin motivasjon til meg til å fortsette å holde meg unna pepsimax videre også denne tråden Jeg får mye gratis hjelp til selvhjelp på dette forumet - TAKK alle som bidrar!! )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 13:01   #14
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pepsi Max

Jeg har drukket Pepsi Max i store mengder i mange år...

Jeg kuttet tvert i begynnelsen av august 2010, og har ikke tatt en slurk PM etter det.

Har ikke merket noe forskjell i forhold til vekt eller hud, men svimmelheten jeg slet med er borte. Så jeg skal ALDRI drikke/spise ting med aspartam igjen

Jobber med å finne alternative søtninger - og foreløpig bruker jeg sucralose (splenda) og sukrin. De tror jeg skal være greie. Har kjøpt stevia - men jeg klarer ikke smaken i det hele tatt. Jeg bruker søtning først og fremst til å ha på cottage cheese til frokost - og da må det smake litt ok

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 13:37   #15
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Pepsi Max

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Jeg har drukket Pepsi Max i store mengder i mange år...
Jeg kuttet tvert i begynnelsen av august 2010, og har ikke tatt en slurk PM etter det.

Har ikke merket noe forskjell i forhold til vekt eller hud, men svimmelheten jeg slet med er borte. Så jeg skal ALDRI drikke/spise ting med aspartam igjen


Jeg og er svimmel av og til, skal se om jeg merker forskjell nå når jeg (snart) har sluttet helt.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 13:58   #16
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Pepsi Max

Jeg drikker litt pepsi max hver dag, og har ingen planer å slutte med det så lenge jeg klarer å holde det på et lavt nivå. Det er som regel kveldskosen min. Men drikker jeg for mye så går det utover nedgangen, så jeg må begrense meg. Drikker bare vann på dagene nå og tillater meg kun pepsi max på ettermiddagen/kvelden, et glass eller to. Før drakk jeg mye, mye mer.. hver dag på jobb 0,5 liter og flere glass hjemme. Er fornøyd sånn jeg har det nå, enn så lenge

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 18:41   #17
kake
Juniormedlem
 
kake sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 17
kake er på en erverdig vei

Sv: Pepsi Max

Jeg begynte å drikke ganske mye Pepsi Max etter jeg begynte på lavkarbo. Jeg har gått ned jevnt og trutt så jeg har lite tro på at det skal holde igjen vekten.

__________________


kake er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under utprøving Svar med sitat
Svar

Emneord
aspartam, pepsi max


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pepsi max Roardo Mer enn 30 kg overvekt 42 26-07-11 17:06
Pepsi Max Is? Benedictee Ketolysekuren 11 09-06-10 21:21
Pepsi Max? Sassy88 Ketolysekuren 20 16-05-09 10:05
Pepsi Max Anitra Ketolysekuren 2 20-10-08 23:20
Pepsi max ... pelleline Ketolysekuren 17 28-06-08 20:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no