Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Handleliste til startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-09, 20:05   #51
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Handleliste til startere

Jeg spiser gulrot og kålrot nesten daglig, men ikke mengder. Har regnet ut at karber fra kålrot/gulrot i en porsjon gratinert grønnsaksgrateng á la Fedon er ca 4-5 gram (og den er veeeldig god).

Jeg har ikke brukt brød av noe slag, eller atkinsbar, lovlige "søte" drikker, eller noen form for godterierstatning. Det er enklere å fjerne alle disse tingene fra bevissheten enn å minne seg på det man går glipp av hele tiden.

Om jeg skulle være et halvt år i kloster, hadde jeg neppe lagt min daglige rusletur til en nudiststrand, for å si det sånn.....

  Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 00:36   #52
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Om jeg skulle være et halvt år i kloster, hadde jeg neppe lagt min daglige rusletur til en nudiststrand, for å si det sånn.....

Tja, med de som står fram som nudiseter i aviser og ukeblader innimellom får man klansklje heller LYST til å gå i kloster...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 23:55   #53
millemy
Nytt Medlem
 
millemy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
millemy er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.


"tunfisk i olje"

Hva med tunfisk i vann? Noen spesiell grunn til at det må være i olje?

__________________



millemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:20   #54
millemy
Nytt Medlem
 
millemy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
millemy er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Løk vokser under jorda, men det er jo ikke akkurat det man spiser flere hundre gram av om gangen.

Er det noen type løk som er bedre enn andre? Rødløk bedre enn gul løk, eller omvendt?

__________________



millemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:09   #55
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av millemy, her.

Hva med tunfisk i vann? Noen spesiell grunn til at det må være i olje?

Fordi vi jo er på jakt etter å spise mye fett, kanskje!

Opprinnelig lagt inn av millemy, her.

Er det noen type løk som er bedre enn andre? Rødløk bedre enn gul løk, eller omvendt?

Både rød og gul løk inneholder 5.7g karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 15:28   #56
millemy
Nytt Medlem
 
millemy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
millemy er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Selvfølgelig olje pga av fett(!) tenkte ikke så langt en sen søndagskveld :P

__________________



millemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 16:00   #57
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handleliste til startere

Frisk spinat er kjempedigg å bytte ut issalaten med. Den gir mer å tygge på og er knallgrønn og derfor stappfull av antioksydanter. Champignong har svært lite karbohydrater! Man må ikke kjøpe de søteste rød tomatene heller. De faste litt grønne er det mindre karbohydrater i. Jeg bruker soyamelk uten tilsetninger i te/kaffe, fordi den har et halvt gram karbohydrater pr 100 g. Jeg bruker dijonsennep som er uten karber som del av dressing jeg også bruker litt sitronsaft i, karri, salt, olje/most avokado og urter.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 15:21   #58
millemy
Nytt Medlem
 
millemy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
millemy er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Er det noen som vet hvor mange karber det er i fullkornspasta?

__________________



millemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 16:21   #59
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Handleliste til startere

Axa Fullkornspagetti ligger på 65g karbo pr 100g, så den må droppes

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:12   #60
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av millemy, her.

Er det noen som vet hvor mange karber det er i fullkornspasta?

Alt for mange for ketolyse desverre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 19:19   #61
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Men den verdien er tørrvare, ikke sant?
Blir for mye på ketolyse uansett, men om du koker 100g fullkornpasta, hvor mye mat blir det ferdigkokt?
Har en gratengoppskrift der 150g makaroni er til 6 pers! Blir jo så mye mer når den er kokt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 23:04   #62
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Handleliste til startere

Ja det er nokk verdien på tørrvare ja men som du sier, uansett for mye for ketolyse.

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:05   #63
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Hvilken salat som er bra da? Har ikke funnet det noen plass... Hva med hjertesalat? Trodde liksom at salat var salat jeg...

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 18:21   #64
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Handleliste til startere

Det er mange typer salat. Rapid er tørr og kjedelig. Spinat og ruccola kan brukes som salat. Spinat er så grønn og derfor ekstra sunn,og ruccola er smaker masse og godt. Issalaten har ikke den beste kvaliteten i disse dager men er mest økonomisk i forhold til mengden du får. Kjøp de tyngste, da er de ikke uttørket eller med få blader.Om sommeren har de ofte lus og fluer i seg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 18:40   #65
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Handleliste til startere

Jeg bruker mest hjertesalat, fordi den holder seg best i kjøleskapet. Syns jeg hvertfall.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 19:46   #66
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Jeg bruker mest hjertesalat, fordi den holder seg best i kjøleskapet. Syns jeg hvertfall.

Og er knallgod på smak!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 16:00   #67
MissyMiss
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Handleliste til startere

Hei, jeg skal til svinesund imorgen, så jeg lurte på om er det noe jeg kan kjøpe derifra billig og som ikke blir solgt i norge?
Så har jeg også lest at folk er her nevner sukkerfir goddis fra sverige? Hvilken butikk er det snakk om da?handler mest på eurocash og er innom norbysenter eller hva den nå heter+mamma luppas tortillas eller noe sånt? whats tht?? er det noen yoghurt jeg kan kjøpe derifra?

  Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 16:19   #68
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Det meste blir solgt i Norge også,. men er mye billigere i Sverige, som feks Fiberhusk tiul baking etc. Koster det samme for 300g som 100g koster i Norge. Har de på gamle Nordby- butikken i hvert fall.
Tyrkisk yoghurt er billigere også.
Finnes flere tråder her inne om Svenske- handel. Feks denne!

Scroller du helt nederst på den siden, finner du andre tråder om det samme!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:09   #69
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av MissyMiss, her.

Hei, jeg skal til svinesund imorgen, så jeg lurte på om er det noe jeg kan kjøpe derifra billig og som ikke blir solgt i norge?
Så har jeg også lest at folk er her nevner sukkerfir goddis fra sverige? Hvilken butikk er det snakk om da?handler mest på eurocash og er innom norbysenter eller hva den nå heter+mamma luppas tortillas eller noe sånt? whats tht?? er det noen yoghurt jeg kan kjøpe derifra?

Nå har du vel allerede vært i sverige, men jeg tipser likevel
Kjøtt er jo en selvfølge
Det sukkerfrie finnes det mye av på godtebutikkene, men vær forsiktig om du ikke er vandt med det. Sukkerfritt godis og SÆRLIG det svenske løsgodteriet er IKKE bra for magen. Første gang jeg spiste sukkerfritt løsgodt, ikke mer en en håndfull - fløy jeg på do en hel kveld og trodde virkelig at jeg var syk! Jeg gikk ned en hel kilo på EN kveld!
Mama lupes tortilla tror jeg ikke mange helsekoster selger lengre. Jeg regner med at importen blir dyr. (de kommer egentlig fra usa) Tyrkisk youghurt kan du kjøpe, det er sikkert billigere det også

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:35   #70
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Jeg kjøper Fibrex i Sverige. Bruker det i brød og bakevarer. 5 gr per 100 gram og fungerer supert som mel om man maler det. Er flak i boksen.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 11:47   #71
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Tacosausen til Old el Paso inneholder faktisk 8,8 g karber pr. 100 gram den....
Men Landlord sin inneholder kun 6 g pr 100 g...så hadde nok heller valgt den gitt...
Landlord har faktisk en del produkter som inneholder mindre karbohydrater enn andre...Rema 1000 fører den
Tacokrydderet fra blackboy inneholder iallfall ikke sukker...så dene kan vel og brukes

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 19:59   #72
julianne
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 30
julianne er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Fader martin har forresten en dressing m 4,68 g krb pr 100 gr...Selskapsdressing heter den...
og 100 g dressing er myye..så mål opp 100 og porsjoner utover en tre dagers tid

Selges på Coop OBS...til og med 10 kr salg på den om dagen..

julianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 21:41   #73
Drømmeren
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 87
Drømmeren er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Kjempe fin liste til oss som skal handle inn og starte opp

Men hvilke drikker kan vi drikke da?

Drømmeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 22:17   #74
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Handleliste til startere

Opprinnelig lagt inn av Drømmeren, her.

Kjempe fin liste til oss som skal handle inn og starte opp

Men hvilke drikker kan vi drikke da?

Vann!
Og te og kaffe!

Kakao laget av fløte!

Lightbrus er "lov", men kan være til hinder for vektnedgang hos noen. Det samme gjelder light- saft som feks Fun light!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 09:57   #75
Arwen32
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 10
Arwen32 er på en erverdig vei

Sv: Handleliste til startere

Dytt

Arwen32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
handleliste, tips


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste? joggebukse-jenta Ketolysekuren 2 17-10-08 16:40
Handleliste Nussenasse Lavkarbo generelt 9 02-09-08 12:01
Handleliste for ei uke! Maskotten Middag 3 12-07-08 18:25
Handleliste? Tess Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 23-03-08 16:17
Handleliste ... elle Induksjonen 4 17-09-07 21:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no