Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Ditt beste coleslaw-tips?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-10, 12:13   #1
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Ditt beste coleslaw-tips?

Har nå laget coleslaw ifølge Skaldemanns oppskrift...og tenkte at dette kanskje det finnes andre varianter av?

Noen som har noen tips eller oppskrifter å dele? Noen som pleier å gjøre en annen vri på sin coleslaw? Ta noe ekstra oppi?
(Har lest Nannahs oppskrift på den creolske, den skal prøves en gang! )

Hvor lenge holder den i kjøleskapet forresten?

__________________


A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 14:54   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ditt beste coleslaw tips?

Opphakket sylteagurker er kjempegodt..! (men inneholder litt karber)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 10:22   #3
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Sv: Ditt beste coleslaw tips?

Det skal jeg prøve, Areola!

Merker at coleslaw funker supert for meg, de ukene jeg har det i matpakken og ved siden av middagen så går jeg ned mye mer! (Andre som har merket det, eller?)

__________________


A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 22:53   #4
arcadia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 4
arcadia er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ditt beste coleslaw-tips?

Hei! Jeg har ikke skaldeman boka, så kan noen gi meg coleslaw oppskriften hans ? Namme!

arcadia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:47   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ditt beste coleslaw-tips?

Oppskrift hadde vært fint :-)

Hva slags salat er egentlig dette? Hva smaker den?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:57   #6
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Ditt beste coleslaw-tips?

Kinakål istedet for kål er bra.

Oppskrift her feks:

http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/grillmat/coleslaw/

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:12   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste coleslaw-tips?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hva smaker den?

Coleslaw smaker ikke så ulikt italiensk salat egentlig, nesten de samme ingrediensene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 23:56   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ditt beste coleslaw-tips?

Hei,
Flere coleslaw oppskrifter her: Grønnsaksretter og –grønnsakstilbehør til middag (samletråd)
Var så heldig å finne Skaldemanns kokebok på Mamuttsalget…

Coleslaw
1 hode hvitkål eller annen kål. Rødkål bør forvelles i varmt vann, hvitkål og blomkål brukes rå.
1 gul eller rød løk

Til dressing:
1 dl majones
1 dl creme fraiche
1 ss fransk sennep
1 skvett sitronsaft
Rikelig med svart pepper

Bland dressingen og rør inn en finhakket middels stor løk. Rens kålhodet, del det i to og fjern den grove rotstokken. Nå tar du frem den store, nyslipte kniven og finstrimler kålen i millimeterbrede strimler. Noen bruker ostehøvel eller et grovt rivjern. Bland kålen i dressingen til du får en smidig blanding. Jeg vil ha blandingen ganske tykk. Smak til og ha i mer sitronsaft eller litt salt ved behov. Salaten kan spises med en gang, men den blir bedre etter et døgn eller to.

...mener å huske at spisskål har mindre kh enn hodekål.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 02:30   #9
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Ditt beste coleslaw-tips?

ååh, denne oppskrifta er så utrooolig god! får vann i munnen her

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ditt beste tips til rask vektnedgang Bollemina Lavkarbo generelt 29 08-03-10 10:21
Hva er DITT beste tips på ketolyse? Bubbla Ketolysekuren 4 08-02-10 23:24
Ditt beste tips til å komme inn i ketose igjen. Jeg trenger hjelp! *pippi m gutt og jente* Ketolysekuren 25 24-03-09 11:24
Hva er ditt beste tips for å gå ned i vekt på ketolyse, og for å holde vekten etterpå camillasnilsen Ketolysekuren 3 28-04-08 17:18
Hva er ditt beste tips mot hodepine? mofe Fysisk og mental helse 25 16-03-07 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no