Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lettvinn bearnaise-saus?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-10, 11:02   #1
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Lettvinn bearnaise-saus?

Heisann

I dag blir det koteletter, soppstuing og bernesaus.

Sendte fruen på butikken i dag for å kjøpe inn til sausen, og der hadde dem alt utenom estragon. Er det slik at jeg absolutt må ha det for at sausen skal bli god? Har mest lyst på berne i stede for hollander hehe.

Er den sausen med bernesaus essens som er på forumet her.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 11:06   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

Retta på tittelen, jeg .
For at du skal få bearnaise-smaken så bør du ha estragon, ja, og helst også hvitvinseddik. men hollainaise-saus er jo også godt, bare bytt ut estragon med gressløk og hvitvinseddik med sitron og vann.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:10   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

Okej, nå trenger jeg sikkert nødhjelp.

Jeg kjøpte eple eddik i stede for hvitvins eddik?? Går det??

Også hadde dem ikke fersk estragon noe sted, så kjøpte estragon på krydder flaske. Sikkert tørka. Funker det??

Hehe, håper det blir berne på meg i dag altså

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:15   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

Her er den sausen jeg lager, uten eddik, med tørka estragon: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=1891

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:15   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

De hadde ikke bearnaise-esens da? Jeg ser den i flere og flere butikke nå. Det viktigste er noe surt, så eplesidereddik funker nok. Jeg bruker bare essensen, en kork eller to i 1-2eggplommer, piser sammen, skjærer opp 100g smør i små terninger, setter kjelen på lav varme og rører hele tiden, har i en og en terning, en ny terning hver gang den forrige har smeltet, visper med ballongvisp hele tiden. Når alt smøret er i skal den kun vispes til sausen tykner. Så har jeg i litt tøket estragon.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:18   #6
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

De hadde ikke bearnaise-esens da? Jeg ser den i flere og flere butikke nå. Det viktigste er noe surt, så eplesidereddik funker nok. Jeg bruker bare essensen, en kork eller to i 1-2eggplommer, piser sammen, skjærer opp 100g smør i små terninger, setter kjelen på lav varme og rører hele tiden, har i en og en terning, en ny terning hver gang den forrige har smeltet, visper med ballongvisp hele tiden. Når alt smøret er i skal den kun vispes til sausen tykner. Så har jeg i litt tøket estragon.

Joda, har kjøpt slik essens.. Så var det bare ei oppå her som skrev jeg burde ha en eddikk også. Men da funker det sikkert med slik berne essens, tørka estragon og eplecider eddik da?

For å si det på en anna måte, blir dette en god bernesaus tror dere:

Smør, fløte, eggeplomme, berneessens, tørka estragon, kruspersille og eplecider eddik?

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:20   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Joda, har kjøpt slik essens.. Så var det bare ei oppå her som skrev jeg burde ha en eddikk også. Men da funker det sikkert med slik berne essens, tørka estragon og eplecider eddik da?

Marius

Den essensen smaker veldig eddik, så med mindre du er veldig glad i eddik, så skjønner jeg ikke vitsen med å ha eddik i tillegg. Det er vel i såfall om du ikke har essens og bare har eddik og estragon.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:22   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Joda, har kjøpt slik essens.. Så var det bare ei oppå her som skrev jeg burde ha en eddikk også. Men da funker det sikkert med slik berne essens, tørka estragon og eplecider eddik da?

Marius

Hun oppå her (les: meg) mener du burde ha hvitvinsedikk fordi det er det som originalt brukes. Har du bearnaisessens så funker det også . I oppskrifta til Gerd er det sitron, det funker også helt supert! Mange veier til Rom! Hovedsaken er at du får til en smak du selv liker .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 12:25   #9
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lettvinn bearnaise-saus?

Aaah, konge. Da dropper jeg edikken og bruker den essensen jeg da

Da blir det bernesaus tenker jeg heheh

Takk for hjelpa

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjemmelaget bearnaise (sukkerfri) Iset Annen mat 5 07-09-14 16:42
Fjordland bearnaise-saus Jannicke Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 27-11-09 18:22
Bearnaise-essens? Hyper Spørsmål og svar 7 14-01-08 21:01
Bearnaise-essens Sjarmguri Atkins kosthold 2 21-09-04 11:54
Hvir får jeg tak i bearnaise-essens?? Iset Lavkarbo generelt 4 19-06-04 15:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no