Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-12, 22:42   #1
accidabbi
Juniormedlem
 
accidabbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Hommersåk
Alder: 37
Innlegg: 19
accidabbi er på en erverdig vei

Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Hei.
Ser at noen skriver om en olje fra Rema 1000 som heter Salat og Matolje.
Denne skal visstnok være kaldpresset òg billig. Er dette tilfelle?
Noen som har erfaring med denne olja? Skulle hatt en smaksnøytral olje og denne skal vist være det. Men er litt usikker på kvaliteten pga den lave prisen..

accidabbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-12, 23:48   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Salat og Matolje fra Rema1000? Sundt?

Hva slags olje er det da? Den er vel neppe fremstilt av salat og mat?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 00:58   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Salat og Matolje fra Rema1000? Sundt?

Om det står at den er kaldpresset (virgin oil), er på glassflaske og flaska er mørk i farge kan du trygt kjøpe den.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 07:52   #4
accidabbi
Juniormedlem
 
accidabbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Hommersåk
Alder: 37
Innlegg: 19
accidabbi er på en erverdig vei

Sv: Salat og Matolje fra Rema1000? Sundt?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om det står at den er kaldpresset (virgin oil), er på glassflaske og flaska er mørk i farge kan du trygt kjøpe den.


Holder det med en av disse tingene eller?
Jeg kjøper ofte en kvalitets kaldpresset rapsolje til 70kr for en liten halvliter òg denne er ikke på mørk flaske..

accidabbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 10:12   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Salat og Matolje fra Rema1000? Sundt?

Opprinnelig lagt inn av accidabbi, her.

Holder det med en av disse tingene eller?
Jeg kjøper ofte en kvalitets kaldpresset rapsolje til 70kr for en liten halvliter òg denne er ikke på mørk flaske..

Pass på å sette den i mørke.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 10:35   #6
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Salat og Matolje fra Rema1000? Sundt?

Opprinnelig lagt inn av accidabbi, her.

Holder det med en av disse tingene eller?
Jeg kjøper ofte en kvalitets kaldpresset rapsolje til 70kr for en liten halvliter òg denne er ikke på mørk flaske..

Jeg ville ikke kjøpt den - den er sansynligvis ødelagt av lyset allerede før den kom i butikken. Olje er svært ømfintlig for lys.

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 13:03   #7
accidabbi
Juniormedlem
 
accidabbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Hommersåk
Alder: 37
Innlegg: 19
accidabbi er på en erverdig vei

Sv: Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Grunnen til at jeg spør er egentlig for jeg tenkte at jeg skulle lage meg egen majones i stedet for å kjøpe ferdig i butikken.
Men det som er saken er jo at vanlig majones inneholder jo 80% soyaolje og jeg regner med at dette er raffinert olje.. Dvs at majones inneholder en good del transfett som det er mye snakk om her inne.
Derfor er jeg usikker på om det er mulig å lage majones av en kaldpresset olje som ikke smaker noe?
Jeg har lest litt på forumet om å lage majones og den eneste oljen som jeg har funnet her som folk mener ikke sette for mye smak på majonesen er denne som jeg har nevt over her.
Hvis ikke jeg finner et smaks-nøytralt alternativ til raffinert olje kan jeg jo likså godt bare lage majonesen av vanlig, billig soyaolje, og da få en veldig billig majones i tillegg til at man slipper så veldig mye av E211 (tror jeg det er) med som er langt oppe på listen over kreftfremkallende E-stoffer.

accidabbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 15:11   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Hm , ja. rapsolje kommer kanskje ikke på mørk flaske? Jeg ville brukt en annen olje, med smak jeg liker, som valnøttolje f.eks. Den er kjempegod og har mild smak. På helsekost får du også solsikkeolje på mørk flaske, den har også nøytral smak.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 16:41   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Jeg kjøper coop sin majones, den er billig, er laget av raps, og smaker bra

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 19:31   #10
accidabbi
Juniormedlem
 
accidabbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Hommersåk
Alder: 37
Innlegg: 19
accidabbi er på en erverdig vei

Sv: Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Tanken er jo litt å lage sin egen majones av kaldpresset olje for å slippe alt transfettet og e-stoffene som er i den kjøpte majonesen..
Det går fort myyyye majones på denne kuren..

accidabbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:07   #11
accidabbi
Juniormedlem
 
accidabbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Hommersåk
Alder: 37
Innlegg: 19
accidabbi er på en erverdig vei

Sv: Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hm , ja. rapsolje kommer kanskje ikke på mørk flaske? På helsekost får du også solsikkeolje på mørk flaske, den har også nøytral smak.

Nei, den rapsoljen jeg har kjøpt skal i alle fall ikke være mørk.. Den kommer på glassflasker på 0.45 liter og koster 50 pr flaske i vanlig dagligvare.
Jeg synes det blir litt for ekstremt å gå å handle svindyr olje på helsekost bare for den er litt sunnere..
Men jeg tenkte om noen viste om en sunn olje som selges i vanlig dagligvare som ikke setter usmak på majonesen..
Eller andre ting som jeg vil lage med denne oljen..

accidabbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-02-12, 20:31   #12
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Salat- og matolje fra Rema 1000? Sunt?

Det eneste du får kaldpresset på dagligvarebutikk er nok raps- og olivenolje. Da står det på flaska. Billig olje i plastflaske er nok ikke sunt nei ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nye sjokolader fra sukkerfritt på Rema 1000! Egg hver dag Generell diskusjon 30 01-07-11 14:28
Fedonbrød på Rema 1000? Anos Lavkarbo generelt 9 15-05-11 21:20
Koteletter fra Rema 1000 Øystein Lavkarbo generelt 8 21-08-10 20:49
Takk Rema 1000 Cherry Generell diskusjon 3 11-03-10 14:43
Lavkarbopølser på Rema 1000 Trolljenta Lavkarbo generelt 37 15-07-08 09:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no