Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Tusentråden 2006

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-06, 15:31   #76
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tusentråden 2006

Hadde egentlig planlagt en sprekk til helga, men det ser ut til at det ikke blir noe av. Hvorfor spør du, nesten hysterisk! Jo, ganske enkelet fordi jeg ikke har spesielt lyst på noe av det jeg vanligvis sprekker på.

Men herregud, mann, HVA er det du vanligvis sprekker på? Jo, potetgull, pizza, hamburger, kebab, sjokolade, iskrem, saftis, potetskruer, napoleonskake, ostekake, snickers, melkerull, troika, hobby, topp-ris, nøtte-kubbe, stratos, stratos med nøtter, helnøtt, mørk sjokolade, lasagne, biffsmørbrød, kyllinggryte med masse ris... Eh.. ja, du tar poenget?

Har vært flink i en ganske grei periode nå, nådd de fleste målene jeg har satt meg, og har bare et stort mål igjen før jeg må sette meg en bunke nye, lekre mål.

Siste mål er altså å gjennomføre www.grenserittet.com førstkommende lørdag. Og samme dag hadde jeg altså planlagt en sprekk. Men, halvt i svime slår det meg at, hvorfor sprekke når man ikke en gang innerst inne, nederst nede i den aller, aller mørkeste kroken av manglende-motivasjons-senteret finnes fnugg av lyst til å spise noe av det ovennevnte?

Luksusproblem vil nok mange si, men jeg må da påpeke at jeg fortsatt skal ned en passe høy, normalvektig norsk mann i vekt før BMI-monsteret lener seg tilfreds tilbake og aksepterer meg...

Så, bottom line: Enten får jeg finne noe nytt å sprekke på, ellers får jeg for første gang i mitt liv la være å sprekke. Ehr... Alle disse harde valgene livet består av...

  Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 18:42   #77
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Tusentråden 2006

Kanskje jeg skal slenge meg med i denne tusentråden. Jeg er nemlig en av dem som var ganske aktiv i 2004-tråden. Det er jo morro å ha et sted man enten kan slippe ut damp, dele gleder eller bare sludre litt hvis man vil få tiden til å gå. Tror jeg fant ut sist at 50 ord er ca 3 og en halv linje, så nå får det være nok for denne gang.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 18:54   #78
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Tusentråden 2006

Opprinnelig lagt inn av firth

Hadde egentlig planlagt en sprekk til helga, men det ser ut til at det ikke blir noe av. Hvorfor spør du, nesten hysterisk! Jo, ganske enkelet fordi jeg ikke har spesielt lyst på noe av det jeg vanligvis sprekker på.

Men herregud, mann, HVA er det du vanligvis sprekker på? Jo, potetgull, pizza, hamburger, kebab, sjokolade, iskrem, saftis, potetskruer, napoleonskake, ostekake, snickers, melkerull, troika, hobby, topp-ris, nøtte-kubbe, stratos, stratos med nøtter, helnøtt, mørk sjokolade, lasagne, biffsmørbrød, kyllinggryte med masse ris... Eh.. ja, du tar poenget?

Har vært flink i en ganske grei periode nå, nådd de fleste målene jeg har satt meg, og har bare et stort mål igjen før jeg må sette meg en bunke nye, lekre mål.

Siste mål er altså å gjennomføre www.grenserittet.com førstkommende lørdag. Og samme dag hadde jeg altså planlagt en sprekk. Men, halvt i svime slår det meg at, hvorfor sprekke når man ikke en gang innerst inne, nederst nede i den aller, aller mørkeste kroken av manglende-motivasjons-senteret finnes fnugg av lyst til å spise noe av det ovennevnte?

Luksusproblem vil nok mange si, men jeg må da påpeke at jeg fortsatt skal ned en passe høy, normalvektig norsk mann i vekt før BMI-monsteret lener seg tilfreds tilbake og aksepterer meg...

Så, bottom line: Enten får jeg finne noe nytt å sprekke på, ellers får jeg for første gang i mitt liv la være å sprekke. Ehr... Alle disse harde valgene livet består av...


Slutt og frist meg sånn da
Jeg har lyst på omtrent alt det du har på listen din der.
Jeg sitter her ved siden av to pizza-spisende mennesker. Ser vel omtrent ut som en hund som sikler ved middagsbordet.

Menmen, jeg får bare klare å styre mine lyster. Har kylling i ovnen nå.

__________________
Min lavkarbo blogg

Sist redigert av Trolljenta : 03-08-06 kl 19:54.
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 19:33   #79
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Tusentråden 2006

Du trolljenta, det innlegget ditt over her står i fare for å bli slettet. Du må ha minst 50 egne ord i et innlegg her i 1000-tråden skjønner du. Du må skjynde deg å redigere før moderatorene kommer og tar deg/det
Og som om ikke det er nok at du har et ulovlig kort innlegg, så blir mitt også ulovlig når ditt blir slettet, det er nemlig ikke lov å ha to innlegg etter hverandre fra samme medlem heller

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 03-08-06, 21:01   #80
Lenecath
Nytt Medlem
 
Lenecath sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 5
Lenecath er på en erverdig vei

Sv: Tusentråden 2006

Jeg slenger meg med her jeg også. Helt fersk i forumet. E r super optimistisk for neste runde på Eurodietten. Skal ned 20 kg til - og har begynt i fase 1 denne uka. Begynte første gang på eurodietten 1 aug i fjor - gått ned 10 kg. Ikke mye - men 20 kg til nå er målet. Synes det går ganske greit - for man kan jo ikke spise noen ting nesten - derfor ingen valgmuligheter - ingen måter å sprekke på - hvis man ikke går ut av ketosen da.. Har skikkelig ketose ånde nå og digger det

__________________
Lenecath er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 06-08-06, 20:42   #81
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tusentråden 2006

Så var sommerns store begivenhet over. Grenserittet 2006. 3000 påmeldte. 36 grader i skyggen. Åtte mil gjennom skogen fra Strømstad til Halden.

Etter to mil var jeg så godt som tom for alt - motivasjon, energi, pågangsmot, fullføringsvilje. Merka at jeg etter en halvtime var helt alldeles tom og irritert. Sendte avgårde de jeg hadde sykla sammen med da vi kom til 4 mil, for jeg hadde tenkt å bryte, for andre år på rad.

Da de stakk videre, gikk det en liten jævel i meg, jeg satte klokka mi til å pipe hvert 10. minutt for å minne meg på å drikke , og hver 25. minutt for å spise. Og så sykla jeg videre.

Da jeg kom til 6 mil, der jeg brøt i fjor, og skjønte at jeg hadde krefter igjen, grina jeg en liten skvett, og tråkka videre. Kom i mål etter 6 timer og 18 minutter, bare 4 timer etter vinneren - men 1 minutt raskere enn jeg sykla for to år siden.

Jeg har regna på det, og funnet ut at jeg drakk nesten 11 liter væske i løpet av sykkelrittet - like fullt veide jeg 5 kg mindre da jeg kom hjem, enn jeg gjorde på morgenen da jeg dro. Hørte jeg kjapp slankekur? (nei, jeg hørte dehydrering).

Så, om ikke denne historien har skremt dere for mye, kan dere jo melde dere på og sykle neste år Det skal Ebbamor og jeg (hehe, sant vi skal, Ebbamor?).

Og bare så det er sagt, jeg er J***** fornøyd med å ha gjennomført det.

  Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:48   #82
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Oi, nå fikk jeg lyst til å sykle!!
Blir lite av det i Bergen siden jeg har kassert sykkelen min for over et halv år siden...

Men når jeg er hjemme så sykler jeg om jeg kan (jeg lar meg riktignok stopp av regn )
Men det blir gjerne noen turer kolbotn-oslo eller kolbotn-ski

Tråkka påååå!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 11:53   #83
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

wow... jeg er alltid så imponert over folk som sykler sånne lange turer jeg... Jeg sykler masse selv også, men det er mest for meg selv og til og fra jobb... Føler liksom jeg må sykle en del, for den sykkelen min kosta det samme som en ok bruktbil

Jeg kjøpte meg en sånn sykkelcompputer her en dag. Den måler fart og distanse, så jeg har en liten plan om å få montert den på i dag... bare det slutter å regne.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 14:26   #84
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tusentråden 2006

Opprinnelig lagt inn av Aline

Oi, nå fikk jeg lyst til å sykle!!
Blir lite av det i Bergen siden jeg har kassert sykkelen min for over et halv år siden...

Men når jeg er hjemme så sykler jeg om jeg kan (jeg lar meg riktignok stopp av regn )
Men det blir gjerne noen turer kolbotn-oslo eller kolbotn-ski

Tråkka påååå!

Om du sykler inn i skauen ved SmartClub på Sofiemyr, kan du få en helt nydelig tur med mange valgmuligheter. Om Siggerud, til Ski, Om Vestby... Masse flott muligheter, anbefales på det sterkeste. Litt skogsvei og sti, men i hovedsak sykler man langs vei hele turen Om man vil da

  Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 14:47   #85
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Det skal jeg prøve! Det er jo meldt go'vær denne uken Jaiks! det var disse 50 ordene, da. Ja, altså dette betyr jo at jeg ikke er i Bergen denne uken, men hjemme hos n'a mor Skal jobbe og tjene peng!!

Og det trengs nå kan du si liksom (50 ord nå...?) Studielånet kommer ikke før jeg har penger til å betale studieavgiften...

jaja...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 15:01   #86
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tusentråden 2006

Jeg ønsker meg sykkel. Jeg ønsker meg en sykkel med stort sete så jeg slipper å få gnagesår på sittebeina. Jeg ønsker meg sykkel og har gjort det i mange år. En med skjermer og styret i greit forhold til setet og med mange greie oppovergir. Jeg har en sykkel. En spinnsykkel som står å støver nede i kjelleren. Med den kan jeg sykle på uten å komme av flekken. Det er kjedelig. Nei, gi meg en sykkel som får meg ut og frem i verden. En som jeg kan både brenne kalorier med og kjenne vinden i håret mens jeg fyker fram i verden i mer eller mindre anstrengte hvin.
Jeg har mast på gubben. Han vil også ha sykkel. Men så lenge han veier 150 kilo blir det et problem. For hvilken standard sykkel tåler en slik vekt? Så lenge han ikke kan kjøpe sykkel får heller ikke jeg sykkel.. Men nå driver jeg å sparer... Sykkel med barnesete skal jeg ha.. Så kan sykkelen passe vesla og samtidig slanke meg.. Grei deal.. !

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 15:05   #87
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tusentråden 2006

Vekt og sykkel kan være et problem, jeg vet en GOD del om det. Jeg kjøpte den sykkelen jeg har nå for tre år siden, og den har vært med meg på mange flotte turer. Den kosta mye, men f*** så fornøyd jeg er.

Nå veier jeg 140kg, i fjor veide jeg 160kg - den klager ikke altfor mye. Et tips er å kontakte et skikkelig sykkelverksted utenom sesong, og få dem til å spesialbygge hjul. De kan lage hjul som er mer solide enn det som er standard, og det kan komme godt med når man er stor.

Selv sykler jeg på standardhjul, og har gjort det hele tiden. Sykkelen min er en terrengsykkel av merke Scott (modellen heter Scott Comp Racing), og jeg kan ikke få skrytt nok av hvor god den sykkelen er!

Ikke la vekta hindre dere i å få fantastiske sykkelopplevelser!

  Svar med sitat
Gammel 07-08-06, 17:20   #88
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Jeg har en sykkel av merket Hard rocx, og modellen heter "rapidus discimus" den er kjempetøff og kjempegod å sykle på...

Den forrige sykkelen min ble stjålet i fjor, og det eneste jeg savnet på den var egentlig skivebremser, så det kjøpte jeg på den nye da. Den er superlett, og veldig tøff så klart

Jeg hadde et lite problem med å bli vant til ny type bremser da, og i starten fløy jeg over styret når jeg måtte bremse litt fort...men jeg har hjelm på hode, så jeg berger ganske bra, og er forøvrig godt polstret ellers på kroppen også

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 09:45   #89
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Nå tror jeg at jeg dør av latter her! Ser for meg Jeefern som støtt og stadig fyker over styret, lander bums på bakken, men er like blid
Helt fantastisk

Jeg vil også ha sykkel!! Men jeg ser ikke helt at jeg virkelig trenger det i Bergen, de gangene jeg ikke går, så bruker jeg scooteren. Og den ville nok stått endel...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 12:15   #90
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Opprinnelig lagt inn av Aline

Nå tror jeg at jeg dør av latter her! Ser for meg Jeefern som støtt og stadig fyker over styret, lander bums på bakken, men er like blid
Helt fantastisk

Jeg vil også ha sykkel!! Men jeg ser ikke helt at jeg virkelig trenger det i Bergen, de gangene jeg ikke går, så bruker jeg scooteren. Og den ville nok stått endel...

vitsen med å fly over styret er jo å å reise seg opp å være like blid etterpå...

I fjor hadde jeg et lite møte med en bil, og det fortate jeg om på jobb da jeg kom dit etterpå... (jeg var blå over alt) og da jeg fortalte hvor jeg hadde slått meg holdt kollegaene mine på å le seg ihjel, og kaltemeg "smule" resten av helga (og Smule er ei lita blå mus på barne tv, så dere kan tenke dere hvor jeg hadde slått meg mest... aua)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 12:23   #91
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tusentråden 2006

Du har ikke utstyret i orden Jeef'ern. Du må da vite at du må stille opp i vernesko, vernebriller, styrthjelm og polstra dress. Særlig dersom du er veilus, hvilket jeg håper du ikke er..
Jeg hater nemlig veilus! Disse overmodige og arrogante syklistene som på død og liv skal ut i veibanen. At det ligger en flott og asfaltert og oppmerka og trygg sykkelvei av høy kvalitet bare 1 meter unna bilbanens kantlinje, nei se det overser de galant. For hvorfor være pingle å bruke sikker sykkelvei, når det er små mye tøffere å vingle ut i veibanen, lage køer og risikere liv og lemmer? Si meg hvorfor er det sånn? Hva er vitsen med å bruke haugevis av penger på syklistenes sikkerhet i form av sykkelstier og sykkelveier når syklistene åpenbart ikke vil ha det? Jeg er kanskje dum, men jeg forstår virkelig ikke syklistenes valg her altså...

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 12:29   #92
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Jeg bruker ALLTID hjelm når jeg sykler, og så lenge det er sykkelvei der, så sykler jeg på den eller på fortauet.... Problemet er bare at de nye bremsene reagerer litt kjapt. Den største grunnen til at folk sykler på bilveien er nok at gang -og sykkelbanene blir ofte grusa på vinteren (i allefall her i trondheim) og nårvåren kommer og du skal ut å sykle, så er ikke grusen børsta vekk, og man sklir på grusen og øker faren for å få skrens med sykkelen...

Men jeg irriterer meg også over disse syklistene når jeg kjører bil

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 12:40   #93
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Tusentråden 2006

Jeg har ennå ikke opplevd at gang- og sykkelstier i Sola kommune blir grusa. Så da har vi ikke det problemet her i allefall. Men veibanene blir ofte grusa. Og den grusen ligger lenge før den blir fjerna. Likevel ser man tråkkende veilus på vinglefart mot døden.. Skjønner det fremdeles ikke jeg altså. Det ser ut som om syklistene fortrekker å bli mosa av biler ,framfor å få skrubbsår og blåmerker ved en grusvelt.. Hvor er logikken.. Hvorfor skyter de seg selv med bazooka, når det holder å skyte seg selv med sprettert?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-08-06, 13:10   #94
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Jeg vet ikke jeg, men jeg tør ikke å sykle på veien viss det er fortau/sykkelsti rett ved... men av og til må man sykle på veien også da...

tenkte jeg skulle sykle for å se hvor lang tid jeg evt må bruke for å komme meg til skolen jeg, men har ikke giddet å gjøre det ennå... og så får jeg ganske billig busskort ut terminen også... litt lat også da... vi får se hva jeg finner ut

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 21:13   #95
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Fant frem den her igjen jeg... Sitter å kjeder meg i kveld, gløtter litt på tv, ned i bøkene og litt bort på pc-skjermen. Lurer egentlig litt på å gå å legge meg, for å være skikkelig uthvilt i morgen... Har nok en jobbelørdag å se frem til. Jippi!
Jaja, god helg da alle sammen!

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 21:27   #96
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tusentråden 2006

Alt dette sykkelpratet, jeg blir helt misunnelig på dere som suser avgårde med vind i håret. ( Kanskje ikke dere som bruker hjelm ) Men det jeg urte på er hvordan dere greier å sykle så lenge ? Jeg får så vondt rompa ( Har bare tyvlånt de gamle syklene til ungene, kan ha skjedd mye på setefronten siden de syklene var nye) men hvordan får der vendt dere til de vonde setene?

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-06, 22:45   #97
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

hehe ikke noe problem å venne seg til. Det er bare å sykle første turen, og når du kjenner det gjør vondt er det bare å fortsette å sykle, så går det over... sånn er det hvert år når sykkelen kommer ut, og det er noe med å kjenne at man rører på seg, og å vite at man faktisk sykler til jobb eller skole... det føles så godt når man har kommet hjem, og med god samvittighet kan slenge seg ned i sofaen. Gratis trim er jo alltid bra

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 08:31   #98
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Tusentråden 2006

Alle fugler små de er
kommet nå tilbake!
Gjøk og sisik, trost og stær
synger alle dage.
Lerker jubler høyt i sky,
ringer våren inn på ny.
Frost og snø de måtte fly.
Her er sol og glede!

Blomster hvite, gule, blå
titter opp av uren,
nikker nå så blidt, de små,
etter vinterluren.
Skog og mark i grønne skrud
kler seg nå på Herrens bud.
Knopper små de springer ut.
Her er sol og glede!

Lille søster! Lille bror!
Kom, så skal vi danse!
Plukke blomster så til mor,
Mange, mange kranse!
Synge, tralle dagen lang!
Kråkestup og bukkesprang! -
Takk, o Gud, som enn en gang
gav oss sol og glede!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 10:16   #99
firth
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tusentråden 2006

Opprinnelig lagt inn av Grethe

Alt dette sykkelpratet, jeg blir helt misunnelig på dere som suser avgårde med vind i håret. ( Kanskje ikke dere som bruker hjelm ) Men det jeg urte på er hvordan dere greier å sykle så lenge ? Jeg får så vondt rompa ( Har bare tyvlånt de gamle syklene til ungene, kan ha skjedd mye på setefronten siden de syklene var nye) men hvordan får der vendt dere til de vonde setene?

Det er utrolig viktig med en god sykkelshorts. Den er polstret bak, og gjør at sykkelopplevelsen blir en helt annen enn uten. Det finnes også "gele-seter" (Tror ikke Heistad har, men har ikke sjekket) som gjør at setet blir mykt og godt.

Men det er også som det skrives over: man må sykle litt, så blir man vant til det

Viktig å starte i det små, man MÅ ikke sykle "Den Store Styrkeprøven" første gang man sykler. Faktisk må man ikke sykle den i det hele tatt, med mindre man har lyst

Ha en herlig tur

  Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 10:58   #100
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tusentråden 2006

Hører at det er mye jeg ikke vet om sykkel. Gelesete? Høres ut som noe man kjøper på kondomeriet synes jeg , men det er sikkert min fantasi det er noe galt med. Leste et eller annet sted at man brukte skinn i de profesjonelle sykkelshortsene, er sikkert ikke dumt å polstre litt ekstra. Men foreløbig tar jeg gå turen min, gidder ikke å bli sår og øm nå for endelig er det FERIE!!!!!!!!!!!!

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pollensesong 2006 mofe Generell diskusjon 3 12-05-06 03:22
Apropo iskrem, her har dere iskartet fra 1972 til 2006 Iset Generell ernæringsdebatt 11 14-02-06 19:41
Sommerferie sommer 2006 Helene Generell diskusjon 10 04-01-06 02:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no