Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Avocado

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-09, 14:01   #1
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Avocado

Jeg prøver å få i meg fett fra planteriket og vil gjerne spise 1/2 avocado hver dag. Men smaken er ikke all verden, så den er litt vanskelig å få i seg. Litt bedre om jeg drysser over litt pepper, men tenkte kanskje det er noen som har bedre forslag til å heve smaken?

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:29   #2
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Avocado

Hva med en avokado-og-feta-salat?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26983

Ellers finner du en masse oppskrifter med avokado om du søker på oppskriftsdelen av forumet her, bl.a. disse: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23459
og http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25919

For å søke på et spesifikt underforum (som oppskrifter), gå til det forumet, klikk på "Søk i dette forumet" (ikke den øverste, men den neste grønne linjen, og helt til høyre). Noen staver avokado med c og andre med k, så du må nok søke med begge stavemåter for å finne alle oppskrifter.

EDIT:
Her er en tråd fra et annet forum som også inneholder en rekke avokado-oppskrifter:
http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=51329

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:38   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Avocado

Avocado med rekesalat Jeg bruker landlord eller coop x-tra sin. Fett og godt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 14:58   #4
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Avocado

Eg mosar den, saltar, peprar og tar ein omgong med kvitløksmølla, og blandar inn. Enkel versjon av guacamole, men det smakar så mykje bedre enn rein avocado, som jo er ganske døll på smaken. Åt det som mellommåltid i dag, med ein god handfull småbitar micronuka ost i. Godt!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 15:12   #5
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Avocado

miks den i salaten salaten får en litt annen konsistens, men smaker jo fortsatt salat

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 15:12   #6
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Avocado

Er en hel avokado for mye på en dag forresten?? jeg spiser ca en til dagen i salat.....

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 15:25   #7
Hoppeguri
Nytt Medlem
 
Hoppeguri sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 3
Hoppeguri er på en erverdig vei

Sv: Avocado

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Jeg prøver å få i meg fett fra planteriket og vil gjerne spise 1/2 avocado hver dag. Men smaken er ikke all verden, så den er litt vanskelig å få i seg. Litt bedre om jeg drysser over litt pepper, men tenkte kanskje det er noen som har bedre forslag til å heve smaken?


Hei

Spiser selv mye avocado som snack.. men som sagt ikke det beste alene.
Jeg blander den med creme fraice, rødløk og reker og legger det tilbake i skallet og koser meg veldig med den snacks/forrett/smårett..

Hoppeguri:-)

Hoppeguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 19:20   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado

Jeg moser en avokado med gaffel, blander i rømme og majones og litt sitronsaft.
Krydrer med litt salt og masse nykvernet pepper (og litt chillikrydder) .
Deretter har jeg oppi en god håndfull reker.
Hvis jeg har, strimler jeg opp litt isbergsalat eller kinakål, og/eller litt opphakket agurk.
Dette er et et helt måltid.

Avokado er også godt å ha oppi tunfisksalat, da som store biter (teskje-biter)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 23:46   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocado

Opprinnelig lagt inn av Hoppeguri, her.

Hei

Spiser selv mye avocado som snack.. men som sagt ikke det beste alene.
Jeg blander den med creme fraice, rødløk og reker og legger det tilbake i skallet og koser meg veldig med den snacks/forrett/smårett..

Hoppeguri:-)

Dette høres veldig godt ut.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 00:25   #10
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Avocado

Avokadosuppe er kjempegodt! Per Lauritz Lien f.eks har tre supper med avokado som ingrediens i boka si.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Svar

Emneord
avocado, avokado


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips om avocado Nille Induksjonen 49 16-01-15 21:34
Avocado ... xeena82 Ketolysekuren 48 23-03-11 10:19
Avocado? blomkarse Dr Lindbergs 25 14-10-10 15:13
Avocado Summergirl Middag 11 23-01-09 21:05
Avocado-pålegg Marianne Annen mat 2 16-09-04 10:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no