Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Starte på lavkarbo

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 11:19   #1
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Starte på lavkarbo

Har også PCOS og trenger å gå ned noen kg før IVF (ca 10kg). Men hvor starter jeg? Har de siste to-tre mnd trent jevnlig, så nå er det på tide å legge om kosten. Hva spiser dere til frokost og lunch? Middag går nok greit. Men jeg er glad i knekkebrød... uff.... hva med når dere er på reise med jobb, da? Gi meg et dytt så jeg kommer igang! Please

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:33   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Starte på lavkarbo

Hei og velkommen!

Arnakristin sin tråd for nybyrjarar er ein fin plass å starte.

Knekkebrød kan ein til dømes lage sjølv.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 12:37   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Starte på lavkarbo

Begynn med å les denne. Deretter går du ut i verden og handler litt lavkarbo-mat

All den informasjonen du etterspør finnes på forumet. Mens du spiser etter regelene i linken jeg ga deg over her - leser du deg opp på lavkarbo. Alle her inne har brukt mange timer på å forstå og lære om lavkarbo - vi kan ikke fortelle deg hva du skal gjøre - men et spark går fint

Spis etter generell lavkarbo, les deg opp på retninger - og velg en du kan følge noen mnd. Dette fordi det alltid vil være lettere for en nybegynner å følge klare regler enn å sette sammen kostholdet på egen hånd

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 14:51   #4
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Starte på lavkarbo

Tusen takk, dere!! Det enkle er gjerne det beste
Har startet i det små med å kutte ris, pasta og brød. Har ikke kuttet knekkebrød ennå, men tenkte å bake selv. Har spist pannekakene etter oppskrift herfra. Ok, de

Og har nok fått i meg litt mer sukker enn jeg skulle i helga (bursdagsselskap). Men kjenner at mer fett, mindre karbs holder meg mett lenger. Jeg får ikke sånne svingninger i blodsukkeret. Så dette er uansett et bra kosthold for meg, tror jeg.

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:09   #5
ladyinfat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
ladyinfat er på en erverdig vei

Sv: Starte på lavkarbo

Hei
Jeg har og fått påvist PCOS nå, men i motsetning til de fleste så skal ikke jeg ha flere barn. Så jeg må kun ned i vekt for å få det bedre med alt det andre... (Har alle de andre symptomene) Etter at jeg fikk det påvist så har jeg gjort lite i forhold til endringer i kostholdet. Har begynt med å kutte ut potet, pasta og brød... Men går jo på sjokoladesmeller omtrent hver dag Legen ville ikke gi meg metformin pga jeg ikke skal ha flere barn, men jeg tenker jo at det kan hjelpe meg å stabilisere blodsukkeret.. Skal tilbake på tirsdag, så får se hva han sier da...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjUL9Nz/]
ladyinfat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt for mye skal bli mindre Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:17   #6
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Starte på lavkarbo

Det var da et veldig merkelig argument - klart du har nytte av metformin for å senke blodsukkeret selv om du ikke ønsker å bli gravid!
Metformin (Glucophage) brukes også som forebyggende medisinering for diabetes 2, så hvis du ligger i faresonen eller allerede er insulinresistent, bør du absolutt stå på for å få metformin.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:36   #7
ladyinfat
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2
ladyinfat er på en erverdig vei

Sv: Starte på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Det var da et veldig merkelig argument - klart du har nytte av metformin for å senke blodsukkeret selv om du ikke ønsker å bli gravid!
Metformin (Glucophage) brukes også som forebyggende medisinering for diabetes 2, så hvis du ligger i faresonen eller allerede er insulinresistent, bør du absolutt stå på for å få metformin.

Takk for svar Jeg er helt ny på dette, holder på å lese meg opp på både lavkarbo og PCOS.. Jeg sa jo til han at det mulig ville hjelpe på overspisingen min, men han sa det var kun for at cystene skulle forsvinne og det fikk jeg p-piller for.. Skal ta det opp med fastlegen min på tirsdag og håper jeg klarer å argumentere meg til å i alle fall få prøve de Det er jo ikke alle det fungerer på har jeg lest...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wjUL9Nz/]
ladyinfat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt for mye skal bli mindre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan starte? Lillelotte01 Spørsmål og svar 4 16-02-11 16:39
Starte med LCHF Lille_Ku Spørsmål og svar 1 31-05-10 22:45
Skal starte lavkarbo livsstil, men reiser mye. Hjelp! tullann Lavkarbo generelt 3 11-01-09 09:41
Starte på ED? paprika Eurodiett 6 16-04-08 00:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no