Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Holde vekta og bygge muskler - hva skal jeg spise?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-11, 16:04   #1
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Holde vekta og bygge muskler - hva skal jeg spise?

Hvor mye fett, protein og karbo er ideelt hvis målet er å holde vekta stabil, samtidig som man trener mye og ønsker å bygge muskler?

Har skjønt at det er vanskelig å bygge muskler samtidig som vekta går nedover - at det beste man kan håpe på da er å beholde de musklene man har, med mindre man er veldig utrent i utgangspunktet. Gjelder dette også på lavkarbo? Syns det er så kjedelig å trene styrke, når musklene ikke blir noe særlig definerte uansett gjennom polstringa. Så nå som jeg begynner å nærme meg idealvekta mi, har jeg lyst å bli skikkelig fit og virkelig fokusere på å få kroppen i toppform!

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 19:56   #2
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Holde vekta og bygge muskler - hva skal jeg spise?

Jeg har egentlig nesten resignert angående vekt, den lever sitt eget liv. Men, har begynt å trene og tenker som du, at da går i hvert fall fettprosenten ned. Jeg er ingen ekspert, men selv spiser jeg lavkarbo alla Hexeberg, kanskje litt streng, men jeg må ha litt kh før trening, men i form av grønnsaker. Ellers prøver jeg å ha minst 1g protein pr kg ønskevekt, stort sett litt mer. Dette er noe kroppen liker, jeg føler jeg får utbytte av treningen og tenker som så at da må det være bra for meg. Vekta normaliserer seg forhåpentligvis etter hvert... Så rådet mitt er vel egentlig å lytte til kroppen, men få nok protein.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:02   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Holde vekta og bygge muskler - hva skal jeg spise?

Jeg har ikke villet bekymret meg så mye om mindre muskelmasse etterhvert som du går ned i vekt, dette gjelder i hovedsak lavkalori-kosthold, der du reelt "sulter" kroppen ned i vekt ved og spise en del mindre enn forbruk. Selv om samme prinsippet nok også gjelder for lavkarbo, opplever mange at de slett ikke får mindre muskelmasse når de går ned i vekt. Dette fordi kroppen får den næringen den trenger, samtidig som den bruker fettmassen som energi.
På lavkalori klarer ikke kroppen og få i gang fettforbrenningen på samme måte (siden man inntar en del karbohydrater som vanskeliggjør tilgjengeligheten av fett fra fettcellene), og dermed har ikke kroppen noe annet valg enn å tære på muskelmassen

Skal musklene vises bedre må nødvendigvis fettprosenten reduseres

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:05   #4
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Holde vekta og bygge muskler - hva skal jeg spise?

Fettprosenten skal nok ned. Føler iallefall selv at den er ganske høy i forhold til BMI'en min... Er bare redd for at vekta skal gå opp hvis jeg begynner å trene så alt for hardt nå, og at jeg bare skal se tykkere hvis jeg legger på meg for mye muskler før jeg har litt mindre fett på kroppen. Kanskje tullete at jeg bekymrer meg for det..?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 23:06   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Holde vekta og bygge muskler - hva skal jeg spise?

Lavkarbo er perfekt for å beholde muskler, og bygge også. Fordi vi inntar ofte mer enn nok protein og sulter ikke. På lavkalori må kroppen ta av alle næringslager; protein, glukose og fett, men på lavkarbo har den fett tilgjengelig til enhver tid. For å bygge muskler må du gjøre tunge løft med få rep, altså.Om du vil ha slanke sterke muskler kan du trene yoga.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er en god frokost til en som både skal gå ned og bygge? Gmp Lavkarbo generelt 1 13-02-11 12:12
Opp i vekt på lavkarbo, bygge muskler! pijussau Lavkarbo generelt 2 01-01-10 21:24
Vanskelig å bygge muskler med insulinresistens Pål Trening 13 04-06-09 18:02
Bygge muskler med strikker? Araya Trening 6 20-07-08 14:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no