Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Grete Roede og Lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-08-09, 10:12   #1
Krilys
Juniormedlem
 
Krilys sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 19
Krilys er på en erverdig vei
Thumbs up

Grete Roede og Lavkarbo?

Hei!
Er helt ny her inne
Begynte med lavkarbo kost den 6. august, har til nå gått ned 4 kg
Meeen, har meldt meg på Grete Roede kurs den 26.aug, og siden lavkarbo funker så bra på meg med PCOS, så luret jeg på om noen har erfaring med å gå på Grete Roede og lavkarbo samtidig..
Takk for alle gode råd og tips!

Krilys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!! :) Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:18   #2
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: Grete Roede og Lavkarbo??

Jeg har ikke erfaring med den kombinasjonen der. Men lurer på om det i det hele tatt er mulig å kombinere. PÅ lavkarbo skal du jo få i deg fett og GR er jo mager kost....

Jeg har gått flere GR kurs. Jeg liker godt konseptet, men jeg går ikke ned med GR, Har også pco.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:22   #3
Krilys
Juniormedlem
 
Krilys sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 19
Krilys er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo??

Hei mokki
Ja, enig, jeg gikk ned sakte med GR forrige gang jeg gikk på det, 2004.
Men vurderer veldig å melde meg av kurset, siden jeg har fått diagnosen PCOS etter at jeg meldte meg på GR...

Krilys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!! :) Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:30   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede og Lavkarbo??

Det kan bli veldig vanskelig, med mindre du er veldig inne i lavkarbo-teorien allerede. Det er en stikk motsatt tankegang av det vi her inne praktiserer, og det vil nok være vanskelig å skille mellom det kurslederen mener og en lavkarbo-tankegang.
Det kommer jo selvfølgelig også litt an på hvor drastisk lavkarbo du ønsker å følge. Fedon ligger nok nærmere GR, selv om også det er drastisk anderledes på endel ting, mens f.eks skaldeman og ketolyse er veldig anderledes.
Jeg ville spart de pengene, evt heller brukt de på et kurs hos Lindberg (www.drlindbergs.no) eller Ketolyse (www.ketolyse.no)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:37   #5
Krilys
Juniormedlem
 
Krilys sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 19
Krilys er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo??

Ok, det er nemlig den samme tanken jeg har! Jeg trives mye bedre med lavkarbo, dvs maks 10-15 karb i løpet av en dag.. Har ikke hatt så mye energi som nå og problemene med magen som jeg har hatt siden 2001 er heeeelt borte! Utrolig deilig å være i kroppen min etter at jeg startet med egg og bacon Biff til middag, LIVET ER HEEEERLIG!!

Krilys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!! :) Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 10:44   #6
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Grete Roede og Lavkarbo??

Jeg prøvde å kombinere, ikke på på kurs, men på egenhånd. Droppet brød, poteter, pasta, ris og lettprodukter, men spiste frukt og "vanlig" mat. Jeg sto stille, gikk ikke opp, men heller ikke ned.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 11:39   #7
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Det kommer jo an på hva du ønsker med kurset også da... Jeg har meldt meg på kurs for å ha flere rundt meg, som presser meg og som jeg må stå opp og veie meg foran (jeg MÅ liksom prestere da) men om jeg spiser LK og går ned eller følger kursets filosofi har vel ikke så mye å si for min del da, men møter opp på kurskveldene for å være sammen med andre... om du skjønner

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 13:24   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

men møter opp på kurskveldene for å være sammen med andre... om du skjønner

Derfor jeg foreslo et fedon eller ketolyse kurs i stedet. Flere er bra, men flere som jobber mot samme målet er enda bedre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 13:40   #9
Krilys
Juniormedlem
 
Krilys sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 19
Krilys er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Ja, enig med at det er bedre om vi er flere!
Jeg er derfor veldig glad for at denne siden finnes, slik at vi kan være mange som gjør ting samtidig og mange av de samme spørsmålene

Krilys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!! :) Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 15:05   #10
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Jeg har også gått på Grete Roede.
Gikk bra de første gangene, men går jo selvsagt opp igjen i vekt hver eneste gang etter endt kurs.
Jeg ville spart de pengene ja (er jo dyrt etterhvert på GR), slik som andre foreslår her.
Og så "skrifter" vi jo litt for hverandre her inne også i form av at vi skriver hvor mye vi har gått ned osv...
Så på en måte så er vi mange på samme "kurs" her inne også

Lykke til

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 15:59   #11
sukkerklumpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 16
sukkerklumpen er på en erverdig vei
Cool

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Krilys, her.

Hei!
Er helt ny her inne
Begynte med lavkarbo kost den 6. august, har til nå gått ned 4 kg
Meeen, har meldt meg på Grete Roede kurs den 26.aug, og siden lavkarbo funker så bra på meg med PCOS, så luret jeg på om noen har erfaring med å gå på Grete Roede og lavkarbo samtidig..
Takk for alle gode råd og tips!

HEISANN.....
JEG HAR GÅTT PÅ GRETE ROEDE KURS OG JEG NEVNTE AT JEG HADDE EN VENNINE SOM GIKK PÅ LAVKARBO, OG JEG FORSTO AT DET VAR KURSLEDEREN HELT IMOT...... SÅ DEN KOMBINASJON TROR JEG IKKE ER NOE..

__________________


sukkerklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 16:03   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sukkerklumpen, her.

DET VAR KURSLEDEREN HELT IMOT......

Det vil jeg tro, hvis kursdeltagerne oppdaget lavkarbo, ville jo hele inntektsgrunnlaget deres falle bort

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 21:11   #13
sukkerklumpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 16
sukkerklumpen er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det vil jeg tro, hvis kursdeltagerne oppdaget lavkarbo, ville jo hele inntektsgrunnlaget deres falle bort

Ja det er sant....
jeg synes GR var ett vanskelig kurs og holde ut.... veldig lite "kos" med mat.... derfor synes jeg lavkarbo er topp...

__________________


sukkerklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 21:27   #14
StoreLilleMeg
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 50
Innlegg: 230
StoreLilleMeg er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av sukkerklumpen, her.

Ja det er sant....
jeg synes GR var ett vanskelig kurs og holde ut.... veldig lite "kos" med mat.... derfor synes jeg lavkarbo er topp...

Og så det evinnelige maset om kalorier - kalorier. Telle-telle-telle...
Jeg syns også det var vanskelig.
Men nå er en ny verden åpnet seg *brekker en rute av sjokoladen min fra "sukkerfritt" * nam nam

__________________


StoreLilleMeg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 21:53   #15
sukkerklumpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 16
sukkerklumpen er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av StoreLilleMeg, her.

Og så det evinnelige maset om kalorier - kalorier. Telle-telle-telle...
Jeg syns også det var vanskelig.
Men nå er en ny verden åpnet seg *brekker en rute av sjokoladen min fra "sukkerfritt" * nam nam

mmmmmm ja den er god å ha ....

__________________


sukkerklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-09, 22:42   #16
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av StoreLilleMeg, her.

Jeg har også gått på Grete Roede.
Gikk bra de første gangene, men går jo selvsagt opp igjen i vekt hver eneste gang etter endt kurs.
Jeg ville spart de pengene ja (er jo dyrt etterhvert på GR), slik som andre foreslår her.
Og så "skrifter" vi jo litt for hverandre her inne også i form av at vi skriver hvor mye vi har gått ned osv...
Så på en måte så er vi mange på samme "kurs" her inne også

Lykke til

jeg har også godt på GR, og alle andre slankekurer, men uansett hvem kur en følger, så går en opp igjen om en går tilbake til gamle vaner,
det gjelder også lavkarbo
men vil jo også si at lavkarbo er enklest måte og slanke seg på, en slipper sulten,,,og jeg håper for min del at jeg klarer og følge dette resten av livet , for det er jo det en må,, ikke gå tilbake til gamle synder,,og det er jo det de fleste gjør ,,inkludert meg

men og gå på kurs med GR og samtidig følge lavkarbo vil jeg si er bortkastet,,det er jo to vidt forskjellig kurer

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 09:39   #17
Krilys
Juniormedlem
 
Krilys sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 19
Krilys er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Det er nettopp pga dette jeg er så glad for at denne siden finnes... Jeg får raskt svar av masse hyggelige mennesker
Jeg meldte meg av GR kurset nå, bruker mannen min (som er en sprek fyr) til vektmåling! Jeg "rapporterer" til han når jeg har stått på vekta, pluss mine foreldre! Da får jeg litt press på meg til å være flink
Har gått ned siden jeg begynte for 12 dager siden, ca 6 kg
har vært suuuper flink da, egg og bacon til frokost/lunsj og kjøtt til middag! Så tar jeg meg et ryvita sesam knekkebrød med smør, ost og Heistad Appelsin Marmelade når jeg skal kooooooose meg
Så mye energi som jeg har nå, opplevde jeg ikke med GR, eneste jeg tenkte på under det kurset for 5 år siden var.. TELLE, TELLE, TELLE!
Igjen tusen takk for alle koselig svar!

Krilys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!! :) Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 10:26   #18
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

grattis med vektnedgangen kjempeflott
og bruk heller de pengene som GR kurset koster og spander på deg noe nytt , når klærne begynner og slenge ,eller rett og slett en tur på spa eller noe

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 10:37   #19
Krilys
Juniormedlem
 
Krilys sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 19
Krilys er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Ja, jeg tror faktisk at jeg skal ta med en venninne som virkelig fortjener det og reise på SPA!! Det hadde vært deilig...
Men først må jeg være flink i noen uker til, så blir det nok SPA

Takk for tipset!!

Krilys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!! :) Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 12:00   #20
amiga
Juniormedlem
 
amiga sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Finnmark
Innlegg: 33
amiga er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Heisann!
Jeg har vært gjennom flere GR kurs, samt lang historie på VK. Nå har jeg endelig funnet noe som fungerer fordi jeg har overskudd og spiser meg mett. Tidligere har jeg slitt med sult- og ofte direkte huger, hodepine og motivasjon. Med ketolyse kan jeg uten problem gå i fjellet en hel dag uten å bli skjelven. Aoldri mer Grete Roede på meg!

__________________


amiga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:27   #21
lulla1975
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 55
lulla1975 er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Jeg er glad for å høre at du har meldt deg av. Jeg kjenner flere som hare hatt gode resultater på GR, men jeg kjenner ingen som har klart seg med ett kurs. ALLE har lagt på seg igjen etterpå, og alle har tatt minst et kurs til. Min beste venninne vurderer å begynne på sitt tredje kurs nå til høsten. Jeg har bedt henne lese litt på dette forumet før hun melder seg på, og håper hun går for lavkarbo i stedet. Jeg innbiller meg at dersom man liker lavkarbokostholdet, så er det enklere å holde seg til det og dermed holde vekten stabil over tid. Men her er jeg åpen for at jeg muligens tar feil.

__________________
Lulla - sofagris & bokorm

lulla1975 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:44   #22
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Krilys, her.

...bruker mannen min (som er en sprek fyr) til vektmåling! Jeg "rapporterer" til han når jeg har stått på vekta, pluss mine foreldre! Da får jeg litt press på meg til å være flink

Tenkte jeg bare skulle si at det er flere "veietråder" her inne hvor man kan raportere inn vektendringen. ...eller du kan starte din egen tråd eller lage deg en journal.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 13:52   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Tenkte jeg bare skulle si at det er flere "veietråder" her inne hvor man kan raportere inn vektendringen. ...eller du kan starte din egen tråd eller lage deg en journal.

Jeg både melder i torsdags-veietråden, og i excel ark på egen maskin. Med grafer og greier...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 20:13   #24
Krilys
Juniormedlem
 
Krilys sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 19
Krilys er på en erverdig vei

Sv: Grete Roede og Lavkarbo?

Men har prøvd å lage signatur... men som dere ser så går det dårlig ;(
Noen råd??

Krilys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo!! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herballife vs Grete Roede Dumsi Generell ernæringsdebatt 14 25-10-09 10:17
Grete Roede her inne? Nannah Lavkarbo generelt 3 11-08-09 14:27
Er Grete Roede avslørt som en LCHF'er? LenaBeatrice Generell diskusjon 2 10-07-09 05:10
Lavkarbo vs Grethe Roede Monen Generell ernæringsdebatt 13 22-08-07 09:45
Grete Roede sin personalpolitikk 205gti16v Generell ernæringsdebatt 3 04-07-05 00:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no