Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Betakaroten - blir du brunere?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-07, 13:02   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Betakaroten - blir du brunere?

Har fått nok ett tilbud i posten i dag om å prøve Betakaroten for å få en finere og mer intens brunfarge?? Men fungerer det??

Har noen av dere prøvd det og sett at det virker.. Jeg har lite pigmenter.. er av dem som blir mest rød.. men jeg ønsker jo bli brunere.. Nå er jeg fristet til å prøve Bekaroten.. for å se om det kan gi meg brunfarge..

Er det verdt pengene????

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:10   #2
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere??

En liten ps. Vet ikke om du røyker/ har gjort det tidligere men Betakaroten er ikke anbefalt til nåværende eller tidligere røykere pga fare for utvikling av lungekreft.

Dette er noe vi har lært på studiet, fordi betakaroten har positiv effekt for å forhindre utvikling av en spesiell netthinnesykdom.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:12   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg blir ihvertfall oransje.....

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:17   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Ja, man blir brunere Har opplevd det selv, og andre som har sagt det samme.

Men.. jeg som røyker kan altså ikke ta tilskudd av det? Jeg som hadde tenkt å dra og kjøpe, faktisk..

Men kanskje om jeg har sluttet i et par år?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:21   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Les her: (solaray er forøvrig et veldig bra merke!)

http://www.helseshoppen.no/produktde...?prodid=106883

Sitat:

FOREBYGGER SOLBRENTHET OG GIR JEVN OG VARIG BRUNFARGE
Betakaroten stimulerer dannelsen av fargepigmenter i huden (melanin), som er vår naturlige beskyttelse mot solen. Huden beskyttes mot tidlig aldring og er bedre rustet til å tåle solen.

Tilskudd av naturlig betakaroten optimaliserer bruningsprosessen og gir en jevnere, dypere og mer varig brunfarge. Dermed er du også bedre beskyttet mot solstrålene.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:31   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Min mor prøvde det, og ble ORANSJE!!!!!!!
Synes heller ikke det høres så fint ut med en intens brunfarge, men men, det er kanskje min personlige smak...
Så med mindre man synes det er lekkert å se ut som en gulerot, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man ikke bare smører seg med en passelig solfaktor og rusler rundt i sola.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:58   #7
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Min mor prøvde det, og ble ORANSJE!!!!!!!
Synes heller ikke det høres så fint ut med en intens brunfarge, men men, det er kanskje min personlige smak...
Så med mindre man synes det er lekkert å se ut som en gulerot, så skjønner jeg ikke helt hvorfor man ikke bare smører seg med en passelig solfaktor og rusler rundt i sola.

Vet ikke hva som er værst av å være rosa/rød eller oransje

Målet mitt er ikke å bli intens brun.. men litt brun.. som sagt blir jeg bare rød..
Av en eller annen grunn synes jeg det er pent å være brun.. Er ikke morsomt å skille seg ut i mengden i august..med å fortsatt være skumma-melk blå..

Takk Mofe for godt tips.. da skal jeg ikke takke ja for tilbudet jeg fikk i posten men heller gå på helsekost å kjøpe Solarays.. Stoler liksom mer på dem..

Så får jeg se om jeg blir oransje eller bare litt brun.....

Røyker av og til.. men jeg tar sjangsen. så lenge det ikke er økt fare for tarmkreft som jeg har i famlien.. tror gener har mye å si når det gjelder kreft..

Lemen:
Hva studerer du??

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:20   #8
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg tok tilskudd av betakaroten i fjor sommer, mest fordi jeg de siste årene har slitt med pigmentflekker pga p-pillebruk. Jeg blir lett brun i utgangspunktet, og i fjor fikk jeg virkelig veldig jevn og fin farge. Har ikke vært så brun på årevis. Jeg ble ikke oransje. Sikkert ulikt fra person til person, litt avhengig av hvilke pigmenter man har. For meg virket det veldig godt på å lage jevnere farge, pigmentflekkene holds seg nede. I tillegg er det bra hvis men har lett for å få soleksem. Men det er viktig å starte med betakaroten noen uker FØR man starter solslikkingen.

__________________





Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:21   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Ikke sånn ment altså. Men ja, jeg synes faktisk det er penere å være litt solbrent enn å være oransje/lerretsfarget. Det så frytkelig fake ut!!
Men som sagt, bare min mening.

Men husk nå endelig å bruke solfaktor
Lykke til med bruningen!

Hilsen Jorun med melkehud hele året

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:22   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg har tatt betakaroten flere år når jeg har vært i syden, eller det har vært fint vær her. Jeg blir normalt rød, for så å bli hvit igjen når jeg soer meg. Etter et par dager med betakaroten (tar den fra solaray jeg også) så får jeg en brunfarge som er jevn, og som varer. Til vanlig får jeg soleksem, og noen rare blemmer, men de kommer heller ikke når jeg tar betakaroten... (jeg røyker ikke)

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:24   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Da er vel konklusjonen at noen tilskudd med betakaroten er bedre enn andre (min mors førsøk versus solaray!)

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:28   #12
Agurk
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Innlegg: 126
Agurk er på en erverdig vei

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg brukte Solarai i fjor, men ble anbefalt å bruke en annen i år. Hun sa den er halvparten så billig og minst like bra. Mange som har sagt det. Den heter Kloster. Kjøpt på helsekost. Har funnet en super dame der som kan mye.

__________________





Agurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:30   #13
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

mulig... jeg bruker de helst for å unngå å få reaksjon på solingen jeg da... jeg får eksem/ blemmer av sola, og det eneste som hjelper på dette er soling men det blir ikke så ille med batakaroten så det hjelper på mye mer enn brunfargen

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:32   #14
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Mot Soleksem... enda en grunn til å ta betakaroten da.. jeg har vært plaget med det hele livet..har aldri hørt dette før.. Da er det bare å:

Løp og kjøp...

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 14:36   #15
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Hm.. jeg fikk masse pigmentflekker i ansiktet ifjor plutselig, aldri hatt før, og de har dukket opp nå også etter påskesola..

Men er det MASSE større fare for kreft om man tar betakaroten og røyker? Nå planlegger jeg å slutte da.. Kanskje slutte først, også betakaroten?

Hadde vært så fint å ikke ha et flekkete "skittent" ansikt, liksom..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:44   #16
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg liker å være litt gylden, og bruker både solarier (av og til) og brun uten sol. Og betakaroten.
De gangene jeg har vært for grådig i doseringa, har jeg merka at jeg blir oransje inni handflatene...da trapper jeg litt ned på betakarotenet...
Det er jo forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 16:29   #17
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Mot Soleksem... enda en grunn til å ta betakaroten da.. jeg har vært plaget med det hele livet..har aldri hørt dette før.. Da er det bare å:

Løp og kjøp...

jeg også er veldig plaget med soleksem.. hmm kanskje dette er noe for meg... men søren ass.. jeg røyker jo også....

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 16:34   #18
synniva
Nytt Medlem
 
synniva sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 81
Innlegg: 1
synniva er på en erverdig vei

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Hvorfor ikke prøve Dove Summer Glow? Smør tynt og du får en gylden
fin farge etterhvert.

synniva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-egenkomp. Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 16:36   #19
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg aner ikke hvor mye sjansen for kreft øker, men bare husker jeg snappet det opp fra en forelesning om emnet for lenge siden.

Jeg kan alltids prøve å søke i pubmed i kveld for å finne det, men det er ikke sikkert jeg greier å finne det heller. (www.pubmed.org -> side for å søke i artikler som er publisert i diverse vitenskaplige magasin -> seriøs side. Der ligger oftest bare et sammendrag av de ulike artiklene, også må man bestille de for å få de i fulltekst.)

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 17:52   #20
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av synniva, her.

Hvorfor ikke prøve Dove Summer Glow? Smør tynt og du får en gylden
fin farge etterhvert.

Har prøvd div selvbruningskremer.. får det ikke helt til.. blir skjoldete selv om jeg skrubber på forhånd...

Har ikke prøvd den der fra Dove da... Jeg prøvde i fjor sommer og var glad jeg hadde lange skjørt.. så ikke ut.. men det kan jo være noe jeg gjør feil..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 17:57   #21
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Jeg liker en spray fra LÒreal...blir lite farge i slengen, så det blir ikke skjoldete...hm..husker ikke hva den heter...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 19:42   #22
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

Har prøvd div selvbruningskremer.. får det ikke helt til.. blir skjoldete selv om jeg skrubber på forhånd...

Har ikke prøvd den der fra Dove da... Jeg prøvde i fjor sommer og var glad jeg hadde lange skjørt.. så ikke ut.. men det kan jo være noe jeg gjør feil..

Dove summer glow og Holiday Skin fra Natusan er bodylotion tilsatt selvbruningskrem. Jeg har brukt en del av den fra Natusan, og den har så lite farge i seg, at huden ikke blir skjoldete. Trenger å smøre ca 2-4 ganger for å få litt mer glød og farge i huden. Den anbefales.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 20:50   #23
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

dove funker veldig bra.... men det er veldig indivduelt.. for jeg gjorde det sammen med ei venninne... jeg fikk ikke skjolder, men ho fikk det...

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 21:01   #24
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

tilbake til betakaroten.

jeg har brukt det flere sesonger før sydentur o.l. og det funker fint for meg.
for jeg har ikke mega høye krav til at jeg skal bli så sinnsykt mye ekstra brun. (jeg blir veldig brun, det er ikke det)
men å få jevn farge
og slippe soleksem. og gang på gang virker det.
det er spesiellt viktig å ta de når du skal til varmere strøk om vinteren, da er huden avvendt sola, og tåler enda mindre.

men det er viktig å huske at man får en oransje undertone i brun fargen, om man tar for masse.

begynn etter anbefalt dosering, somregel 1 tablett pr dag. og øk til det dobbelte i 14 dager før avreise. og for å så ta 1-2 hver dag i syden.

og da varer fargen myyyyyyye lengre og.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 00:33   #25
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Betakaroten - blir du brunere?

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

tilbake til betakaroten.

jeg har brukt det flere sesonger før sydentur o.l. og det funker fint for meg.
for jeg har ikke mega høye krav til at jeg skal bli så sinnsykt mye ekstra brun. (jeg blir veldig brun, det er ikke det)
men å få jevn farge
og slippe soleksem. og gang på gang virker det.
det er spesiellt viktig å ta de når du skal til varmere strøk om vinteren, da er huden avvendt sola, og tåler enda mindre.

men det er viktig å huske at man får en oransje undertone i brun fargen, om man tar for masse.

begynn etter anbefalt dosering, somregel 1 tablett pr dag. og øk til det dobbelte i 14 dager før avreise. og for å så ta 1-2 hver dag i syden.

og da varer fargen myyyyyyye lengre og.

så det hjelper mot soleksem altså??

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Bokhvete - jeg blir veldig glad for raskt svar Nille Frokost og kveldsmat 8 24-05-07 20:12
Blir man mer fruktbar av lavkarbo? Fjonken Fysisk og mental helse 19 21-06-06 10:41
Blir det krig nå da??? Fedonisten Generell ernæringsdebatt 7 06-05-04 03:19
jeg blir så forbannet på bedrevitere Iset Atkins kosthold 8 27-02-04 10:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no