Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-11, 14:05   #1
askepotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
askepotta er på en erverdig vei

Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Hei, jeg startet på lavkarbo for 2 måneder siden og har egentlig ikke merket så mye forskjell på formen enda(har vært veldig dårlig og sliten), jeg startet på dette etter konsultasjon hos sofie hexeberg på grunn av mitt stoffskifte. De første ukene føltes kroppen som sørpe, spesielt under trening. så har jeg hatt en periode der det plutselig løsnet litt på treningsfronten, likevel sprekker jeg tidligere enn jeg pleier, går aktivt langrenn og sparkk totalt etter 15 km på forrige skirenn(en tremil) , da hadde jeg ingen krefter igjen...og de siste ukene har jeg hatt smerter bk knehasene og rundt knærne og visner i føttene, skikkelig ekkelt...så jeg lurer på hva jeg gjør feil...et eksempel på mitt kosthold: frokost: en skive rugbrød+ makrell i tomat eller omelett med ost og uten brød, til lunsj spiser jeg salat med laks, egg og masse olivenolje. Til middag blir det gjerne ren kylling eller fisk , grønnsaker og litt basmatiris. spiser en frukt om dagen. og ellers en del nøtter. til kvelds er det gjerne middagsrester eller en skive rugbrød med fett pålegg som gjelder. Det jeg lurer på er om noen av dere har opplevd det samme som meg? Føles jo som jeg har en nervesykdom eller noe i beina, ..denne tendensen har kommet nå de siste ukene og jeg har nå stått to måneder altså på dette kostholdet, med et par ubevisste sprekk, der jeg har spiset sukker uten å vite det, pluss et pizzamåltid. jeg syns jo lavkarbo er litt vel strengt og lurer på hvor lenge det er mulig å holde på med dette når det ellers i samfunnet finnes så mye mat med karbo,,,jaja...håper på svar

askepotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:08   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Opprinnelig lagt inn av askepotta, her.

Hei, jeg startet på lavkarbo for 2 måneder siden og har egentlig ikke merket så mye forskjell på formen enda(har vært veldig dårlig og sliten), jeg startet på dette etter konsultasjon hos sofie hexeberg på grunn av mitt stoffskifte. De første ukene føltes kroppen som sørpe, spesielt under trening. så har jeg hatt en periode der det plutselig løsnet litt på treningsfronten, likevel sprekker jeg tidligere enn jeg pleier, går aktivt langrenn og sparkk totalt etter 15 km på forrige skirenn(en tremil) , da hadde jeg ingen krefter igjen...og de siste ukene har jeg hatt smerter bk knehasene og rundt knærne og visner i føttene, skikkelig ekkelt...så jeg lurer på hva jeg gjør feil...et eksempel på mitt kosthold: frokost: en skive rugbrød+ makrell i tomat eller omelett med ost og uten brød, til lunsj spiser jeg salat med laks, egg og masse olivenolje. Til middag blir det gjerne ren kylling eller fisk , grønnsaker og litt basmatiris. spiser en frukt om dagen. og ellers en del nøtter. til kvelds er det gjerne middagsrester eller en skive rugbrød med fett pålegg som gjelder. Det jeg lurer på er om noen av dere har opplevd det samme som meg? Føles jo som jeg har en nervesykdom eller noe i beina, ..denne tendensen har kommet nå de siste ukene og jeg har nå stått to måneder altså på dette kostholdet, med et par ubevisste sprekk, der jeg har spiset sukker uten å vite det, pluss et pizzamåltid. jeg syns jo lavkarbo er litt vel strengt og lurer på hvor lenge det er mulig å holde på med dette når det ellers i samfunnet finnes så mye mat med karbo,,,jaja...håper på svar

Var Hexebergs råd at du skulle spise rugbrød og basmatiris?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 14:33   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Tek du magnesium?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:02   #4
askepotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
askepotta er på en erverdig vei

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Takk for svar. Jepp, jeg fikk beskjed om at jeg kunne spise litt rugbrød og pumpernikkelbrød/lavkarbobrød og basmatiris, fullkornspasta osv.

Jeg tar tilskudd av kalsium/magnesium.

askepotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:11   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Hvor mye magnesium?Mange av oss trenger minst 600mg (tatt om kvelden)!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:12   #6
askepotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
askepotta er på en erverdig vei

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Jøss så mye? Jeg tar ganske mye, men det er blandet med kalsium. HVilket tilskudd er det du tar? Rent magnesium?

askepotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:19   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Det jeg bruker selges på apoteket under merket Gevita. Det er 300mg i hver tablett, så man trenger bare ta to.
Ta dem om kvelden fordi magnesium er muskelavslappende og søvndyssende. Eneste bivirkningen kan være litt løs mage.


__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:31   #8
askepotta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
askepotta er på en erverdig vei

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Hei igjen takk for tips!sjekket nå og jeg tar 500 mg magnesium daglig, sammen med 500 mg kalsium, det er vel ganske bra?

askepotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 16:47   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Bør være bra det, ja!

Dersom du har treningsspørsmål, kan du sende en pm til BitTorres og/eller søke opp tråder han har startet! Feks denne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 17:35   #10
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Vissen i beina + smerter i beina ved trening

Hei,

For det første hvis du er aktiv idrettsutøver så må du innta ganske store mengder mat i forhold til det du forbrenner med all treningen. Har du prøvd å øke på med mat og fett?

Ellers har jeg ganske god erfaring med prolaps. Har hatt flere over en peirode på 15 år Det gir de symptomene du beskriver med nummenhet og smerter nedover i beina. Mange med prolaps får ikke rygg smerter kun smerter i beina. Varierende hvor, noen på bakside lår noen på frem side lår. Andre får vondt i leggen. Selv er jeg nummen i begge beina helt ned i tærne til tider. Har et stort prolaps i korsrygg som plager på og av... Det forverrer seg med hard trening spesielt hvis jeg trener hardt flere dager på rad.

Har fått i råd fra mauellterapaut og kiropraktor å trene opp til smerte grensen. Hvis du ikke blir bedre ville jeg gått til fast lege og bedt om å bli henvist til MR.

Lykke til!

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Svar

Emneord
kostholdsråd, sliten, vissen


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smerter i beina prøvermegfram Fysisk og mental helse 7 20-02-11 17:16
Tunghet i beina og kroppen Morgenstjerna Fysisk og mental helse 16 17-08-10 21:14
Sliten/tung i beina Gobolla Optimal Ernæring 10 09-05-09 16:02
Verker sånn under beina Fishi2009 Ketolysekuren 2 01-12-08 10:02
Syre i beina! På natta! Pluto i magen min:) Trening 9 05-03-08 09:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no