Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

B-vitaminer

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-05, 23:26   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

B-vitaminer

Jeg såg på nyhetene i dag at mangel på vitamin b12 kunne være grunnen til utmattelse, trøtthet, deprisjon og konsentrasjonsvansker.. og der har jo vi meg i et nøtteskal hele gjengen..

akkurat nå tar jeg magnesium og c-vitamin . har noen dyre multivitaminer fra sundkost stående og men jeg får de ikke ned.. jeg brekker meg og kaster opp før jeg har fått de inn i munnen til og med..

så da kommer vi til spørsmålet mitt: tror dere det ville hjelp med et b-vitamin tilskudd?
om ja, kan jeg kjøpe de i daglivaren eller må jeg til med noe dyrt igjen?

er litt blakk etter sofakjøp skjønner dere..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 23:30   #2
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Jeg vet ikke jeg,men så det selv på nyhetene og har lest om det et annet sted,men hvor?? Jeg har kjøpt b-vitaminer fra jobben min,coop,de er fra collett og inneholder 7 forskjellige,og deriblant b12.Det står at en pille dekker 100% av dagsbehovet,og har nylig begynt med den.Men om de dyre er bedre enn billige,aner jeg ikke..

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 23:34   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

er noe sånt vi har på jobben og.. det er jo vitaminer uansett så det kan ikke være så gale.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 00:29   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Denne linken er om b12 og depresjoner:
http://www.forskning.no/Artikler/20...r/1070285143.34

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 11:27   #5
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

det jeg synest er merkelig er at jeg har alle syntomene på dette (utenom oppkast) men jeg spiser jo kjøtt å egg så det renner av meg.. men mangel på kostilskudd generelt kan jo ha gjort at jeg tar dårlig opp b.vitaminer... ikke vet jeg.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 11:44   #6
pysa
Ubekreftet Medlem
 
pysa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Telemark
Alder: 47
Innlegg: 104
pysa er ny på veien

Tror nok ikke så mange av oss som lever på lavkarbo har mangel på b12. Dette burde vi jo få rikelig i oss gjennom kjøtt, fisk og egg. Verre med dem som er vegetarianere...

__________________
PYSA









pysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 11:46   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

det var jo det jeg mente og.. men hva er da grunnen til deprisjon, konsentrasjonsvanker, trøtthet, slapphet, forstoppelse, mangel på matlyst. osv.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 12:07   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Selv om man spiser riktig og balansert og i teorien skulle få i seg nok vitaminer og mineraler gjennom kosten (og/eller ved hjelp av kosttilskudd) så betyr jo ikke det at kroppen faktisk klarer å TA OPP og NYTTIGGJØRE seg disse vitaminene og mineralene.

I min verden er det der tarmhelse og kvalitet på tilskuddene kommer inn.... Og hvis noen er usikker; Jeg har INGEN tro på "daglivarebutikk-tilskuddene"!!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 12:20   #9
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

da tar jeg meg en tur på helsekosten etterpå og spør om de har b-vitaminer. får se om jeg får skrapt lommeboken. for nå er jeg lei av å være deprimert og tiltaksløs.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 13:45   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Fedonisten

Selv om man spiser riktig og balansert og i teorien skulle få i seg nok vitaminer og mineraler gjennom kosten (og/eller ved hjelp av kosttilskudd) så betyr jo ikke det at kroppen faktisk klarer å TA OPP og NYTTIGGJØRE seg disse vitaminene og mineralene.

I min verden er det der tarmhelse og kvalitet på tilskuddene kommer inn.... Og hvis noen er usikker; Jeg har INGEN tro på "daglivarebutikk-tilskuddene"!!

Som om jeg skulle sagt det selv!!! Dagligvaretilskudd hører til i bosset!! Kjemisk dritt.

Jeg tar hver dag Vita Biosa, som sørger for en optimal tarmhelse, slik at vitaminene jeg tar blir nyttiggjort. Jeg tar Spektro fra helsekosten, dobbel dose + selvsagt fettsyrer i større doser.

Husk at norske doser ligger på et meget lavt nivå, så å ta EN b-vitamin vil nok ikke hjelpe særlig mye på de fleste, særlig om man mangler synergistene (andre vitaminer og mineraler som understøtter opptaket - c-vitamin er feks en synergist til jern), og det er det svært mange som gjør.
Jeg kjøper B-vitaminer i Sverige, TWINLAB B50, som har ca 30 ganger større doser enn her i Norge. Først når jeg begynte med dem, merket jeg det voldsomt på negler, hårvekst og søvn.
Et alternativ er B-PULVER, der man kan dosere selv, så man slipper å ta så mange piller.

Vitaminer og mineraler bør aldri tas enkeltvis uten å først ha en organisk multivitamin som base. Da sikrer man at synergistene er tilstede.
Husk også å spise fett sammen med multivitaminene, slik at A og D-vitaminene blir tatt skikkelig opp.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-05-05, 13:48   #11
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Nå har jeg vert på helsekosten å kjøpt de b- vitaminene de hadde der. det var ikke så mye å velge mellom og de kostet 70kr. men det var mye større dose i disse en collet sine hverfall..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-06, 13:53   #12
kate
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: b-vitaminer

Opprinnelig lagt inn av Iset

Som om jeg skulle sagt det selv!!! Dagligvaretilskudd hører til i bosset!! Kjemisk dritt.

Jeg tar hver dag Vita Biosa, som sørger for en optimal tarmhelse, slik at vitaminene jeg tar blir nyttiggjort. Jeg tar Spektro fra helsekosten, dobbel dose + selvsagt fettsyrer i større doser.

Husk at norske doser ligger på et meget lavt nivå, så å ta EN b-vitamin vil nok ikke hjelpe særlig mye på de fleste, særlig om man mangler synergistene (andre vitaminer og mineraler som understøtter opptaket - c-vitamin er feks en synergist til jern), og det er det svært mange som gjør.
Jeg kjøper B-vitaminer i Sverige, TWINLAB B50, som har ca 30 ganger større doser enn her i Norge. Først når jeg begynte med dem, merket jeg det voldsomt på negler, hårvekst og søvn.
Et alternativ er B-PULVER, der man kan dosere selv, så man slipper å ta så mange piller.

Vitaminer og mineraler bør aldri tas enkeltvis uten å først ha en organisk multivitamin som base. Da sikrer man at synergistene er tilstede.
Husk også å spise fett sammen med multivitaminene, slik at A og D-vitaminene blir tatt skikkelig opp.

ja det lurer jeg på. hvor får man tak i et bra B-vitamin pulver..??

  Svar med sitat
Gammel 18-05-06, 19:43   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: b-vitaminer

Dytter denne jeg.. Og bare informerer at man kan få resept på TrioBe fra legen sin. (Søk det opp på felleskatalogen.no)

Sitat:

TABLETTER: Hver tablett inneh.: Folsyre 0,8 mg, cyanokobalamin (B12) 0,5 mg, pyridoksinhydroklorid (B6) 3 mg, hjelpestoffer.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-05-06, 00:39   #14
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: b-vitaminer

Opprinnelig lagt inn av kate

ja det lurer jeg på. hvor får man tak i et bra B-vitamin pulver..??

FitLine

*hvisker forsiktig*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 03:29   #15
bubavon
Medlem
 
bubavon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: oslo
Alder: 41
Innlegg: 106
bubavon har en fantastisk aura rundt segbubavon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: b-vitaminer

du sier at du føler deg deprmert...
angående vitamin b12: de fleste som spiser kjøtt får i seg nok av dette, men inntak er ikke det samme som absorbering. Og her er b12 et spesialtilfelle, b12 er det største (ja, i størrelse) vitaminet vi kjenner til og noen mennesker har vankselig for å absorbere dette og faktorer som feks. kaffe kan hemme absorbering, og våre gamle kostholdsvaner kan ha skadet fordøyelses systemet ved feks. candidia (gjærsopp). Men et vannløslig vitamin tas ikke opp uten at noen andre faktorer er til stede, og det er fettløselige vitaminer. Fettløselige vitaminer fungerer som ''aktivatorer'' for de vannløselige og defor kan det være mer aktuelt og sjekke om du får i deg nok fett av god kvalitet i kosten, meierismør, innmat og tran inne holder mest av de fettløselige vitaminene så ta tran daglig og spis melkefett, og hvis du liker det spis lever.
Pga. dette må du passe på å ta tilskudd i forbindelse med målid og passe på at forholdene er riktige.

Angående tran, så vet man at forholdet mellom omega 3 og 6 fettsyrer i kosten har stor betydning for din mentale helse, og det meste av maten her i landet inneholder altfor mye omega 6. Så tran og fiskefett kan være gunstig her, og husk at fett i rødt kjøtt og meierismør har forholdet 1:2, omega 3:6, og det er slik det skal være.

Og ironisk nok så har trening en postiv virkning på både depresjon, utmattelse osv. men det kan være vanskelig å komme i gang, men om du spiser riktig blir det hvertfall lettere.

bubavon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ''Weston A. Price'' Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 13:58   #16
kate
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: b-vitaminer

noen mangler intrinsic faktor (enzym i magesekken) som skal til for å ta opp B12 fra maten. de må dermed få B12 intramuskulært m injeksjoner (et depot-preparat er det beste synes jeg, tas ca hver 2-3.mnd hos lege/sykepleier). sjekk B12 status med en blodprøve hos legen

  Svar med sitat
Gammel 27-05-06, 23:05   #17
kate
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: b-vitaminer

B-vitaminer igjen...

noen som har prøvd Donsbach B-75...? (fra Sverige altså)

K

  Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 18:08   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: b-vitaminer

dytter litt på denne jeg... tror jeg pga metformin har litt mangel på vitamin B... er slapp, trøtt, ukonsentrert og håret detter av...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 19:18   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: b-vitaminer

Sist jeg var hos legen fikk jeg beskjed om å IKKE ta B-vitamin tilskudd, for blodprøvene mine viste verdier laaaaaangt over normalen der. Det kommer nok av det flotte kostholdet ditt, sa legen - du behøver ikke ta ekstra tilskudd....

Det var jo en god nyhet da , er det ikke ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 19:51   #20
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: b-vitaminer

Opprinnelig lagt inn av Nille

Sist jeg var hos legen fikk jeg beskjed om å IKKE ta B-vitamin tilskudd, for blodprøvene mine viste verdier laaaaaangt over normalen der. Det kommer nok av det flotte kostholdet ditt, sa legen - du behøver ikke ta ekstra tilskudd....

Det var jo en god nyhet da , er det ikke ?

så bra nille

det som bekymrer meg er at jeg er så utrolig slapp og trett for tiden

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 22:07   #21
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: b-vitaminer

Opprinnelig lagt inn av Nille

Sist jeg var hos legen fikk jeg beskjed om å IKKE ta B-vitamin tilskudd, for blodprøvene mine viste verdier laaaaaangt over normalen der. Det kommer nok av det flotte kostholdet ditt, sa legen - du behøver ikke ta ekstra tilskudd....

Det var jo en god nyhet da , er det ikke ?

Hvor ofte er du hos legen for å sjekke status, og hvilken prøver tar du?

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 22:21   #22
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: b-vitaminer

Nille, det var i grunnen veldig bra å høre, for jeg har lurt litt på dette med b-vitamin i det siste. Det fins jo særlig i korn, og når man verken spiser brød eller drikker øl, tenkte jeg at det kanskje kunne hende vi kunne få for lite av det.

Særlig fordi noen av oss som har gått mye ned har slitt med håret - håravfall og dødt og livløst hår - og vi vet jo at b-vitaminer har noe å si der.

Men hvis du har gode verdier pga kosthold, er det jo gode sjanser for at jeg også har det!

(Så hva skal jeg da gjøre med håret??? Er så dødt og trist atte. . . )

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 22:33   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: b-vitaminer

Opprinnelig lagt inn av BBB

Hvor ofte er du hos legen for å sjekke status, og hvilken prøver tar du?

tar prøver 2 ganger pr år. Fordi jeg tar medisiner som må følges opp med prøver. Spør heller hva jeg IKKE tar prøver av. De tapper som regel 4 glass .....

De jeg husker er TSH, Fri T4 (tyroxin - har øket til 20 !), T3, Anto TPO + andre hormonprøver, HDL/LDL (godt kolesterol veldig høy)/Kolesterol, triglyserider (veldig lav), vitamimer (bl.a. B som var langt over normalen) & mineraler, kalium (normal UTEN tilskudd) og albuminbundet kalsium (normal med tilskudd), magnesium, albumin, natrium, kreatinin, urinstoff (salter og nyrefunksjon) leverprøver ..... + noen til jeg ikke husker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 23:20   #24
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: b-vitaminer

Nille: tar prøver 2 ganger pr år. Fordi jeg tar medisiner som må følges opp med prøver. Spør heller hva jeg IKKE tar prøver av. De tapper som regel 4 glass .....


...det var da svært!
Skal til legen og ta noen blodprøver til uka før lavkarbo-starten, og lurte bare på hva jeg skulle be om å bli tatt prøver av.
Skal jeg be om alt det der????

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 23:29   #25
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: b-vitaminer

Opprinnelig lagt inn av BBB

Nille: tar prøver 2 ganger pr år. Fordi jeg tar medisiner som må følges opp med prøver. Spør heller hva jeg IKKE tar prøver av. De tapper som regel 4 glass .....


...det var da svært!
Skal til legen og ta noen blodprøver til uka før lavkarbo-starten, og lurte bare på hva jeg skulle be om å bli tatt prøver av.
Skal jeg be om alt det der????

Mistenker du lavt stoffskifte? i så fall behøver du ikke å ta de prøvene... Du kan jobare be legen om en full sjekk av helsa di da... uansett hvor mange blodprøver du tar så er det bare ett stikk og det er ikke så mye blod som det ser ut som i de glassene... Det er snakk om noen milliliter, og du har flere liter å ta av

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
vitaminer mot deprasjon finns det Tidligere bruker Kosttilskudd 12 28-03-05 11:39
Syntetisk vs. naturlige vitaminer mofe Kosttilskudd 4 08-03-05 16:29
Vitaminer? Ingo Kosttilskudd 4 06-01-05 08:02
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 15:41
Vitaminer Gir Lavkarbo generelt 3 18-11-04 00:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no