Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Krom?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-05, 01:34   #26
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Kjære ANexiel! Jeg blir aldeles matt av å høre at du har pleid å spise to-tre ganger i uken. Vennen min, dette er IKKE normalt. Jeg håper - sammen med andre her - at du har jevnlig kontakt med lege. Hvis ikke: Oppsøk lege øyeblikkelig!

Hvorfor har du valgt å kalle deg Anexiel?? Høres veldig likt anoreksi for meg. Og om du ikke har det, er det DET du driver og legger opp til nå.

Nei, vi har ikke noen ekspertise på sånt, vi er ikke leger, vi kan ikke diagnostisere og ikke behandle. Men vi vet når noe blir feil angående kosthold. Vær så snill, vennen min, gå til lege. Du trenger at noen tar tak idette. Du kommer HELT GARANTERT til å ødelegge deg hvis du ikke gjør det. PLEASE! Du skremmer meg virkelig nå! Du MÅ få orden på dette!

Husk, vi her på forumet støtter deg! Du har oss, og oss kan du alltid snakke med! Men bare VÆR SÅ SNILL og oppsøk hjelp! For det du beskriver, er regelrett livsfarlig!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 26-06-05, 05:11   #27
anexiel
Gjest
 
Innlegg: n/a

Vell. hadde egentlig tengt å forsøke å slanke meg på den "sunne" måten denna ganga, uten 3 uker kun på vann og den gammle stacker2.. men men.

skakke plage dere mer, så fort jeg får svar fra admin om vordan jeg deaktiverer konton min er jeg borte.

ps,anexiel er har overhodet ikke noe med anorexi å gjøre, det er ett kallenavn på en norrøn gud (pass dere heller for de med ana evt mia i nicket)...

 
Gammel 26-06-05, 07:57   #28
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Anexiel, du er kanskje borte allerede, men jeg vil prøve å gi deg noen ord med på veien.

Jeg synes du har gjort en imponerende jobb med kroppen din. Du har vært enormt viljesterk og flink. At du i tillegg trener og arbeider hardt med hester er også et bevis på hvor sterk du er, både fysisk og psykisk.

Når vi reagerer som vi gjør her inne, er det fordi det nok fremdeles står litt arbeid igjen. Dette arbeidet er ikke med kroppen din, for i forhold til alle tabeller har du en svært slank kropp (175 cm høy og 60 kilo). Det arbeidet som står igjen er i hodet ditt. Du skjønner: det finnes ingen sunn måte for deg å komme så langt ned i vekt som du ønsker. Alle sunne former for vekttap vil føre til at du slutter å gå ned i vekt når du når fram til kroppens idealvekt. Du er sannsynligvis der, eller kanskje til og med litt under, allerede.

Det er ikke sikkert at du har anoreksi eller andre spiseforstyrrelser enda. Men hvis du fortsetter å ha 45 kilo som mål og arbeider skikkelig målbevisst mot dette, er ikke veien lang til å ødelegge kroppen din. Og da er det slutt for deg med de tingene du liker å holde på med. Du kommer ikke til å ha krefter til å bruke på hestene dine eller å trene på andre måter. Vet du hvem Natasha Kinsky er? Hun var en gang i tiden verdens beste turner. To år senere og 20 kilo slankere falt hun ned fra bommen. Hun var helt hjelpeløs, kunne ikke noen ting, mistet koordinasjonsevnen, muskelmasse - alt som hadde gjort henne helt fenomenal. Alt fordi hun trodde at det som skulle til for at hun skulle bli perfekt var å være mye slankere enn hun var i utgangspunktet.

Idretten er full av slike eksempler. Du er sterk og intelligent, du har en sjanse til å unngå dette. Men for å klare det må du være ærlig mot deg selv, og se på fakta om kosthold, helse og din egen kroppsvekt i forhold til høyde og muskelmasse. Du må slutte å lyve for deg selv om at du er fet, og se at du kanskje har vært det, men den tiden er over. Du er slank, sterk, effektiv, viljesterk, dyktig, og kan tillate deg å fortsette å være det. Det stedet hvor du trenger å forandre noe akkurat nå, er i selvbildet ditt. Du er god. Du er flott. Du er slik du skal være.

Ikke avvis kunnskap som andre har kommet fram til. Kanskje vårt kosthold er helt feil for deg, det er OK, vi er alle forskjellige. Men andre vet mer om andre ting, slik som for eksempel vegetarianere. Det finnes mange bøker om et sunt vegetarisk kosthold, og hvorfor det er så viktig å holde på det.

Og så synes jeg at du skal spise litt av de grønnsakene før du gir dem til hesten din. Dere vil få blankere øyne og bedre pels og tenner begge to.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac
Gammel 02-07-05, 02:29   #29
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Dette var grusomt. Jeg tror jeg har jagd bort en person som absolutt hadde trengt oss. Jeg er fryktelig, fryktelig lei meg for dette. Det har plagd meg hele uken. Jeg vet ikke om jeg burde si noe mer til noen, egentlig. Fy flate, så ille dette var.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 02-07-05, 02:43   #30
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Karin - synes ikke du skal ta dette på deg altså. Jeg har også tenkt mye på dette, og kanskje det var feil å ta det opp... Men det er ikke mulig å vite hvordan folk kommer til å reagere på det man sier. Jeg tror på å si fra, jeg - og på å prøve å hjelpe på den måten man tror er riktig... Og omtanke og omsorg er det i alle innleggene her. Jeg tror det er begrenset hvor mye vi kunne ha gjort for Anexiel...Vi gjorde så godt vi kunne...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 02-07-05, 02:57   #31
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Takk skal du ha, Scilla. Men likevel har jeg hatt det fælt gjennom hele uken, for jeg har hatt det for meg at dette var min feil. Har gått igjennom det gang på gang - og har ikke egentlig kommet fram til at jeg kunne si ting så mye annerledes - men likevel tar jeg skylden på meg, for det var jeg som var tydeligst... de andre var så forsiktige så... Kanskje de skjønte noe som jeg ikke skjønte? Nei, dette var helt grusomt!!!

Har begynt en tråd om dette på de "indre gemakker".

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse
Gammel 02-07-05, 14:21   #32
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du har ikke gjort noe galt Karin !!
Du forteller sannheten. Dessverre er det ikke alle som tåler den. Det er da ikke din skyld. Vi kan ikke sitte her og si at det er OK å spise 2 små måltider til dagen (eller i uka for den saks skyld) for å holde folk her inne. Om det er en "teori med bevis" på at funker spiller ingen rolle - det betyr ikke at det er en sunn måte å gå ned i vekt på. Om folk ber om råd og ikke liker svarene som gis, da er det ikke mye mer vi kan gjøre !

Stå på Karin !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 02-07-05, 14:47   #33
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Nei Karin, dette var så absolutt ikke din feil! Jeg har også tenkt mye på denne tråden, for jeg sa jo mitt jeg også. Men som Scilla sier, alt er jo sagt med omsorg.

Men et vanskelig tema er det, så absolutt...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 04-07-05, 11:55   #34
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Hei Karin

anexiel hadde, som mange andre av de unge jentene som virkelig har spisevansker som kommer inn her, en helt klar agenda. Hun ville gå ned i vekt på en måte som er helt umulig hvis hun skal følge de diettene som folk følger her inne. Hun ville ned til en urealistisk vekt, og hun ville bli kvitt muskulatur, ikke bare fett. Ingen av de rådene hun kunne fått her ville tilfredstille henne. Ved å reagere som hun gjorde klarte hun å gi deg dårlig samvittighet for sine problemer. Dette er en del av sykdomsbildet til slike som henne: de har ikke et realistisk bilde av sin egen kropp, men de kan ikke vedgå det. Derfor må de skyve skylden for sin sykdom over på andre. Det er ikke hennes feil at hun prøver å gjøre noe med kroppen sin som hun ikke kan gjøre på en sunn måte, det er vi som driver henne bort slik at hun ikke kan få gode, fornuftige råd og hjelp til å slanke seg fornuftig.

Derfor er det dessverre ikke så mye vi kan gjøre. Dette nettstedet er ikke nyttig for mennesker som ikke ønsker den hjelpen vi kan gi. Det er et supert sted å få råd om hva du kan spise i stedet for brød og pasta, men ikke noe sted hvor du kan få hjelp til å trylle vekk 20 kilo fra en kropp med sunn vekt. Vi får bare anerkjenne våre begrensninger.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac
Gammel 04-07-05, 14:46   #35
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg vil bare føye til at Krom faktisk virker!

Jeg har prøvd 4 ganger før uten virkning, denne gangen forsvant søthungeren etter 4 kaplser

Tråden har sporet av, og er nå lukket.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Krom rsy Lavkarbo generelt 28 19-01-06 23:24
Effekten av krom Sugarpill Kosttilskudd 4 06-05-05 20:32
Noen som tar krom? Elisabeth Kosttilskudd 7 13-01-05 11:58
Magnesium og Krom når? Labella Kosttilskudd 10 05-01-05 19:02
Krom virker stabiliserende på blodsukkret. Begod Kosttilskudd 3 19-03-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no