Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hmm ... Noen som har tips?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-13, 07:28   #1
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Hmm ... Noen som har tips?

Blir så frustrert, lever sundt spiser lav karbo light, men føler magen står på spreng, gikk på ED , og gikk ned 14 kg, for to år siden, og holdt dette lenge nå har jeg gått opp 6 av disse, og kjenner det buler på her og der...får ikke trent så mye. pga vondt hofte og div....jeg spiser ikke brød , pasta eller ris....blir så frustrert....prøvd påED igjen, men det rikker seg ikke...noen tips, hvor jeg kan gjøre noe som setter det i gang igjen??

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 10:31   #2
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Opprinnelig lagt inn av tassa69, her.

Blir så frustrert, lever sundt spiser lav karbo light, men føler magen står på spreng, gikk på ED , og gikk ned 14 kg, for to år siden, og holdt dette lenge nå har jeg gått opp 6 av disse, og kjenner det buler på her og der...får ikke trent så mye. pga vondt hofte og div....jeg spiser ikke brød , pasta eller ris....blir så frustrert....prøvd påED igjen, men det rikker seg ikke...noen tips, hvor jeg kan gjøre noe som setter det i gang igjen??

Hvorfor gikk du opp 6 igjen hvis du fortsatte spise som du gjorde når du gikk 14 ned?
Tror kanskje noe av svarent ditt ligger der?

Ellers så kan det også være en ide å si litt mer om hva lavkarbo light er for noe? Men selv med lavkarbo light så spretter man ikke opp 6kg så noe anderledes må du spise om helsa sånn ellers er lik.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 10:50   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Hei Tassa, dette er nok ofte en utfordring når man har gått på ED, men siden du er flink med kostholdet er det jo litt rart.
Kan det være en ide å skrive ned i en dagbok over en uke eller to hva du faktisk spiser, for å se om det kan ligge noen luringer der? Det var i alle fall slik for meg og jeg fikk meg en aha opplevelse.
Så jeg strammet inn kostholdet igjen, og gikk ned 3 av de 6 kiloene jeg hadde gått opp, men resten sitter fast. For min del er det nok mer trening som må til.
Dette med sprengt mage var jeg mye plaget med før jeg helt kuttet gluten. Jeg har ikke cøliaki, men fikk det mye bedre av å helt kutte dette, kanskje det kan være noe for deg?
hvis du ønsker en prat kan du bare ta kontakt.
Ellers har jeg fått hjelp av legen nå jeg har stått fast slik. Det kan jo være noe med hormonene dine på en eller annen måte.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 19:43   #4
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Sonim: jeg gikk på eurodietten, så kostholdet er jo et helt annet....jeg har ikke sprettet opp, kommet på over to år.....

Hei Vibeke:-)...kjenner lyste til å ta kontakt med legen er liten;-)....men en som fortalte meg at man ikke skal spise glutenfritt om man ikke har sulioki??...vet ikke.....

ja kanskje skrive ned, noe av synderne min er nok epler(cola zero, som jeg offisielt har kuttet ut), drikker for lite vann.....

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 20:16   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Ingen har vondt av å spise glutenfritt. Gluten er ikke beregnet for mennesker, selv om mange tåler det...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 20:45   #6
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Her kan du lese om hvorfor det er bra å kutte gluten, og at det i alle fall ikke kan skade noen: http://paljabekk.blogspot.no/search/label/Korn
Jeg vet bare at den sprengte magen forsvant da jeg la om og kuttet gluten, selv om jeg ikke spiste så mye tidligere heller. Ikke noe luft og ikke mere magesmerter.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 07:50   #7
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Ingen har vondt av å spise glutenfritt. Gluten er ikke beregnet for mennesker, selv om mange tåler det...

Ok:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 07:51   #8
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Intr Vibeke....altså eneste jeg spiser med gluten er vel rugsprøen, kjøpe gluten fritt i stedet da

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 08:43   #9
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Sv: Hmmm....noen som har tips??

Som mange andre nevner her inne så kanskje prøve glutenfritt.
Jeg selv har ett gluten og melkefritt kosthold.
Merker med engang jeg spiser noe som innholder melk, da får jeg halsbrann og sureoppstøt.
Spiser jeg mat med gluten i så romler og jobber magen mye mer, føler meg oppblåst og jeg fiser mer ( sorry detaljene ).
Magen min har fungert kjempe bra i det siste når jeg har holdt meg unna dette.
Jeg spiser brød, er veldig glad i børd, men baker selv ( Toro lavkarbomiks , gluten og melkefri )

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:29   #10
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hmm ... Noen som har tips?

Jeg har litt samme historie som deg. Jeg gikk fint ned på ED, men utfordringen ble å holde vekten. Jeg syntes jeg var kjempeflink med kostholdet, fulgte Lindberg/eurodiett fase 4 og gikk sakte, men sikkert opp i vekt. Da jeg bestemte meg for å ta tak i vekten igjen prøvde jeg først ketolyse, men fortsatte likevel vektoppgangen. jeg har nå startet opp igjen med ED, fra fase 1 og går fint ned i vekt. På Forusakutten som jeg går, til sier de at jeg spesielt sensitiv for karbohydrater (må veldig langt ned karbohydrater for å komme i ketose). Jeg pleide å spise en frukt til dagen, men har fått beskjed om at det nok ikke går for meg i de nærmeste årene. Jeg må holde meg til bær. Når jeg nå startet opp igjen med ED har jeg gjenoppdaget betydningen av mye grønnsaker.
For meg er nok den største utfordringen overgangen til et normalt konsthold. Jeg har derfor bestemt meg for å følge tett opp med tanitavekt på Forusakutten i flere år etter ferdig slanket, sånn at jeg kan ta tak med en gang det skjer en negativ utvikling igjen.
PS. For meg var det nødvendig å kutte ut cola light/pepsi max ol. for å få igang vektnedgangen.
Vet ikke om dette er nyttig for deg på noen måte, men jeg ville bare vise deg at du ikke er alene om å holde vekten nede etter ED. Lykke til.

__________________
Min Journal

Sist redigert av Pearl : 05-11-13 kl 09:35.
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:34   #11
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Hmm ... Noen som har tips?

Ja, men jeg har prøvd fase 1...rikker seg ikke, men altså jeg er eple avhengig, kan fint spise 10 om jeg har...så dette skal ikke handles i hus, poden får frukt ellers, men da kjøper jeg noe jeg ikke går og fråtser i....ja grønnsaker skal det handles inn i dag, og spises med av, og kjøpe gluten fritt knekkebrød

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:35   #12
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Hmm ... Noen som har tips?

Og ikke kjøpt cola på flere dager...utfordringen nå er at jeg snart blir PMS....

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:38   #13
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hmm ... Noen som har tips?

Opprinnelig lagt inn av tassa69, her.

Ja, men jeg har prøvd fase 1...rikker seg ikke, men altså jeg er eple avhengig, kan fint spise 10 om jeg har...så dette skal ikke handles i hus, poden får frukt ellers, men da kjøper jeg noe jeg ikke går og fråtser i....ja grønnsaker skal det handles inn i dag, og spises med av, og kjøpe gluten fritt knekkebrød

Hvor lenge forsøkte du fase 1? Jeg trodde ikke at det var mulig å ikke gå ned på fase 1. Er det mullig at du skulle forsøkt litt lengre?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:47   #14
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Hmm ... Noen som har tips?

jeg prøvde en mnd...ville tro det er lenge nok, men men...prøver dette nå...

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 09:53   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hmm ... Noen som har tips?

Siden du tidligere har gått ned mange kilo på ED, regner jeg med at du gjør det helt riktig, så dette var rart. Uansett, lykke til videre. Håper det snart løsner.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som vil gi en nykommer noen tips? LineMyk Spørsmål og svar 13 14-03-12 10:55
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Har problemer med å få i meg nok fett, noen som har noen tips? J.Austen Spørsmål og svar 6 20-10-09 01:58
Noen som kan komme med noen tips nå i starten? Luci06 Dr Lindbergs 13 26-02-09 20:37
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no