Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og GRAVIDITET

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-10, 12:29   #1
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei
Question

Lavkarbo og GRAVIDITET

Jeg har PCOS og har da endelig blitt gravid. MEN jeg har jo levd på lavkarbo nokså lenge. Og effekten er jo formidabel. Nå er jeg kjempe dårlig og klarer ikke holde meg til lavkarbo kosthold noe som har resultert til at jeg har gått opp i vekt og regner med jeg kommer til å fortsette å fyke opp å opp.
Noen som har erfaring med graviditet og lavkarbo kosthold? Jeg kaster opp bare ved tanken på koteletter eller omelett.
Jeg vil ikke gå i ni mnd og se og godta at vekta bare går opp. Jeg trives ikke med meg selv og jeg er bare 8 uker på vei. For buksene mine har blitt for små allerede. Joda magen skal vokse men nå snakker jeg om lår og dobbelthake og ringene mine får jeg plutselig ikke av meg. De som ramlet av meg titt og ofte

Noen som kan hjelpe....

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 12:41   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og GRAVIDITET

Gratulerer!

Jeg skjønner deg godt, husker med gru på mine egne svangerskap da jeg var så kvalm at ingenting fettete eller proteinrikt gikk ned. Jo grillet kylling gikk ned, men utover det ville jeg bare ha frukt og grønt, og det ENESTE som tok bort litt av kvalmen var desverre cola. Jeg måtte rett og slett drikke cola hver dag for å i det hele tatt klare å stå opp av senga og fungere som et normalt menneske. Nå la jeg ikke på meg, jeg raste ned 20 kg i svangerskapet men det var fordi jeg ble vektoperert 6 mndr før jeg ble gravid da, så det er jo en annen historie.

Jeg tenker som så at du holder deg unna hvitt sukker så godt du kan, da er mye gjort. Grovest mulig brød, proteinrikt pålegg du har lyst på (men ikke upasteuriserte oster/muggoster og spekemat som salami og lignende, det skal man jo unngå som gravid) og brun ris og pasta om du vil ha det. Fedon-kosthold er ypperlig som gravid og inkluderer jo både frukt og bær, og nøtter og sånt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 12:49   #3
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og GRAVIDITET

Fedon ja. Juhuuu det har jeg jo ikke tenkt på. Kanskje det var en ide? Jeg gikk jo på fedon kosthold før.
Jeg må spise hele dagen for å holde meg oppegående. Det er helt forferdelig. Hvis jeg drøyer litt med å spise eller jeg spiser noe magert noe(hvis jeg ikke kaster det opp igjen) så begynner jeg å riste, svimer av, skjelve, få vondt i magen.... osv osv. Det er helt forferdelig.
Jeg som ikke liker noe særlig brus har fått helt brus dilla. Pære brus sukk...

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 12:52   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og GRAVIDITET

Kjenner til det ja, jeg måtte også småspise hele tiden, og det gjorde ikke akkurat ting bedre at jeg var på ferie i Italia i 40 varmegrader i den verste kvalmebølge-tiden i forrige svangerskap og at de vi var sammen med var rigide klokkespisere, altså spiste 2-3 måltider daglig og ikke hadde forståelse for at andre trengte mat litt oftere enn det. Nei, for en forferdelig tur. Men rundt uke 14-15 slapp kvalmen taket og resten av svangerskapet var (med få unntak) bare kos.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Graviditet og lavkarbo Dynama82 Spørsmål og svar 3 30-03-10 14:30
Graviditet og lavkarbo? Pentax Lavkarbo generelt 1 05-11-08 20:24
Om graviditet og lavkarbo nattinatt Artikler 1 18-05-08 22:37
Lavkarbo og graviditet Karborella Lavkarbo generelt 5 24-10-06 11:24
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no