Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Tran: økt energi, dempet søtsug

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-14, 08:26   #1
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Tran: økt energi, dempet søtsug

Jeg begynte å ta tran på anbefaling fra lege. Poenget var at det ..skulle hjelpe mot depresjon, og noen fler psykiske problemer. Men det hjalp mot det og mye mer. Bivirkningene av medisinene forsvant i stor grad, apetitten og søtsuget ble regulert, energinivået steg og jeg begynte å trene flere ganger i uka, fra å ha vært for det meste sengeliggende!

på grunn av apetittreguleringen kunne jeg øke fra under 10 til under 40-50 karber, noe som ga mye mer variert kosthold siden jeg kunne begynne med lavkarbobrød og produkter med kokosmel og fler grønnsaker.

Tran anbefales! Både til de som har diverse helseproblemer og de som har for storapetitt og søtsug, noe som ble helt borte for meg!
supplerer nå også med linfrøolje for å få i meg omega3 fra en vegetabilsk kilde i tillegg. Tror det er bra å variere.

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-07-14, 00:35   #2
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Har hørt noe om at tran kan kanskje kan hjelpe mot depresjon, og da er det kanskje ikke så rart at det hjelper på appetitten. Jeg spiser i alle fall mer når jeg er deppa... KAnskje det er på tide å øke på litt med omega3...Hvor fort merket du en effekt, forresten? Jeg ble bare nysgjerrig.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 19:03   #3
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Hei! Jeg merket det vel etter en drøy måned. begynte plutselig å gå lange fotturer i helgene, og var mer sosial. Hadde det mer gøy med å være aktiv rett og slett. Men skjønte ikke at det var tranen, så slutta igjen, og da reverserte effekten seg ettr en drøy måned igjen. Så begynte jeg å skjønne tegninga og begynte med tran igjen, og da tok det bare en uke så var jeg tilbake i form. Helt magisk

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 21:37   #4
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Jøss. Jeg har hørt flere snakke om dette, så det er jo virkelig verdt et forsøk. Burde få i meg mer omega3 og D-vitaminer, uansett.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 22:18   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

3 gram epa og dha

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 07-07-14, 22:24   #6
Ladybird88
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2013
Innlegg: 83
Ladybird88 er på en erverdig vei

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Siden jeg ble litt frelst etter å ha oppdaget helsevirkningene, så ble jeg litt sånn omega3nerd så nå har jeg to flasker i kjøleskapet: møllers tran og økologisk linfrøolje. Den siste er vegetabilsk omega 3, men inneholder også en litt annen sammensetning av omega 3,6 og 9, og legen min anbefalte meg et kosttilskudd som inneholdt cirka 50-50 av vegetabilsk og marint omega3, 6 og 9 og sa det var best sammensetning. Det hun anbefalte, eyeQ, er altfor dyrt så da lager jeg min egen sammensetning av linfrøolje og tran, siden det er cirka det som er inneholdet i eyeQ. Bare at det er nattlysolje istedetfor tran. Vurderer å kjøpe EyeQ bare jeg får litt bedre råd.

men la meg høre hvordan det går hvis du merker noe da!

Ladybird88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 13:57   #7
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Startet med omega 3 for en uke siden, og var egentlig litt skuffet over å ikke ha merket noe effekt. Utålmodig = typisk meg

Veldig fint at du kommer med tilbakemelding på at det tok en måned. Nå skal jeg gi det mer tid og håper å få like bra effekt som deg om noen uker

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 14:32   #8
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Startet med omega 3 for en uke siden, og var egentlig litt skuffet over å ikke ha merket noe effekt. Utålmodig = typisk meg

Veldig fint at du kommer med tilbakemelding på at det tok en måned. Nå skal jeg gi det mer tid og håper å få like bra effekt som deg om noen uker

Er det rent omerga 3 produkt du tar....? For de effektene trådstarter merker, kan også komme av d-vitaminene i tranen

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 14:52   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Er det rent omerga 3 produkt du tar....? For de effektene trådstarter merker, kan også komme av d-vitaminene i tranen

Eller begge deler.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-07-14, 17:50   #10
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Er det rent omerga 3 produkt du tar....? For de effektene trådstarter merker, kan også komme av d-vitaminene i tranen

Jeg tar D-vit i tillegg

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 30-09-15, 10:13   #11
Miranda13
Medlem
 
Miranda13 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Vest i Viken
Alder: 60
Innlegg: 298
Miranda13 er ny på veien

Sv: Tran: økt energi, dempet søtsug

Opprinnelig lagt inn av Ladybird88, her.

Jeg begynte å ta tran på anbefaling fra lege. Poenget var at det ..skulle hjelpe mot depresjon, og noen fler psykiske problemer. Men det hjalp mot det og mye mer. Bivirkningene av medisinene forsvant i stor grad, apetitten og søtsuget ble regulert, energinivået steg og jeg begynte å trene flere ganger i uka, fra å ha vært for det meste sengeliggende!

på grunn av apetittreguleringen kunne jeg øke fra under 10 til under 40-50 karber, noe som ga mye mer variert kosthold siden jeg kunne begynne med lavkarbobrød og produkter med kokosmel og fler grønnsaker.

Tran anbefales! Både til de som har diverse helseproblemer og de som har for storapetitt og søtsug, noe som ble helt borte for meg!
supplerer nå også med linfrøolje for å få i meg omega3 fra en vegetabilsk kilde i tillegg. Tror det er bra å variere.

Nå skal jeg gå rett ut i kjøleskapet, ta fram den nyinnkjøpte og hittil uåpna flaska Møllers tran og ta en gedigen svelg!

__________________
Hovedmål:

Julemål:

Miranda13 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
apetitt søtsug tran


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tran Lindaplinda Ketolysekuren 0 21-10-10 01:07
Tran i kjøleskap? aslaug Generell ernæringsdebatt 8 20-08-09 01:38
Spedbarn og tran KatjaBlå Barns kosthold 8 23-07-09 02:08
Kan man ta to doser tran? Isalien Lavkarbo generelt 5 23-01-07 10:51
tran nøtta Kosttilskudd 7 06-11-05 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no