Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-11, 00:46   #7176
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?

Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 14-04-11, 00:54   #7177
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Flott dame ! Hvor mange KG veier hun?

17 stone=ca 107 kilo. Skal jeg være ærlig, så synes jeg ikke det var lett å se om hun var verken vakker eller flott. MEN, om hun er en god rollemodell, så er hun det like mye som radmagre jenter. Det kan være like lite sunt å være såpass overvektig, som det er å være undervektig, selv om de muligens kunne trenge litt motvekt.
Med det sagt, så synes jeg alle spektre av typer og fasonger kan være flotte, det handler ikke nødvendigvis om størrelse på kroppen, men jeg vet ikke hva jeg synes om hennes agenda om å være rollemodell, akkurat. Kan det ikke også finnes en gjennomsnittlig normal sunn mellomting, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-04-11, 10:25   #7178
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Ikke sant denne dama er vakker??!

Eg syntes ho var fin, men ikkje heilt min type.
Og med tanke på rollemodell, så vil eg nok seie jo - det kan ho vere i forhold til det å ikkje skjemmest over kroppen sin sjølv om han er over normalen. Det å vere stolt over den ein er og glad i kroppen sin er eit godt og viktig steg for mange i forhold også til å kunne gå ned i vekt. Frigjering kjem mest innafrå, meiner eg.

__________________


Sist redigert av Zillah : 14-04-11 kl 11:12. Årsak: Tillegg
Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 14-04-11, 19:15   #7179
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et billig smykke fra H&M som jeg har tatt lenka av for å bruke til et annet smykke. Men nå ser jeg at lenka har errodert (eller hva det nå heter) og er nesten kull svart. Jeg har prøvd å vaske av det verste med såpe og vann, med et litt halvveis resultat. Hva dette metallet er, ettersom det sånn billig juggelgreie (tror det knapt kosta en hundrings), vet jeg ikke. Mulig det er tinn eller noe, sånt har jeg ikke peiling på, men det er ca like hardt som tinn, forsåvidt. Det jeg skal frem til er i alle fall, hvordan får jeg rengjort det best mulig?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-04-11, 19:55   #7180
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-04-11, 19:59   #7181
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Sølv blir i alle fall reint med tannkrem og børste. Prøv det? Zalo er vel også eit tips.

Det kan jeg prøve. Jeg tviler på at det er sølv. Stål, kanskje?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-04-11, 20:05   #7182
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hah! Det funka med tannkrem! Fett! Tok det bare på en klut og dro kjedet et par ganger igjennom, gnikka litt på låsen og sånn -som nytt! Takk takk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-04-11, 20:37   #7183
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk takk for tips fra meg også...

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-04-11, 20:43   #7184
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Værsågod! Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-04-11, 20:45   #7185
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Værsågod! Praktisk, ikkje sant? Eg har eit handlaga sølvsmykke frå Afrika som var nesten kolsvart, det vart så fint og blankt med tannkrem. Er jo berre glitrande sidan ein alltid har tannkrem i hus.

Kjempelurt! Da slipper jeg å bli svart i nakken!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-04-11, 21:14   #7186
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Leser på sjampinjongboksene at de inneholder rundt 3 gram karber - er dette i væsken eller i selve soppene? Bør man da ikke bruke hermetiske sjampinjonger?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 14-04-11, 23:07   #7187
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. Er`re mulig

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;)
Gammel 14-04-11, 23:10   #7188
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Finnes det noe marked for ferdig tygd mat til voksne tro?
Nå selges jo ferdig piskede egg mener jeg.. Er`re mulig

De eggene ble kåret til historiens dummeste produkt på radio her om dagen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-04-11, 23:48   #7189
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De eggene ble kåret til historiens dummeste produkt på radio her om dagen

Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 14-04-11, 23:55   #7190
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?

Ha ha helt utrolig!!
Lett og være husmor for tida

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-04-11, 00:32   #7191
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Jeg så de i butikken og holdt på å daue. Seriøst, hvor vanskelig er det å vispe sammen en omelett?

Veldig, i følge samboern min

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light
Gammel 15-04-11, 00:58   #7192
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det virkelig sant at noen har lagd dette?!

Jeg måtte google ...

Omelett er lett det

Som om det ikke er den enkleste retten i verden å smekke sammen fra før av

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 15-04-11, 07:29   #7193
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!

Totalt.

Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså.

Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: http://voguepatterns.mccall.com/v784...hp?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa.

stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 15-04-11, 07:45   #7194
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en [img][/img] knapp her som jeg ikke ser?

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-04-11, 08:57   #7195
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

OK, det der er eit suuuuuupert ferdigprodukt for dei dagane da du absolutt MÅ ha omelett, men du har berre ei kokeplate og ikkje ein bolle og ein visp !!!

Totalt.

Det skjer heile tida det, vettu, og Prior reddar lunsjen! Ja no kan eg sove godt om natta, når eg veit at eg kan kjøpe ferdigpiska egg, altså.

Men kor kan ein få kjøpt fint og forholdsvis rimeleg kvitt blondestoff på nett? Her i byen er vel alt av bekledningsstoff-forretningar lagt ned, berre lappestoff å få no for tida. Eg treng "single edged scalloped lace" (kva kallar vi det på norsk?) og akkurat det med enkeltsidig kant har heller ikkje vore lett å avstedkomme. Eg treng det - helst i går - for å kunne sy kjolen nederst til høgre på dette bildet: http://voguepatterns.mccall.com/v784...hp?page_id=179 , den må vere ferdig til i slutten av mai og eg begynner å bli litt småstressa.

stoffogstil.no ser ikkje ut til å ha noko som passar - andre tips?


Jeg har bestilt en del stoffer her i fra Cheapfabrics og vært veldig fornøyd med det. Har vel bestillt vareprøver av de fleste stoffene før jeg har bestilt metervare. problemet her er vel at det fort kan bli moms å betale (på varer over 200 kr), men det vi som oftest bli mye billigere enn her hjemme uansett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-04-11, 09:11   #7196
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Er jeg fullstendig blåst i hodet, eller finnes det en [img][/img] knapp her som jeg ikke ser?

er det dette tegnet du finner over Svar- boksen du mener?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-04-11, 23:07   #7197
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet.
På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet.
Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen.
Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der!

Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i?

Altså, i hvilken sluk?
Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 15-04-11, 23:11   #7198
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Det er ett eller annet rart med rørene her i leiligheten.
Når vi dusjer, så plopper det vann opp i vasken, ikke mye, og noen ganger kommer det noe vann opp i sluken på gulvet.
På kjøkkenet "gurgler" vasken lenge etter at vi har stengt av vannet.
Påvaskerommet er det en utslagsvask som kun brues til vannet fra vaskemaskinen.
Jeg har kjøpt avløpsåpner, en JIF, og tenkte å helle det i vasken på vaskerommet, men det er ikke vannlås der!

Da lurer jeg på, HVOR er det lurest å helle dette middelet i?

Altså, i hvilken sluk?
Man skal la det stå ca 15 minutter og så helle i kokende vann.

Eg ville heller ha kjøpt stakefjør, og gått inn i røret etter eventuell vasslås. Snakkar av erfaring. Vi har sikkert putta i Plumbo for minst 100euro i røra her, alt frå kjøkkenet kom opp i badekaret, omtrent samme kva vi gjorde. Etter at vi tok ei dugeleg runde med denne stakefjøra var problemet borte.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-04-11, 23:21   #7199
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg ville heller ha kjøpt stakefjør, og gått inn i røret etter eventuell vasslås. Snakkar av erfaring. Vi har sikkert putta i Plumbo for minst 100euro i røra her, alt frå kjøkkenet kom opp i badekaret, omtrent samme kva vi gjorde. Etter at vi tok ei dugeleg runde med denne stakefjøra var problemet borte.

Kjøpte ikke Plumbo etter at noen sa det gav farlige gasser i huset.. (?)
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!)
Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter.
Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. så det kan kanskje være oss..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 15-04-11, 23:24   #7200
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kjøpte ikke Plumbo etter at noen sa det gav farlige gasser i huset.. (?)
Hm, stakefjør ja, det har jo ikke jeg, og jeg vil helst ikke mase på huseiger som bor i Dubai (!)
Det er flere kontor i samme etasje, og kontorer i underetasjen, så jeg vet liksom ikke hvor det evt sitter.
Virket fint i alle rør da vi flyttet inn da.. så det kan kanskje være oss..

Stakefjør kostar under hundrelappen trur eg. I alle fall ikkje meir enn 200kr. Plumbo eller liknande gjorde ingenting godt her. Vi fekk fullstendig stopp i røra her etter eit halvtår (truleg tidlegare leigebuar som har hjelpt til der). Etter det har vi vore totalt paranoide ang. alt som går ned i røra. Men tett vart det til slutt, stakefjøra løyste problemet.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no