Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Rockering

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-12, 19:56   #1
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Rockering

Som alenemor og med til tider 2 jobber, kan det være minimalt med trening jeg får skviset inn. Så på Chlas Olson at de hadde rockering (husker ikke vekta just nuh) - me lurer på om setjæ noe effekt? Sånn at jeg kan trene litt hjemme etter at barna er i seng....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 20:02   #2
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Rockering

No idea?

Altså, jeg vet man blir gul, grønn, blå og sort. Og uansett, aktivitet er alltid bedre enn å sitte i sofaen og mumse!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 20:10   #3
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

haha sjeldent man bare sitter i sofan, men det blir liksom ikke trening..... Tenkte jeg skulle bestille yoga DVD'er å....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 22:34   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

haha sjeldent man bare sitter i sofan, men det blir liksom ikke trening..... Tenkte jeg skulle bestille yoga DVD'er å....

Yoga???? Oh, man...

Men hva med å prlve ut det derre jillian greiene som mange driver med da? Har sett noe av det på youtube, ser da helt ok ut for de med begrenset tid og plass?

Ville prøvd det jeg. Jillian er jo ikke akkurat un-fit hu da.

Ellers så er jo en spinningsykkel, ellipsemaskin, tredemølle hjemme noe som er forholdsvis greit å få tak i.

  Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 10:13   #5
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Yoga???? Oh, man...

Men hva med å prlve ut det derre jillian greiene som mange driver med da? Har sett noe av det på youtube, ser da helt ok ut for de med begrenset tid og plass?

Ville prøvd det jeg. Jillian er jo ikke akkurat un-fit hu da.

Ellers så er jo en spinningsykkel, ellipsemaskin, tredemølle hjemme noe som er forholdsvis greit å få tak i.

Jeg har ikke plass til noen apparater. Jeg kunne hatt plass på stua, men vil ikke ha det som et møbel

Uansett.... Power Yoga og Yoga for beginners er på vei i posten. Har vel strengt tatt ikke vondt av å bli mer flexibel i musklene godt gjemt under der

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 12:14   #6
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg har ikke plass til noen apparater. Jeg kunne hatt plass på stua, men vil ikke ha det som et møbel

Uansett.... Power Yoga og Yoga for beginners er på vei i posten. Har vel strengt tatt ikke vondt av å bli mer flexibel i musklene godt gjemt under der

Yoga er kjempebra trening! Lykke til

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 12:39   #7
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Takk Fedona Grugleder meg til å prøve..... Helt sikkert ikke et lekkert syn i begynnelsen men men....

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 12:46   #8
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Det finnes vel opptil flere tråder om rockering, der finner du nok svar på endel.

en tråd

enda en tråd

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 13:19   #9
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Ja, jeg har sett de

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:48   #10
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Takk Fedona Grugleder meg til å prøve..... Helt sikkert ikke et lekkert syn i begynnelsen men men....

He, he det er sant Bare pass på å ikke ta for brå bevegelser

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 19:35   #11
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

He, he det er sant Bare pass på å ikke ta for brå bevegelser

Notert Tar gjerne mot andre tips å hvis du har noen på lur

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 00:53   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Som alenemor og med til tider 2 jobber, kan det være minimalt med trening jeg får skviset inn. Så på Chlas Olson at de hadde rockering (husker ikke vekta just nuh) - me lurer på om setjæ noe effekt? Sånn at jeg kan trene litt hjemme etter at barna er i seng....

Den rockeringen er bare tull! Den er alt for lett, merker nesten ikke at man bruker den. Jeg ville heller lagt penger i en ordentlig en fra innersvingen f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 08:22   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den rockeringen er bare tull! Den er alt for lett, merker nesten ikke at man bruker den. Jeg ville heller lagt penger i en ordentlig en fra innersvingen f.eks.

Tja... Clas Ohlson sin veier faktisk 1,5 kg og har "bulker" på innsiden den også og ser ikke så verst ut på bildet. Selv har jeg en sånn:
http://www.powerhoop.no/Rockeringer.html

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:48   #14
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den rockeringen er bare tull! Den er alt for lett, merker nesten ikke at man bruker den. Jeg ville heller lagt penger i en ordentlig en fra innersvingen f.eks.

Takk for svar, stikker innom Intersport til helga å ser om de har der

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 11:16   #15
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Rockering

Har en bedre ide enn rockering (synes jeg da)
Tren Kettlebell!!! Kula koster 250 kroner. Kjøp ei på 6 kilo og lær deg det på YouTube.
En lur start er å kjøre 20 sett med 5 forskjellige ting og detter gjenta 5 ganger. Bør ta ca 45 minutt. Avslutt med planke i 3*40 og så mange armhevninger du klarer!!!!

Om dette er interresant er det bare å spørre om råd og veiledning. Kjempemoro samtidig som det styrker de indre musklene på kort tid.

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 11:38   #16
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Det blir rockering og yoga foran TV'en på hjemmeukene. (Trener i tilegg Zumba mandag og torsdag de ukene jeg har barna for det klaffer med barnas treningsstider.) På barnefri uker er jeg å finne på både puls og styrketimer på treningssenteret.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 14:30   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Tja... Clas Ohlson sin veier faktisk 1,5 kg og har "bulker" på innsiden den også og ser ikke så verst ut på bildet. Selv har jeg en sånn:
http://www.powerhoop.no/Rockeringer.html

Jeg trodde også at 1,5 kg var litt, så jeg kjøpte den. Men det er virkelig ingenting, merkes ikke at den veier noe når man rocker. I tillegg er den vanskeligere å rocke med enn de som veier mer, fordi den lave vekta ikke gir noe framdrift og balanse gratis som de litt tyngre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 15:15   #18
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Rockering

Jeg mener å ha hørt at treningseffekten egentlig er best med de lette rockeringene, men husker ikke hvor. Men det var noe med at de litt tyngre gjør endel av jobben for deg, med de lette må man bevege seg mer?
Uansett, for meg gjør det underverker for ryggsmertene å rocke litt jevnlig!

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 15:28   #19
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Jeg hadde en på 1,7 kilo... den ble etterhvert for lett, syns jeg.
Så nå bruker jeg en på 2,2 kilo, og ja, jeg merker den, både at den "smeller" mer rundt magen og at jeg må bruke magemusklene mer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 15:53   #20
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Vil du selge din på 1,7 kilo da kanskje Gerd?

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 18:51   #21
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Vil du selge din på 1,7 kilo da kanskje Gerd?

den er allerede solgt

Men jeg såg Rema1000 hadde rockeringer til 199 nå. Stod ikke på pakka hvor tunge de var, men kan tenke rundt 1,5 kilo.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:10   #22
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

den er allerede solgt

Men jeg såg Rema1000 hadde rockeringer til 199 nå. Stod ikke på pakka hvor tunge de var, men kan tenke rundt 1,5 kilo.

Verdt et forsøk Venter nok til jeg kommer men på intersport å ser, hvis ikke så får jeg bestille fra de nettsiden over her

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:13   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rockering

Jeg bestilte min for trumfpoeng jeg hadde samla. Det var innersvingen sin da: https://www.flust.no/sport-og-fritid...gen-rockering/

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 19:21   #24
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Rockering

Takk for tipset

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 01:29   #25
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Rockering

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg bestilte min for trumfpoeng jeg hadde samla. Det var innersvingen sin da: https://www.flust.no/sport-og-fritid...gen-rockering/

Tusen takk for tips Fri frakt denne veka, so då har eg gjort ett godt kjøp på rockering

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rockering Hegeik Trening 5 26-01-14 18:49
Rockering Newstart Spørsmål og svar 11 14-11-11 21:29
Rockering spinnvill96 Trening 27 26-06-11 18:11
Rockering nemi81 Ketolysekuren 8 22-04-11 22:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no