Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sukker og ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-12, 00:33   #1
Maria29
Seniormedlem
 
Maria29 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Drammen
Alder: 41
Innlegg: 857
Maria29 er ny på veien
Question

Sukker og ketose

Noe rart skjer. I går spiste jeg en pepperkake (høykarbo) samt litt deig
Idag havna det søren meg litt marsipan,kransekakemasse og små hjemmelagde konfektbiter i magen.. Jula er hard,hehe!

Men,både i går og i dag viser det seg at jeg er i ketose( mørk stix og tydelige lukter..) det skal jo ikke være mulig??

Jeg har ikke hatt en eneste sprekk på de 6-7 ukene jeg har holdt på,dette er første. Drikker alltid rikelig med vann og spiser ellers rett.

Hvorfor er jeg i ketose med så mye sukker i kroppen?

__________________
Marias journal

Maria29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Variert Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 07:42   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sukker og ketose

Antakelig fordi du ikke har fått i deg mer karbohydrater enn at de har gått rett i musklene, og du på grunn av tomme glykogenlager før ikke har fått så mye at du må begynne å forbrenne karohydratene.

Tenk deg et glass i en skål. Når skåla blir våt har du fått i deg så mye karbohydrater at du faller ut av ketose. Musklene dine er glasset. Men ennå har du ikke fått i deg mer enn at du bare har fyllt glasset...

Så nå har du muligheten til enten å stoppe å fylle det glasset (= tilføre overdrevne mengder av feil karbohydrater) eller å tømme det (=tung styrke sånn at man faktisk bruker glykogenlagrene)for å gjenopprette reservekapasiteten.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose superkisen Spørsmål og svar 8 02-01-12 23:25
Kunstig sukker lagres som vanlig sukker av kroppen? sandy_sks@hotmail.com Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 10-05-11 09:17
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose - kunstig sukker og ketostix Corporem Lavkarbo generelt 11 13-07-09 12:01
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no