Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Atkins og dårlig humør

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-05, 19:51   #1
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Atkins og dårlig humør

Jeg har nettopp begynt på Atkins og er i introfasen. Spiser kun protein og fett. Jeg har vært sukkeravhenglig i mange år. Nå er jeg konstant i dårlig humør. Blir sur og hissig for ingenting. Hjelper ikke etter at jeg har spist heller. Veldig slitsomt. Er dette normalt? Hva kan jeg gjøre? I gamle dager tok jeg bare en sjokolade og alt ble bra igjen og det gode humøret kom tilbake. Hjelp please...Begynner å bli upopulær blant kollegar og venner...

På forhånd takk!

Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:02   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei og velkommen til Lavkarbo..og forum for godt humør

Du får joine oss så kommer humøret snart tilbake.

Skal ikke tulle; humøret kommer snart tilbake skal du se. Det er bare serotonininnholdet ditt som må stabilisere seg, synes jeg leste noe om i dag her inne faktisk....

Og energien....den kommer som ei kule
Hvor lenge har du vært på fase en da? Du får be kollegaer ha tålmodighet med deg en stund. Du fortjener det. Du er jo i ferd med å bedre livet ditt
Lykke til med kosthold og kolleger

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:14   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei, og velkommen til oss !!
Ja du er nok i dårlig humør noen dager fordi:

Opprinnelig lagt inn av MHM

Både angst og depresjon kan forsterkes i starten av en ketoseperiode, fordi mengden serotonin i hjernen er lav midlertidig. Men så kommer kroppen i gang med sin egenproduksjon (ikke stimulert av karbohydrater), og da blir alt så meget bedre... Dessuten er det et naturmedisinsk prinsipp som sier at man kan regne med en forverring før en forbedring, etter oppstart av de fleste typer behandling. Kostendring er jo en type behandling.

Ketonene som produserer under ketose virker oppkvikkende, slik at de aller fleste føler seg bedre både fysisk og psykisk i ketose (etterhvert).



Så bare vær tålmodig, det pleier å gå over i løpet av noen dager.

Men det jeg lurer på, er hvorfor i all verden du spiser bare proteiner og fett ? Det er da IKKE Atkins ?! Har du lest boka ? Der står det at du skal spise 20 karbohydrater pr dag, som HOVEDSAKLIG SKAL BESTÅ AV GRØNNSAKER !!

Jeg hadde også blitt sur & tverr om jeg hadde bare spist protein og fett, - og ikke er det sunt heller. Kroppen din får ikke de vitaminene og mineralene den trenger, du går glipp av viktige næringsstoffer ved å ikke spise grønnsaker. Du kan bli skikkelig sjuk og som sagt, det er IKKE Atkins. Det er derfor jeg lurer på om du har lest boka skjønner du. Hvis du ikke har lest den, så råder jeg deg til å få tak i et eksemplar snarest. I mellomtiden kan du lese linkene nedenfor - spesielt reglene for induksjon ! Vi vil gjerne at folk skal være friske, glade og lykkes - derfor terper vi på "reglene". Håper du ikke syns det er dumt !!

Om det er noe du lurer på eller har spørsmål er det bare å poste, så iiiiiiiiler vi til !!


Dr Atkins:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:14   #4
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Hei Anne

Takk for svar, Jeg er på dag 3. Tre dager med et grusomt humør. Er ellers bare happy, men nå har ting snudd..Grøss..Får satse på at du har rett. Skal presse meg gjennom 2 uker, så blir det spennende å se. Dette forumet er gull. Skulle nesten tatt en liten KarboFest hele gjengen..

Opprinnelig lagt inn av Anne

Hei og velkommen til Lavkarbo..og forum for godt humør

Du får joine oss så kommer humøret snart tilbake.

Skal ikke tulle; humøret kommer snart tilbake skal du se. Det er bare serotonininnholdet ditt som må stabilisere seg, synes jeg leste noe om i dag her inne faktisk....

Og energien....den kommer som ei kule
Hvor lenge har du vært på fase en da? Du får be kollegaer ha tålmodighet med deg en stund. Du fortjener det. Du er jo i ferd med å bedre livet ditt
Lykke til med kosthold og kolleger

Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:14   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Du leste sikkert denne tråden, Anne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3827

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:14   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Velkommen til oss!
Har du holdt på mange dager? Jeg syntes det var slitsomt de 4 første dagene. Det tar noen dager før kroppen venner seg av karbosuget. Trøst deg med at det blir bedre. Energien og overskuddet kommer!
Jo mer avhengig av karbo du har vært, jo tøffere er det nok å slutte.

Jeg stusser litt på at du sier at du spiser bare proteiner og fett. Går du på Atkinskuren etter boka, eller går du på Atkinskuren slik "folk sier" at det skal gjøres? Det er mange feiloppfatninger ute og går... Atkins selv legger vekt på at man skal spise grønnsaker og salat, og drikke mye vann. Man skal spise 20 g karbohydrater selv de første 14 dagene. Tror det lønner seg å ikke jukse med dette.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:15   #7
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Hadde det akkurat som deg da jeg gikk på inuksjonen!

Jeg tenkte at det var sukkerabstinenser.

Det går over - og et liv på lavkarbokost , er et liv med mye jevnere humør enn når en fyker opp og ned på blodsukkertopper !

Hold ut!!

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:16   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sitat:

Tror det lønner seg å ikke jukse med dette.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:19   #9
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Juhu

Hei Nille. Takk for supert svar. Det hjalp litt allerede..Joda, jeg har lest boken. Jeg spiser også noen grønnsaker om dagen. Hovedsaklig bladsalat, paprika, agurk. Også noe brokkoli. Ost, kjøtt og masse fisk. God mat m.a.o.

Hei, og velkommen til oss !!
Ja du er nok i dårlig humør noen dager fordi:



Så bare vær tålmodig, det pleier å gå over i løpet av noen dager.

Men det jeg lurer på, er hvorfor i all verden du spiser bare proteiner og fett ? Det er da IKKE Atkins ?! Har du lest boka ? Der står det at du skal spise 20 karbohydrater pr dag, som HOVEDSAKLIG SKAL BESTÅ AV GRØNNSAKER !!

Jeg hadde også blitt sur & tverr om jeg hadde bare spist protein og fett, - og ikke er det sunt heller. Kroppen din får ikke de vitaminene og mineralene den trenger, du går glipp av viktige næringsstoffer ved å ikke spise grønnsaker. Du kan bli skikkelig sjuk og som sagt, det er IKKE Atkins. Det er derfor jeg lurer på om du har lest boka skjønner du. Hvis du ikke har lest den, så råder jeg deg til å få tak i et eksemplar snarest. I mellomtiden kan du lese linkene nedenfor - spesielt reglene for induksjon ! Vi vil gjerne at folk skal være friske, glade og lykkes - derfor terper vi på "reglene". Håper du ikke syns det er dumt !!

Om det er noe du lurer på eller har spørsmål er det bare å poste, så iiiiiiiiler vi til !!


Dr Atkins:


[/quote]

Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:25   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ååååååå det var godt å høre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:25   #11
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

...drikker også minst 4 liter vann per dag. Sykler en halv time hver morgen og tar vitamintilskudd. Det står Spektra på boksen. Kjøpt på Naturlivis..Samt Omega3 og 6 piller. Jeg er vel innenfor Atkins da?

Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:37   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg hadde skikkelige abstinenser når jeg begynnte på Induksjon første gang. Skikkelig gretten, kort lunte, skalv inni meg... Sukkerabstinenser! Etter noen dager var det forbi, jeg var lettere enn noen sinne før.

Kostholdet mitt før jeg la om besto av veldig, veldig masse karbohydrater og søtsaker. Jeg er karbojunkie jeg fortsatt! Ikke mye som skal til før det sklir ut, og det er ikke kjekt. Men sjeldnere og sjeldnere - Heldigvis!

Velkommen til oss Pianoman!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 20:38   #13
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Velkommen hit Pianoman!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 23:32   #14
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

velkommen, pianoman

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 09:59   #15
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Hei Pianoman, Første gangen jeg var på intro må nok være det nærmeste jeg har vært PMS. Usabilthumør, sinne, kortlunte( farligkort), masse følelser og totalt urasjonell.

Heldigvis var jeg kvitt alle plagene ette første uka.

Fordelen er at jeg nå forstår fruen mye bedre når hun har PMS.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 10:22   #16
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Fordelen er at jeg nå forstår fruen mye bedre når hun har PMS.

alle menn burde gå på atkins induksjon

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 10:28   #17
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Dette er individuelt tror jeg. Personlig var jeg i dårlig humør i starten og bare fortsatte med det. Sliten, deprimert, kom aldri fram til det energikicket andre hevder de får. Samtidig så jeg jo hvor godt andre jeg kjenner har det på den dietten.

Mitt råd til deg: hør på de andre som har erfaring, pass på å få i deg grønnsaker og vitaminer, ta litt ekstra vare på deg selv som belønning for at du er så flink og holder dietten, og hvis det ikke blir bedre etter noen uker kan det hende du trenger å lese litt og teste noen av de andre diettene som folk bruker her. Vi har forskjellige kropper og forskjellige behov.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 11:13   #18
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg blir kanskje ikke i dårlig humør, men får mest vondt i hodet jeg da Tror hjernen min skrumper inn...... Kanskje to sider av samme sak

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 11:14   #19
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

De andre har pepret deg med gode råd, så jeg nøyer meg bare med å ønske deg velkommen, pianoman!

  Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 11:34   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ønske deg velkommen har jeg visst helt glemt..

Velkommen, Pianoman!! : )

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 20:48   #21
Pianoman
Medlem
 
Pianoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bærum
Alder: 48
Innlegg: 102
Pianoman har en fantastisk aura rundt segPianoman har en fantastisk aura rundt seg

Tusen, tusen takk! Dette hjalp veldig! I dag har jeg faktisk blitt bedre. Ikke de store utbruddene i dag. Jeg sitter med et en litt skremmende følelse i kroppen etter å ha spist speilegg og bacon i kveld. La til en pose bladsalat og kesam da, men...kremt,,. Dette er jo mat jeg var livredd for på de gamle slankekurene. Lunsjen min er stort sett grillet kylling, laks og eggerøre med skinke..Er det grei lunsj? Drikker BonAqua hele dagen også

Pianoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-05, 20:55   #22
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

hei. bare litt nysgjerrig.... kunne du svart på denne tråden her?
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3627

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 09:08
Atkkins Nutritionals Clashes With Atkins Philosophy Nille Nyheter / media 7 30-07-04 16:27
Atkins Warns Consumers About Low-Carbohydrate Product Frenzy HP Nyheter / media 0 18-04-04 13:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no