Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvor lang tid gikk det før dere merket noe vekttap?.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-04, 08:30   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Hvor lang tid gikk det før dere merket noe vekttap?.

Dum spørsmål sikkert, men jeg er litt utålmodig.
Har siden tirsdag/onsdag holdt meg til Lindberg og lurer derfor på hvor lenge det er til det vil merkes på vekten. Hvor lang tid tok det før dere merket det.?Foreløpg kan jeg ikke se det på vekten, men jeg merker at linningen på buksa er blitt litt løsere. Mulig det er innbilning.

Tror muligens at de som evnt har mange mange kilo som skal ned går raskere enn jeg og andre som skal ned 10 kg ?

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 27-04-04, 07:42   #2
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Ofte går en ned en del den første uken fordi du tømmer/reduserer kroppens glokogenlagere og der er det mye vann.

Vet det er vanskelig men prøv å ikke fokusere så mye på vekten men på spising og kost. Å legge om kosten på denne måten virker ikke så bra som en ren slankekur (ikke at noe virker som det) men man må tenke langsiktig og ta de nye vanene med seg fremover.

Det er ofte slik at de som er virkelig store går ned fortere i starten, De har sansynligvis en større ubalanse liggende i bunnen og ofte er justeringene større. Det er ingen regel uten unntak. De siste 10-15 kiloene sitter som støpt her. Må nok tenke veldig langsiktig mht dem.

Dersom du trenger å måle noe så anbefaler jeg nesen målbånd fremfor vekt. Muskler veier mye mere enn fett og med øket proteinmengde og morsjon så kan du bygge noe muskelmasse. Dette betyr at du krymper i omfang uten at det vises så mye på vekten. Prøv også å fokuser på andre endringer. Kanskje er du mindre trett om ettermiddagene, sover bedre får bedre konsentrasjon osv. Slikt er verd å notere seg.

Lykke til. Nå strammer jeg inn og tar meg sammen ordentlig så vi vil vel "sees"...

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 27-04-04, 08:38   #3
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Huff jeg vet jeg må tenke langsiktig, men nå vil jeg ned.
Men OK jeg har funnet frem målebåndet så kanskje merker jeg noe der?
Du får ha lykke til videre på ferden du også mot en bedre helse/velvære og forhåpentligvis et smalere liv.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 27-04-04, 21:13   #4
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Jiiipiii jeg har gått ned alikevel. Ikke mye men 600 gr. Og muskelmassen har øket og det er jo bra. Ikke har jeg trent denne uken men jeg har vært flink med dietten.

Var på den andre kurskvelden i dag og jeg er superbegeistret over oppplegget.
Legen ved Fedon klinikken var og holdt foredrag og jeg blir bare mere og mere overbevist.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 16-05-04, 11:11   #5
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Jeg tok av ganske mange kilo første måneden, rundt fem-seks.
Siden har jeg tapt rundt et kilo i måneden.
Med et utgangspunkt i 120 kg var jeg temmelig utålmodig i starten.
Med en overvekt på nesten 60 kg så jeg for meg mange uker med diett.
Nå er jeg nesten i mål og det har gått utrolig bra.
Jeg har brukt elleve måneder på hittil 50 kg og må si at det har gått forbausende lett.
For meg har det viktigste vært å ikke skeie ut - har ikke smakt en kakebit i hele perioden.
Ønsker deg lykke til med kurset!

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-05-04, 22:28   #6
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Kanel så flink du har vært. Vekttapet hittil er ca 3 kg og jeg er fornøyd.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 16-06-04, 10:37   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanel

Siden har jeg tapt rundt et kilo i måneden.

Du mener vel i UKA? Hehe. Hvis du har gått ned et kg i MÅNEDEN ville du jo ikke ha slanket deg mer enn rundt 16-17 kg på det året. :fnise:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei. Katty Induksjonen 1 27-03-04 14:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no