Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-08, 09:40   #1
Macarena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7
Macarena er ny på veien

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg lager en egen fase-1-tråd jeg! Håper jeg ikke blir alene om å skrive her, for jeg føler jeg trenger drahjelp og motivasjonshjelp. De andre trådene her inne begynner å bli så lange, og når jeg sitter og leser og syns jeg finner gode råd - så ser jeg plutselig at det ikke gjelder fase 1...

Er noen av dere på fase 2 osv - så lag gjerne en egen tråd til det også.

Macarena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 13:56   #2
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei og hå

jeg har nå gått på fase 1 siden fredag. Jeg synes at det går strålende....

liker alle produktene som jeg har smakt... selv om noen er desidert favoritter...som feks brownie... mmmmmmm
dumt jeg bare bestilte en pakke.. må ta mer neste gang.. har bare 3 igjen allerede!!

skal gå i fase 1 i 30dager er planen.. så fase 2 i 60 så får vi se hvor veien går... skal ned 15kg i første omgang... men, er åpen for mer.. kanskje 6kg på toppen av dette, så har jeg normal bmi.. det tror jeg aldri jeg har hatt, så hadde vært kjekt!

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 15:34   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei, folkens.
Fase 1 er streng - men den varer ikke så lenge, og den gir noen fantastiske resultater :-) Hold ut noen dager og ta en tur på vekta så får dere raskt lyst til å gjennomføre den.

Jeg er litt foran dere i løypa men ikke så veldig langt. Har gått rett i fase 2, men jeg tok halvannen uke fase 1 inni den for å få i gang vektnedgangen. Nå spiser jeg fase 2/3, altså mer og mer mat istedenfor produkter, men kun ketogen kost foreløpig. Har tatt av maaange kilo synes jeg - på bare seks uker.

Lykke til

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 17:52   #4
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

stemmer d!!

har tatt av 4kg allerede jeg

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:55   #5
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

wow!! nå har jeg smakt pannekakene som vaffel... var bare helt digg!! synd at det bare ble 2stk... blir ikke akkurat mett på denne maten... har trent styrke idag, kanskje det har noe å si!?! blir alltid ekstra sulten da..

men, skal holde meg til dette.. drikker meg mett på vann

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 09:10   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du må spise _masse_ grønnsaker ved siden av. Du skal ikke gå og være sulten

Neste gang kan du ta stekt sopp og løk med masse salat og et egg feks, også vaflene til dessert - da blir du mett

Flott vekttap - gratulerer!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 12:28   #7
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Kan vi spise egg?? da er jo dagen reddet.... legen min sa ingenting om dette

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 13:04   #8
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du kan ikek slenge innpå mange egg - men i feks omeletten kan du skjøte på med et egg. Da regner jeg med at det er lov til pannekaken også.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 17:36   #9
Macarena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7
Macarena er ny på veien

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Så bra at det er noen som er i fase 1 her da!! Var redd jeg skulle bli helt alene her jeg, men dette ser bra ut. En skikkelig forkjølelse har slått meg helt ut noen dager, men nå tror jeg at jeg begynner å bli i bedre form. Har 'bare' hodet fullt av snørr nå, men i morgen er sikkert alt bedre. Så på mandag starter jeg med fase 1 jeg også.

Kilo: jeg ser at du trener styrketrening i fase 1. Det ble jeg FRARÅDET forrige gang jeg brukte ED (av Fedon himself) fordi fase 1 ikke gir nok proteiner til å vedlikeholde eller bygge muskler. Har du ikke fått beskjed om noe sånnt?

Jeg har forresten satt frem pakkene med produkter på benken (bare en av hver - må jo ha plass til litt andre ting også ) og skal begynne å planlegge litt i løpet av kvelden og i morgen formiddag. Vil tro at drøye 20 kilo skal bort (har ikke veid meg enda heller..... ) og det skulle selvfølgelig helst vært i går.

Lykke til til meg og dere - og takk for at dere deler erfaringer!

Macarena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 21:20   #10
Gwenpa
Juniormedlem
 
Gwenpa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 44
Innlegg: 15
Gwenpa er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Heia!

Tenkte bare å henge meg på tråden. Har vært i fase en i 1,5 uke nå, pluss en uke med ketogen kost før det. Har gått ned tilsammen 4,5 kilo, altså ca 2 kilo i uka, og er strålende fornøyd med det.
Elsker pannekakene og brownies, og synes kyllingsuppe og jordbærdessert var heller labert. Selvsagt bestilte jeg 15(?!?!) poser kyllingsuppe. Og jeg har bare fått i meg 2 så langt.. Eh..

Hyggelig å se at det er flere å gå veien nedover sammen med Har sett for meg -23 kilo, og vil være i mål i oktober. Håper dette ikke er ALT for ambisiøst

Lykke til til alle sammen her inne! Vi prates nok mer

__________________
Best uten sukker. Tilbake til lavkarbolivet- for godt


Gwenpa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:08   #11
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei angående trening så fikk jeg beskjed av legen å fortsette treningen som før, men å ikke intensivere eller øke treningen... Bare vedlikeholde.. Er dette helt feil eller??

Ellers så går nå dagene og jeg spiser og koser meg med produktene. Vekta peker også nedover Er ikke flink til å spise mye grønnsaker, er så redd for å få for mye karber.. selv om det står at en kan spise så mye en vil fra liste 1

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 11:20   #12
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har inntrykk av at det varierer litt hva legene råder hver enkelt til av trening i fase 1.

Jeg trener såpass mye at jeg ikke kunne gå i fase1 uten å evt kutte ned noe på treningen, så jeg valgte å da begynne i fase 2. Men normal trening i fase1 bør gå helt fint.

Du merker det jo hvis det blir for lite mat til treningen

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 13:51   #13
Mazzy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 42
Innlegg: 5
Mazzy er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Fin tråd, dette!

Kom riktig godt i gang med fase en for ca en mnd siden. Men så ble alt bare tull og jeg falt av skikkelig. Nå er jeg i gang igjen, men sliter littegrann med motivasjon. Så det er flott med et slikt forum, vi kan dra med hverandre litt!

Når dere snakker om produkter, er det Atkins mixene dere mener da? Jeg har noen poser vafler og pannekaker, men ikke fått surra meg til å prøve ennå.

Skal ned nærmere 20 kg, jeg har det ikke bra med meg selv slik det er nå.

Så hiv over litt motivasjon, dere som har kommet godt i gang! Og lykke til videre, alle sammen. Jeg gleder meg til jeg begynner å kjenne forandringer igjen! Det er så deilig.

Mazzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 13:12   #14
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

hei

produktene vi snakker om er Eurodiet produkter...

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 08:59   #15
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei

er det noen andre som føler seg VELDIG trette, jeg føler som om jeg kunne sovet halve dagen!! Må sove middag hver dag, og er trett når jeg står opp på morgenen.

Har rast ned i vekt, kanskje det kan være en sammenheng der?? Håper uansett at det er en fase som går over, for er ikke gøy å gå rundt med ønske om å sove hele dagen, føler at øynene bare vil lukkes igjen....

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 13:18   #16
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei kilo.
Kroppen bruker tid på å omstille seg til å bli en god fettforbrenner - da er man skikkelig slapp en stund ja. Jeg følte meg igrunnen ganske syk...

Da jeg kom i gang med ett måltid for dagen med mat, så bedret formen seg veldig, så hold ut :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 13:47   #17
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

ok... håper at det gir seg da... har vært i ketose i nesten 2uker nå,, har følt meg rimelig på topp... utenom første dagene da.... men, så kom denne trøttheten... satser på at det gir seg

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 13:51   #18
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det som var med meg var at jeg fikk for lite kalorier viste det seg, var derfor jeg begynte med litt mat ved siden av.

Du kan jo forsøke et måltid og se hvis legen din har sagt at det er lov? Jeg husker at jeg testet med et lite stykke ørret en dag og ble superenergisk av det :-)

Ellers ville jeg nok ringt legen hvis det er lenge til du skal inn igjen, eller det er lenge til du
skal over i neste fase - det vil jo slite altfor hardt på motivasjonen din etterhvert å være så sliten.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 20:03   #19
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Legen sa ingenting om at jeg kunne spise noe mat ved siden av... så jeg har ikke så lyst å gjøre det,, pga at jeg har så enormt lyst å lykkes denne gangen!! Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha 4måltider til dagen... men, jeg kan nok bli bedre til å spise grønnsaker ved siden av, så kan jeg se hvordan det går....

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:03   #20
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ja, du må spise masse grønnsaker - prøv det noen dager :-)
Også kan du spise feks stekt sopp hvis du liker det - det fungerer jeg kjempebra på :-)

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 08:18   #21
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei

Tror jeg har kommet over den værste "kneika" med tretthet nå-- håper jeg ihvertfall.. Er ikke slik at øynene min klistres igjen lenger. Så det er jo deilig..

ellers så går det veldig bra med meg... koser meg fremdeles med produktene og drømmer om å gå masse ned i vekt.. Har gått ned litt hver dag omtrent og det er jo veldig motiverende. Leste også et sted at man gikk ned på eurodiet uansett... hvis ikke var det noe galt. . Gøy å gå på en kur som lover resultater... Samboer er også veldig imponert at dette virker så bra, og det er veldig gøy å ha han med på laget også....

Jeg drømmer om å gå ned 3 kilo til i første omgang... Da blir jeg glad!! Er veldig glad for alt jeg har gått ned til nå også... Men, om 3kg til så har jeg gått ned 20kg fra jeg startet slanking i mars i fjor... Ting tar tid""!!! men, nå har jeg fått hjelp av eurodiet, så tror alt blir lettere nå!!

ha en fin dag alle

__________________
kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 13:54   #22
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Du har lest riktig - det skal utrolig mye til hvis man skal klare å unngå å ta av vekt i ed fase 1 :-) (Hvis du regner på kaloriene du spiser nå, så ser du fort hvorfor - du banker en hvilken som helst Grethe Roede slanker for tiden )

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:18   #23
Macarena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7
Macarena er ny på veien

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nå har jeg begynt!!

Og det var helt tydelig ikke så godt planlagt, for det fantest visst ikke noen grønnsaker i kjøleskapet mitt... Er det mulig?

I går spiste jeg en metthetsbar, en pakke nøtter og en pakke kjeks. ALTFOR lite, men det var litt vel mye som skjedde på en gang så jeg skylder på det.

I dag kom jeg skikkelig skeivt ut, og inntok første måltid først etter elleve , så for en time siden spiste jeg en karbonade + noen stekte sjampinjonger. Hodet holder på å sprenges, men regner med å være bedre forberedt til dagene som kommer.

Er det bare meg som ikke klarer å være så flink og strukturert som jeg bør eller?

Macarena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 16:46   #24
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Macarena - dette høres ikke helt bra ut...

Før du fortsetter på denne hodeløse måten så må du nesten forberede deg litt mer - ellers blir dette en ubehagelig opplevelse for deg som kanskje gjør at du gir opp.

Kjøp nå inn grønnsaker i dag - MYE grønnsaker. Husk sopp som du kan steke, og brokkoli. (Stekt sopp, brokkoli og hvitløk er utrolig godt og du kan spise så mye du vil av det).

Så må du lage i stand måltidene. Kjeks er ikke mat - det er et unntaksmåltid. Metthetsbaren er ikke et måltid hvis den ikke ledsages av en god porsjon grønnsaker.

Denne kuren er nøye komponert for å ta vare på helsa di og bringe deg fort ned i vekt - men da må du jo følge den også

Det jeg gjør når det skal være hektiske dager er å legge en pose kyllingsuppe i veska sammen med et risteglass. Varmt vann er det alltid mulig å få tak i, så kan man drikke suppa rett av risteglasset.

Også kan du lage klart all maten dagen før så det bare er å plukke boksene ut av kjøleskapet neste morgen.

Men du må nok innse at du kommer til å ha stor veske med plass til noen matbokser en god stund fremover. OG at du må lage mat. Slik er nemlig livet på lavkarbo.

Som en nødløsning kan man slenge inn et kjeksmåltid iblant, men du skal _ikke_ leve av kjeks.

Hele cluet med denne kuren er jo at du etterpå ender med et lavkarbo kosthold, og at du får en gradvis omlegging til nye smaker og annen mat

Så ro deg ned nå - ikke spis mer av ed produktene før du har satt en dag du begynner skikkelig på. Og fra den dagen er du bevæpnet med salatboksen din, og skikkelige måltider for hele dagen når du er på farten.

Og du - lykke til - dette er en flott kur når du gjør det riktig. Ikke får du så vondt i hodet heller når du bare følger opplegget

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 17-06-08, 17:04   #25
Macarena
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7
Macarena er ny på veien

Sv: FASE 1: motivasjon, råd, hjelp og trøst

Takk for svar, Smilefjes! Jeg er jo enig med deg: dette er ikke bra.

MEN

Jeg har gjort dette før, og vet HVORDAN kuren skal legges opp og følges. Bare at jeg ikke får det til av og til.

Men uansett hva jeg kan og ikke kan så setter jeg veldig stor pris på at du svarer og engasjerer deg. Et spark bak og en pekefinger kan vi trenge alle og enhver av og til.

Macarena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no