Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hvor er feilen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-09, 11:07   #1
paisen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 2
paisen er på en erverdig vei

Hvor er feilen?

Hei!

Begynte på Lindberg for ett par uker siden og jeg trenger litt hjelp. Ønsker i utgangspunktet å gå ned 10 kilo, fra 72 kg til 62 kg, er 173 cm høy.

Har fulgt Lindberg kosthold i to uker nå, samt at jeg i ukedagene har trent hver morning før jobb ( sykkler 10 km på sykkel ).
Men i løpet av disse to ukene har jeg gått opp 3 kg, og jeg skjønner ikke hvorfor. Har heller ikke minsket i mål, klærene har heller blitt enda strammene enn før. Jeg klarer ikke se feilen jeg gjør selv, så trenger derfor eksperthjelp. Legger ut tre typiske dager med kosthold her.

dag1
frokost: 2 speilegg + liten salat
lunsj: salat med skinke og fetaost
mellom: 10 valnøtter og et eple
middag: salat med renskåret svinestrimler, egg og feta
kvelds: fedon musli med Yoplait 0,0

dag2
frokost: Fedon musli med 0,0 Yoplait
lunsj: Salat med skinke og fetaost
mellom: 15 mandler og et eple
middag: 3 karbonadekaker og salat
kvelds: liten salat

dag3
frokost: fedon musli med 0,0 Yoplait
lunsj: salat med kylling og feta
mellom: eple og 10 valnøtter
middag: wokgrønnsaker og renskåret svinestrimler
kvelds: salat

Noen som ser hva jeg gjør feil? Føler jo selv at jeg gjør det veldig riktig i følge lindeberg både med trening og kosthold. Har ikke nødvendigvis forventet å rase ned i vekt heller, men heller ikke gå opp...

paisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 11:13   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er feilen?

Jeg syns det ser veldig fint ut jeg.. Hvor mye vann drikker du?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 12:49   #3
paisen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 2
paisen er på en erverdig vei

Sv: Hvor er feilen?

Er veldig flink til å drikke vann, drikker mellom 2,5 L og 4 L.

paisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 14:21   #4
Gambi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
Gambi er på en erverdig vei

Sv: Hvor er feilen?

Har du husket det sunne fettet til hvert måltid dag tro?

Gambi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 14:28   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor er feilen?

Opprinnelig lagt inn av Gambi, her.

Har du husket det sunne fettet til hvert måltid dag tro?

Til hvert måltid? Det holder vel med litt hver dag? Ser det er nøtter i menyen, og det er jo sunt fett. Jeg spiser IKKE fett til hvert måltid.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 14:36   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor er feilen?

Jeg har også prøvd Fedon og lagt på meg. Det kan jo hende Fedon ikke er tingen for deg. Du kan jo f.eks. prøve én uke med en LCHF diett (lowcarb/high fat) som f.eks. Atkins eller Ketolyse, og se om vekta rører på seg da.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 15:30   #7
Happy H
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 77
Happy H er på en erverdig vei

Sv: Hvor er feilen?

Opprinnelig lagt inn av paisen, her.

Hei!

Begynte på Lindberg for ett par uker siden og jeg trenger litt hjelp. Ønsker i utgangspunktet å gå ned 10 kilo, fra 72 kg til 62 kg, er 173 cm høy.

Har fulgt Lindberg kosthold i to uker nå, samt at jeg i ukedagene har trent hver morning før jobb ( sykkler 10 km på sykkel ).
Men i løpet av disse to ukene har jeg gått opp 3 kg, og jeg skjønner ikke hvorfor. Har heller ikke minsket i mål, klærene har heller blitt enda strammene enn før. Jeg klarer ikke se feilen jeg gjør selv, så trenger derfor eksperthjelp. Legger ut tre typiske dager med kosthold her.

dag1
frokost: 2 speilegg + liten salat
lunsj: salat med skinke og fetaost
mellom: 10 valnøtter og et eple
middag: salat med renskåret svinestrimler, egg og feta
kvelds: fedon musli med Yoplait 0,0

dag2
frokost: Fedon musli med 0,0 Yoplait
lunsj: Salat med skinke og fetaost
mellom: 15 mandler og et eple
middag: 3 karbonadekaker og salat
kvelds: liten salat

dag3
frokost: fedon musli med 0,0 Yoplait
lunsj: salat med kylling og feta
mellom: eple og 10 valnøtter
middag: wokgrønnsaker og renskåret svinestrimler
kvelds: salat

Noen som ser hva jeg gjør feil? Føler jo selv at jeg gjør det veldig riktig i følge lindeberg både med trening og kosthold. Har ikke nødvendigvis forventet å rase ned i vekt heller, men heller ikke gå opp...

skjønner frustrasjonen!!!!
men du kan jo ha økt muskelmassen denne perioden og derfor gått opp i vekt?veit ikkje kor masse du har trent tidligere..

__________________




Happy H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 11:50   #8
Gambi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 2
Gambi er på en erverdig vei

Sv: Hvor er feilen?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Til hvert måltid? Det holder vel med litt hver dag? Ser det er nøtter i menyen, og det er jo sunt fett. Jeg spiser IKKE fett til hvert måltid.

Ja, beklager, dette var egentlig svar på et annet innlegg, til en som hadde glemt nøttene, men jeg hentet opp ditt ved en feiltagelse. Du spiser helt fint. (Kanskje jeg må gå over til høykarbodiett igjen siden hjernen tydeligvis bare fungerer på ferske karbohydrater hehe.)

Gambi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergs Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 12:21   #9
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor er feilen?

hm. Du spiser fint syns jeg. Da jeg gikk på Lindberg måtte jeg i perioder kutte ned på fett faktisk hvis jeg stoppet opp.Men ser ikke helt hva du gjør feil. Men nå har du jo ikek mye å ta av da.
Mulig du likevel skulle prøvd å kutte karber mye mer en uke for å se om du har lav toleranse for kh?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 14:30   #10
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor er feilen?

Hei!

Vi har så og si samme utgangsvekt og målvekt Synes det her ser bra ut. Men jeg tror jeg holder en knapp på treninga. Jeg har iallefall tendens til å veie en del mer når jeg trener og drikker mye vann. Synes du skal fortsette slik du har gjort.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-02-09, 09:50   #11
Oriane
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 5
Oriane er på en erverdig vei

Sv: Hvor er feilen?

Hei, som gammel fedonist, har "kjent" Fedon siden 2001, så kan jeg jo si at det du spiser er så optimalt som det i det hele tatt er mulig. Veldig bra! Om jeg skal tippe grunnen til at du ikke går ned, så må det være for at du IKKE er overvektig i utgangspunktet. Om du har lest bøkene hans til siste punktum sier også Fedon selv, at de som ikke er overvektige vil ikke gå ned i vekt, men generelt føle seg sunnere og bedre. Undervektige mennesker vil kunne gå opp i vekt av dette kostholdet. Fedon er i utgangspunket ikke en slanke metode, selv jeg selvsagt har brukt det slikt, men mer et kosthold som skal få vekt og kropp i balanse. Og kanskje du faktisk allerede er i balanse, selv om du ikke føler det slik selv?
Men om jeg skal komme med et tips...? Drikk en liter med grønn te om dagen, det har hjulpet med når vekta har stått stille, mye antioksidanter og skal også være noe fettforbrennende!

Oriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feilen oppdaget Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 39 19-12-08 15:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no