Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Forholdet mellom fett og karbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 22:16   #1
chrysmynta
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
chrysmynta er på en erverdig vei

Forholdet mellom fett og karbo

Slik jeg forstår Fedon skal man unngå lettprodukter hvor fettet er redusert og erstattet med stivelse. Der produktet derimot kun er fettredusert er dette en fordel. Riktig så langt? Men så lurer jeg på hvordan jeg skal prioritere når jeg må velge mellom fett og karbo. Fløte eller ekstra lett melk i sausen, f.eks? Gresk yoghurt med høy fettprosent eller Tine naturell med litt mer melkesukker? Skal jeg velge ut fra smak velger jeg selvsagt de fettrike produktene.

Jeg tror også at jeg spiser litt mindre karbohydrater enn Fedon har i sine ukemenyer, f.eks. Da burde jeg kanskje ha mer fett? La inn dagens måltider på diett.no, og da lå jeg under 1000 kalorier. Er det for lite?

chrysmynta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 23:42   #2
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Forholdet mellom fett og karbo

Det fett og sukker kan jeg altfor lite om - er helt ny på dette selv og sliter med å finne rett balanse...
Men 1000 kcal er altfor lite. Det er jeg i allefall sikker på.
Selv når man slanker seg med lavkaloridietter som fx Grethe Roede skal du helst ha i deg ca 1300 kcal i løpet av et døgn...
Om du bare får i deg 1000, vil kroppen lett tviholde på fettet fordi den tror det er sultkatastrofe... du vil stoppe helt opp, kanskje til og med gå opp i vekt.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:45   #3
chrysmynta
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
chrysmynta er på en erverdig vei

Sv: Forholdet mellom fett og karbo

Hmmm... Jeg har jo spist meg god og mett. På GR, som jeg har prøvd tidligere, syns jeg det var vanskelig å spise lite nok. Nå har jeg ikke telt kalorier, egentlig, før i går. Kanskje jeg må bli flinkere til å ha sunt fett i alle måltider, da?

chrysmynta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ziggys krydderkake med mellom 2,4 til 5,2 gr karbo pr 100 gr Ziggy Optimal Ernæring 86 14-09-17 12:16
Forholdet mellom fett, karbo og protein Ravna Ketolysekuren 4 31-05-10 00:53
Forholdet fett og proteiner -gjør jeg det riktig? Amber Ketolysekuren 8 10-05-08 23:00
Om forholdet mellom jern, kobber, C-vitamin og sink i kroppen Manina Kosttilskudd 5 27-03-07 20:04
Forholdet fett/protein Solan Sone-kosthold 3 21-02-07 09:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no