Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Halloumikrutonger

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-12, 08:24   #1
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Halloumikrutonger

Vi, altså min elskede kone (som også er her inne), elsker ulike teksturer i salaten, og gjerne noe som er litt sprøtt og knaser.
Krutonger var ofte i bruk, mn det er jo fyfy.

Men så har vi lagt vår elsk på halloumi, en kypriotisk fåreost fordi som ikke har vært borti den. Halloumi er meget godt rett fra pakken, men den blir enda bedre etter en tur i ovnen. Og en av egenskapene til denne osten er at den beholder formen.

Så, skjær halloumi i passende biter, legg i ildfastform eller på brett, gjerne med noe bakepapir eller lignende under, inn i ovnen ved 180 grader inntil bitene begynner å bli gyldne. Vi liker de litt godt stekt, dvs, at hjørnene har begynt å bli svært mørke. Ta ut av ovnen og avkjøl på tallerken/skjærebrett.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 08:31   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Halloumikrutonger

Spennende, det må prøves
Hva smaker denne osten ? Jeg er dessverre så sær at jeg ikke engang liker camenbert...

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 09:10   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Halloumikrutonger

Den smaker ikke så mye, men er veldig god. If that makes sense

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 09:15   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Halloumikrutonger

Det er en meget mild og rund smak på osten, som blir litt saltere etter en tur i ovnen

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 09:45   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Halloumikrutonger

Takk for svar folkens
Da høres dette absolutt ut som en ost for meg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:00   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Halloumikrutonger

Den er vel omtrent som litt tørr fetaost? Jeg som ikke liker feta takler desverre ikke denne...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:04   #7
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Halloumikrutonger

Det er en lagt fastere ost enn feta ja, men er også mye mildere i smaken. Men liker man ikke fåreost, så kan man nok slite med denne ja

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:15   #8
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Halloumikrutonger

Hm... litt mer skeptisk nå. Men liker jeg den ikke, går den garantert ned på høykant hos gubben, som elsker fetaost

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:29   #9
Bravo
Medlem
 
Bravo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 262
Bravo er ny på veien

Sv: Halloumikrutonger

Skal prøve dette Blir de stekt såpass at de blir litt sprø å tygge på?

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:35   #10
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Halloumikrutonger

Jeg elsker den osten, men synes den er litt vrien å få tak i? Var standard i min frokost da vi var på Kypros, med tomat..... nam!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:45   #11
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Halloumikrutonger

Jeg synes jeg ser den overalt på Rema, Rimi og gudene vet hva. Men det er jo i Oslo, kan kanskje være litt vanskeligere andre steder (dog ikke Lørenskog) Sjekk innvandrersjapper! Skulle vel være mulighet på Lillestrøm?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:57   #12
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Halloumikrutonger

Kanskje jeg burde finne frem brillene, begynner jo å dra på åra....

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:10   #13
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Halloumikrutonger

Kanskje du kunne bruke iPad'en når den er tørka?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:12   #14
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Halloumikrutonger

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Kanskje du kunne bruke iPad'en når den er tørka?

Ikke vær frekk nå! *tihi*

Den er forøvrig tørr og fin. Og funker. Lurer på hva jeg skulle sagt til jobben om grunnen hvis den ikke hadde funket i dag.... *opps*

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 11:17   #15
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Halloumikrutonger

Hahahahahahahaha!!!!

Men godt den er tørr og fin da.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:26   #16
Qwerty1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1
Qwerty1 er på en erverdig vei

Re: Halloumikrutonger

Halloumi blir mer en krysning av mozzarella og feta i mine øyne - den er ikke så skarp på smak som fetaost, og siden det er sau har den ikke den typiske geitesmaken som er i fetaosten. Anbefales varmt, også kjempegod å steke terninger kjapt i panne og servere med ruccula og spekeskinke og litt sånt =)

Qwerty1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no