Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Muligheter med fårikålkjøtt?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-10, 18:54   #1
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Muligheter med fårikålkjøtt?

Jeg er veldig glad i fårikål, og aller helst kjøttet. Så jeg kjøper gjerne inn en del kjøtt når jeg først kjøper inn.

Meeen.. Når jeg har spist fårikål noen ganger er jeg liksom ferdig med det. Men må jo være noe annet jeg kan bruke kjøttet til også?

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 19:33   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Muligheter med fårikålkjøtt?

Må vel kunne gå an å lage noko "sosakjøt"-aktig? Eller ein versjon av det ein kallar stoofvlees på nederlandsk (noko slik som "stua kjøt").
Fres/brun kjøtet i smør,sett til side og steik løk i smør. 1kg kjøt, bruk 2 store løkar. Tilsett nok vatn til å dekke kjøt/løk. Ha gjerne i litt buljong. La det småkoke og kose seg på svak varme minst eit par timar. Løken kokar ut i buljongen og lagar god saus. Kan etast med brekkbønner, rosenkål, kva som helst. Salt og pepre etter smak. Kanskje litt kvitløk?
Stoofvlees blir vanlegvis laga med storfekjøt eller hest, men eg vil tru det fungerer med lam også.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:01   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Muligheter med fårikålkjøtt?

Skjær opp i grytekjøttbiter og lag indisk gryte med "jukseris" til (revet og stekt blomkål) til, f.eks!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 21:03   #4
IdaMarie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 35
IdaMarie er på en erverdig vei

Sv: Muligheter med fårikålkjøtt?

lapskauslignende mat? Betasuppe? Du kan vel også dele det opp og bruke som kebabkjøtt? Er det ikke lammekjøtt som er brukt i kebab sånn opprinnelig?

IdaMarie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Redusere karber i hverdagen Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:23   #5
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Muligheter med fårikålkjøtt?

Jeg elsker lammekjøtt, og fant fårikålkjøtt som ikke var så klumpete for litt siden, men mere som kotelettstykker. Steker de i panna, med stekte grønnsaker eller salat til. Kjempegost det.....men krever nok litt kvalitet på lammekjøttet.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 00:15   #6
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Muligheter med fårikålkjøtt?

Lammefrikasse!! Enten med dillsaus eller karrisaus - begge deler er kjempegodt!

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:14   #7
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Muligheter med fårikålkjøtt?

Takk for gode tips :-) Da blir det litt eksperimenter for meg i høst skjønner jeg ;-)

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 15:14   #8
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Muligheter med fårikålkjøtt?

Jeg synes det blir kjempegod smak både på lammekjøttet og kraften hvis jeg koker det sammen med noen oppkuttede neper.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no