Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Lunsj under eksamen

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-11, 13:41   #1
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Lunsj under eksamen

Har dere forslag til hva man kan spise under en eksamen? Før jeg begynte på lavkarbo var valget enkelt, men ikke det sunneste: en eske med IFA, en plate firkløversjokolade, en eventyrbrus og noen brødskiver med ymse pålegg. (Uff, ikke helt stolt av å ha kalt dette for eksamensmat..) På lavkarbo er ikke valget like enkelt. Det må være noe som er enkelt å spise, det skal kun kreve én hånd siden den andre skal være ledig til skriving, det skal ikke bråke, og det skal være lavkarbo.

Suppe og salater et utelukket, det krever for mye koordinering og tar oppmerksomheten bort fra eksamen. Knekkebrød bråker for mye, og lavkarbobrød er partystopper. Det skal ikke være enkelt det her, men det er uten tvil verdt det!

Har dere noen gode forslag? Jeg har lagt hodet i bløt, men finner ikke noen gode idéer på egen hånd..

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 13:50   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Lunsj under eksamen

Opprinnelig lagt inn av Therese_M, her.

Har dere forslag til hva man kan spise under en eksamen? Før jeg begynte på lavkarbo var valget enkelt, men ikke det sunneste: en eske med IFA, en plate firkløversjokolade, en eventyrbrus og noen brødskiver med ymse pålegg. (Uff, ikke helt stolt av å ha kalt dette for eksamensmat..) På lavkarbo er ikke valget like enkelt. Det må være noe som er enkelt å spise, det skal kun kreve én hånd siden den andre skal være ledig til skriving, det skal ikke bråke, og det skal være lavkarbo.

Suppe og salater et utelukket, det krever for mye koordinering og tar oppmerksomheten bort fra eksamen. Knekkebrød bråker for mye, og lavkarbobrød er partystopper. Det skal ikke være enkelt det her, men det er uten tvil verdt det!

Har dere noen gode forslag? Jeg har lagt hodet i bløt, men finner ikke noen gode idéer på egen hånd..

Ost og skinkepålegg med hjertesalatblad

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 13:51   #3
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Lunsj under eksamen

atkinsbar? hvis du vil ha noe fryktelig enkelt liksom..bare pakke den ut av plasten på forhånd og legge den i boks eller noe, som ikke bråker. Jeg blir ihvertfall mett av en sånn, men det er vel den kjappeste løsningen jeg kommer på. Ellers kan du vel gjerne gjøre noe spennende med diverse pålegg, en skyr yoghurt?

du kan jo hvis man skal gjøre den gamle menyen din til lavkarbo ha: en pepsi max, ifa sukkerfri i pose, en sjokolade atkinsbar, noen lavkarboskiver med godt pålegg

jeg selv, for og klare lavkarbo i begynnelsen gjør ofte sånn for og ikke føle at jeg er på diett

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 14:30   #4
mk1992
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 19
mk1992 er på en erverdig vei

Sv: Lunsj under eksamen

Hva med lavkarbo lapper, eggemuffins eller nøtter ?

mk1992 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 15:17   #5
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Lunsj under eksamen

Kald kotelett!

Kjøttkaker med dip, kanskje hummus hvis karboene tillater.

Agurk i staver, paprika i staver.

Og alt bråker mindre hvis man lukker munnen ordentlig mens man tygger...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 15:30   #6
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Lunsj under eksamen

babybell
Skinke rullet inn i ost
Ølpølse..
"egg i frakk med ostehatt" - Dekk innsiden av en muffinsform med skinke, salami, bacon, laks eller hva du måtte ønske, kakk ett egg oppi formen, ha ost på toppen, og stek i ovnen (i ca 10 minutter?, husker ikke helt hvor lenge ). Like godt kalt som varmt, og kan fint spises med en hånd

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 15:43   #7
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lunsj under eksamen

Omelett. Kan sikkert tilogmed deles opp i små-små biter før eksamen, ta med en plastgaffel. Da trenger du bare en hånd!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 19:33   #8
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Lunsj under eksamen

Jeg tenkte på hardkokt egg, atkinsbar, babybel, ølpølse, sukkererter, stangselleri, agurk i biter, cherrytomater, babygulrøtter, og så blir det nok en skive fedonbrød. Skyr, yoghurt 0-0 eller CC med litt bær. Tror jeg kommer til å ha med dobbelt så mye som jeg spiser

Jeg har eksamen 23. mai, men kommer til å trenge de pausene maten gir til å klarne hodet pga. konsentrasjonsvansker (og har derfor fått utvidet eksamenstid) så jeg er ikke så bekymret for det med en hånd.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:12   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lunsj under eksamen

Iskaffe laget kvelden før superenkelt og masse energi

kaffelatte som Iskaffe:

25-35 gr smelta smør
1-2 eggeplommer
2-3 dl vann
2-4 ts espresso
litt stevia eller annen søtning du bruker

Smelt smør, kok opp vann, mos med stavmikser et par sek. ha så i eggeplomme, mos noen sek. ha så i kaffe og søtning mos litt til og avkjøl, sett kaldt til dagen detter, rist opp og nyt. Liker du ikke kaffe kan den erstattes med kakao. Smøret kan også erstattes av cocosa, prøv deg frem og se hva du liker best. Kan nytes både varm og kald denne.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:27   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Lunsj under eksamen

Eggemuffins. Godt og enkelt å ta med seg

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 01:46   #11
Therese_M
Medlem
 
Therese_M sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ås
Innlegg: 114
Therese_M er ny på veien

Sv: Lunsj under eksamen

Tusen takk for gode tips! Gleder meg til å prøve ut

Therese_M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mat til eksamen lottesinverden Ketolysekuren 1 05-05-11 23:42
Eksamen er vel overstått ... Jorkla Livets lyse side 3 22-10-10 20:05
Kan eksamen påvirke vektnedgang? Lene:) Ketolysekuren 2 01-05-10 00:14
I måren har jeg eksamen! Summer Generell diskusjon 19 23-06-04 13:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no