Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Fylt oopsierull

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-08, 11:10   #1
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk
Post

Fylt oopsierull


Fyllt oopsirull
(bunnen er oopsi-inspirert, ca 4,5 karber i hele røra )

3 store egg
¼ ts bakepulver
150g first price smøreost naturell

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.

Stekes på 150 grader



Smør røra utover bakepapir, stek ca 10 minutter,
ta ut av ovnen og smør utover et tynt lag med pizzasaus/sukkerfri ketchup/first price tacosaus.
Fyll 1:
Smør utover valgfri saus
Legg på ca 100-150g ferdigstekt bacon og dryss på raspa ost til slutt.
Stekes ferdig ca 15 minutter.
Rulles sammen mens den er varm.

Fyll2:
Smør utover valgfri saus
legg på ca 150g kokt skinke i biter, 1stk stor sjalottløk i småbiter, strø på raspa ost
Stekes ferdig ca 15 minutter.
Rulles sammen mens den er varm.


Er litt vanskelig å skjære når den er varm, men lettere når den er litt avkjølt og har "satt" seg litt.



Sist redigert av Gerd : 17-01-10 kl 19:01.
Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:44   #2
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Baconrull

Hørtes digg ut! Bilde, hehe?

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 11:45   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Baconrull

Ser du ikke bildet under oppskrifta?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-10-08, 12:10   #4
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Baconrull

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ser du ikke bildet under oppskrifta?

Jo...

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 13:25   #5
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fyllt oopsirull

sikle, denne skal lages idag for the very first time

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:57   #6
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fyllt oopsirull

herlighet så kanongodt det var, at jeg ikke har oppdaget denne vidunderlige nyyydelige og kanongode greia før
det ble bare helt himmelsk, middager fremover er i boks

tusentakk for oppskriften
klems

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 23:26   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fyllt oopsirull

Dette ser godt ut!

Men kan noen fortelle meg om dette er godt kaldt? Tenkte om det går an å ha med seg slike i matpakka...?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 23:27   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fylt oopsirull

Jepp, god kald også Men aller best litt varm

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 23:48   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fylt oopsirull

Og hvor mange blir det av røra? Lager du du like store som tortilla lefser og like tynne?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 23:59   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fylt oopsirull

Smører hele røra utover bakeplata (Slik som med rullekake)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 20:47   #11
evastv94
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Asker/Kongsberg
Alder: 30
Innlegg: 16
evastv94 er på en erverdig vei

Sv: Fylt oopsirull

Genialt! Dette må testes ut

evastv94 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 01:11   #12
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Fylt oopsirull

Jeg har bestemor på besøk denne helgen og hun syns lavkarbo er fryktelig spennende siden man kan spise så mye godt, så blir nok til at jeg lager dette i morgen til henne. Har ikke prøvd selv før, så er spent på resultatet

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:07   #13
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Fylt oopsierull

Mormor blei sjeleglad "bedre enn pizza jo!". Aldri sett den dama spise så godt noen gang..
Selv syns jeg det var godt, men veldig uvant konsistens på selve "deigen".. Skulle gjerne hatt den fastere, ikke fult så porøs..
(Det må nevnes at jeg er fryktelig kresen )

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 13:34   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fylt oopsierull

Så artig å lese!

Hva fylte du den med? Prøv disse som pizzasnurrer du, det er godt det! Både liten og stor liker de her.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 15:23   #15
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Fylt oopsierull

Det går vel an å bruke kjøttdeig og pizzakrydder også? Det gir vel litt mer pizza følelse?

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 15:31   #16
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Fylt oopsierull

Opprinnelig lagt inn av Mighty, her.

Det går vel an å bruke kjøttdeig og pizzakrydder også? Det gir vel litt mer pizza følelse?

Lag kjøttsaus( kjøttdeig, litt tomatpurè, vann, litt løk og godt krydder), bre ut på bunnen og dekk med et lag ost. Noen bare ruller den på dette punktet, men jeg får ikke all osten til å smelte da, så jeg tar den 10minutter i ovenen før jeg ruller det. Bør få stå til den er nådd romtemepratur før du skjærer i den.
Knallgodt, min beste turmat!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 16:11   #17
Mighty
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 41
Innlegg: 23
Mighty er ny på veien

Sv: Fylt oopsierull

Skal prøve dette senere i dag. Begynner å bli LITT ensformige måltider her. Jeg er av den typen som backer ut hvis oppskriften har mer enn 5 punkter, men oopsie'r fungerte fint, så desto mer jeg kan bruke de til jo bedre

Mighty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo enkelt og greit. Keep it simple! Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 16:19   #18
Tunrida
Medlem
 
Tunrida sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 302
Tunrida er på en erverdig vei

Sv: Fylt oopsierull

Jeg hadde pizzasaus, kjøttdeig, bacon og ost. Fyllet var veldig godt, var bare den porøse konsistensen jeg ikke var helt glad i..
Men tror bunnen blei alt for tjukk! Så liksom så tynt og fint ut når jeg smørte den utover, men når jeg rulla sammen blei det jo DEN pølsa!
Gir ikke opp og skal prøve å lage den igjen, med mer krydder og snæx. Og prøve å få en enda tynnere bunn..

__________________


Tunrida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:12   #19
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Fylt oopsierull

Jeg fant en lignende versjon der man hadde philadelphia, fiberhusk, egg og bakepulver og bare kjørte det sammen til en røre, lot det hvile i 15 minutter før man tok på bakepapir...
veldig enkelt og veldig godt. Men om man kan bruke first price sin ost så hadde det jo vært fantastisk! Og mye billigere enn philadelphia...

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:57   #20
suzi29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 24
suzi29 er på en erverdig vei

Sv: Fylt oopsierull

tusen takk for en flott oppskrift, har spist denne til middag i dag med pizzafyll. det er såååå utrolig godt og smake noe som likner pizzaen min igjen. dette kommer til og bli en gjenganger i mitt hus hehe.

suzi29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 08:58   #21
mmi005
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 7
mmi005 er på en erverdig vei

Sv: Fylt oopsierull

Lagde denne i går og har den med som lunsj i dag. Smaker kjempegodt, men min gikk i stykker da jeg prøvde å rulle den! For å være ærlig ser den nå ut som en klatt oppkast, men smaken er da den samme Takk for oppskrift!

mmi005 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
bacon, lunch, mellommat, oopsi, pizza


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fylt sopp nomma Middag 2 04-02-10 22:44
Oopsierull? klompenmio Ketolysekuren 12 08-11-09 01:07
Pizza-Oopsierull Bee Middag 12 16-09-09 17:15
Fylt squash Solskinn Festmat 8 10-05-09 14:10
Fylt kyllingfilèt! Max Middag 6 19-03-08 14:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no