Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Kyllingburger på 1-2-3!

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-07-11, 00:02   #1
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Kyllingburger på 1-2-3!

Hei!

Jeg elsker lunsjkaker og baconburgere fra varmdisken til lunsj, men i lengden (for ofte) blir det altfor dyrt og ALTFOR mange karber. Jeg er ikke veldig striks på karbene mine (typ akkurat 20 om dagen ellers blir jeg sint på meg selv), men jeg synes innholdet i de er litt for høy til at jeg kan unne meg dette to til tre ganger i uken. DERFOR tenkte jeg at jeg skulle lage noen selv

Jeg brukte kyllingkjøttdeig (derav navnet kyllingburger) men det kan nok helt sikkert brukes både kjøttdeig, kjøttdeig av svin eller karbonadedeig også. Jeg brukte tre pakker deig oppi en stor bolle + 1ss potetmel (målte vekten, ca 11g) og det krydderet jeg ville ha der og da.

Blandet alt sammen til en deig og la fem klumper som jeg dyttet ut i stekepannen i en ss olivenolje (noe som tilsvarer ca 1/3 av hele deigen altså totalt 15stk). Stekte de til de var gjennomstekt og la de på avkjøling på alufolie over natten. Fryser ned noen og tar opp kvelden før jeg ønsker de til lunsj

Potetmel inneholder jo mye karbs per 100g, men i og med at jeg brukte kun 11g tilsier det totalt 8,8 karbs i hele deigen, deler du det på 15 er det minimalt igjen Kyllingkjøttdeigen jeg brukte inneholder ingen karbs så innholdet er altså så og si inteteksisterende. Eventuelt må man sjekke karbs i krydderet man bruker.

Det kan nok sikkert kuttes opp grønnsaker av forskjellig slag og putte i deigen også, det tror jeg at jeg skal neste gang!

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:06   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kyllingburger på 1-2-3!

Jeg lager karbonader til lunch jeg. Enkelt og greit og veeeldig rimelig! Jeg bruker ikke potetmel, men fløte, egg, revet ost, salt og pepper og spekeskinke sammen m kjøttdeigen.....blir kjempegode og meget mettende....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 23:59   #3
Hircine
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 35
Innlegg: 55
Hircine er på en erverdig vei

Sv: Kyllingburger på 1-2-3!

Lyst å legge ut oppskrift?

__________________


Hircine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sundt og godt og karboredusert :) Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 23:43   #4
Holtappen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 82
Holtappen er på en erverdig vei

Sv: Kyllingburger på 1-2-3!

Takk for oppskrift Hircine ! Elsker som deg lunchkaker, dette skal prøves gleder meg

Holtappen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 03:11   #5
HenrikBooe
Medlem
 
HenrikBooe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 29
Innlegg: 122
HenrikBooe er på en erverdig vei

Sv: Kyllingburger på 1-2-3!

Når jeg lager burger, bruker jeg fiberhusk som erstatning for potetmel

HenrikBooe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kyllingburger Babycherry Oppskrifter 1 11-02-10 23:01
Kyllingburger ... martine Oppskrifter 2 04-06-09 22:23
Kyllingburger Dante Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 26-01-07 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no