Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Tunamelt- krisemat for en på max 10 minutter

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-03-10, 22:08   #1
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Tunamelt- krisemat for en på max 10 minutter

hallais godtfolk!
I dag da eg kom heim var eg ved å forgå av svolt. dette hender meg heldigvis ikke så ofte på lavkarbo, men no i ettermiddag var plutselig kjøleskapet så godt som tomt og butikken så voldsomt langt unna. derfor laga eg dette, som kanskje kan redde andre om noen skulle komme i en liknende situasjon:

1 boks tunfisk
ca 1/4 boks rømme (du kan sikkert bruke cc, cf, yoghurt eller et anna tjukt meieriprodukt)
ca 4-5 ss ekte majones
fint hakka grønnsaker- eg brukte en stilk selleri, litt paprika, en liten bit purre og en rest fennikel
masse revet ost
et fedd hakka hvitløk
krydderier- eg brukte bare pepper fordi eg var så sulten, men ser at sennepspulver, dill, timian, paprikapulver osv er brukt i liknende oppskrifter som ligger på nett.

eg tømte tunfiskboksen for væske og smuldra fisken i en djuptallerken, hadde i alt det andre, rørte rundt og nuka herligheten i microen ca 3 minutter til osten var smelta. Så hadde eg i biter av en tomat, noen biter avocado og et par blader salat (eg brukte romano, men alt går nok an). med en squirt sitron blei heller ikke dagens middagen en fullstendig sørgelig opplevelse.

håper noen andre får glede av dette! vel bekomme!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 22:13   #2
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: tunamelt- krisemat for en på max 10 minutter

p.s. eg la oppskrifta inn som lunsj, siden eg egentlig ikke synes det var "helt middag". eg tenker lage dette til lunsj i morgon. skal bare blande alt i en boks, og så nuker eg den i lunsjpausen. eg håper det blir bra

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 22:43   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: tunamelt- krisemat for en på max 10 minutter

Dette er veldig godt. Jeg lager ofte noe ala dette, tar gjerne et hakka egg i for mere smak. Purre eller vårløk inneholder færre karber og gir en mildere smak..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-03-10, 00:16   #4
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: Tunamelt- krisemat for en på max 10 minutter

så lurt med egg- det skal jeg prøve en gang jeg ikke er sååå sulten og har tid til å vente på at eggene koker. jeg klarer ikke kokt egg i matpakke- det lukter døden synes jeg. jeg bruker forresten purre i min oppskrift oxo

ha en fortsatt herrlig kvinnedag!

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 15:48   #5
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Tunamelt- krisemat for en på max 10 minutter

Vil gjerne dra frem denne igjen.. Laga denne i dag, tok meg 5min og sååååå godt

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
tunfisk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mikrobrød på 2 minutter SunnhetMedSirrup Bakst 61 21-02-17 12:42
Middag på 5 minutter! Sunda Middag 0 29-01-08 21:08
Sunne retter på 10,20 og 30 minutter fra Spektrum Lindabtn Ketolysekuren 10 25-09-07 20:35
Min bror ble frelst på 20 minutter! mofe Optimal Ernæring 4 26-02-06 01:32
20 minutter om dagen Maz Trening 7 20-03-04 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no