Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Kylling med tahini; for den søtsugne

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-11-11, 15:41   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Kylling med tahini; for den søtsugne

Har du en kyllingfilet på ( f.eks 134 g) i kjøleskapet?
hent den frem, salt og pepre den, smelt f.eks 6 g ghee/smør og hell over.

Ta 2 ss rå, flytende tahini (fåes billig på internasjonale "grønnsaksbutikker") over og tilsett masse salt.

Ved siden av er det godt med litt (f.eks 20 g) greddost eller ridderost f.eks.
Tilsammen gir dette kun 0,56 karbohydrater,
43.19 g protein,
22,31 g fett og 382 kcal.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:18   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kylling med tahini; for den søtsugne

Oj, hva er Tahini? Tror du det er noe de større dagligvarene kan føre?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:25   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kylling med tahini; for den søtsugne

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Oj, hva er Tahini? Tror du det er noe de større dagligvarene kan føre?

Tahini er sesamfrøpaste (veldig godt, og en viktig ingrediens i f.eks. hummus), og mange dagligvarebutikker har det, gjerne sammen med litt "alternativ" mat. På Kiwi her har de tahini sammen med råsjokolade, ris/soyamelk, bulgur og den slags.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 15:49   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kylling med tahini; for den søtsugne

Takk, Photo Skal definitivt kikke etter det neste gang jeg er både på Meny og Kiwi - er det på glass, i boks eller pose? Ikke i kjøledisken vel?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 16:00   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kylling med tahini; for den søtsugne

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Takk, Photo Skal definitivt kikke etter det neste gang jeg er både på Meny og Kiwi - er det på glass, i boks eller pose? Ikke i kjøledisken vel?

På glass. Ligner litt på peanøttsmør i farge og konsistens.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 19:04   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kylling med tahini; for den søtsugne

Den jeg bruker er mer rennende en den beste tahinien som er fra Monki og finnes på helsekost. Min kjøpte jeg på Istanbul, en tyrkersjappe på Hauketo. Internasjonale butikker som denne har flere typer. Min er rå og rennende og med litt færre karbohydrater enn den vanlige som er mer tørr. Det er billigere å kjøpe der. Denne kostet 34 og var et dobbelt så stort glass enn vanlig.Den jeg bruker er fra Metin:http://www.alibaba.com/product-tp/110270541/Tahini/showimage.html

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 22:28   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kylling med tahini; for den søtsugne

Har dessverre dårlig tilgang på innvandrerbutikker her jeg bor, men dersom jeg er innom tigerstaden skal jeg se etter den Varmer du tahinien oppå kyllingen, eller er kyllingen ferdigstekt og tahinien "dressing"? Vil jeg da kunne blande ut litt tørrere tahini med f.eks. olje og smøre over?

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 00:37   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kylling med tahini; for den søtsugne

Tahini av god kvalitet er rennende nok til å ta med skje og helle over. Kjøper du den fra Monki er du garantert godt resultat. De har den fra Monki på Røtter på St.Hans haugen ihvertfall. Husk masse salt på for å få frem den søte smaken. Den skal røres i før bruk. Jeg heller over kyllingen uoppvarmet ja. Rett fra kjøleskapet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hå kylling kamp Lavkarbo generelt 5 15-04-11 16:15
Lei av kylling MiLLiliLLi Lavkarbo generelt 10 29-05-10 23:58
Kylling - urk! Veggpryd Generell diskusjon 21 30-11-09 21:05
Kylling!? biggbrown Spørsmål og svar 9 22-04-09 12:09
Kylling Mussallam (kylling med nøtter) Marianne Middag 0 29-12-04 12:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no