Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Hva har du spist til lunsj?

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-04, 09:52   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hva har du spist til lunsj?

Henger meg på Smosje's fabelaktige ide om å legge inn hva vi spiser. Jeg tror det er lurt å bruke denne tråden til å legge inn KUN hva vi spiser uten noe særlig snikk-snakk, slik at det blir lettere å søke/lete. I journalene er det nettopp det som er problemet - å finne maten mellom all praten

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!

Sist redigert av Marianne : 16-11-04 kl 10:03. Årsak: endret tittel
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 10:40   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Lunsj er alltid greiest, synes jeg. Da lager jeg yndlingssalaten min, gresk salat. Alle vet vel hvordan den lages?

Men jeg skal følge nøye med denne tråden for å få andre tips, det kan bli litt kjedelig i lengden med fetaost og rødløk...

  Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 11:34   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Lunsjen i går ble en Lindberg Bar......

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 11:50   #4
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

salat med issalat, rød lollo rosso, rucola, paprika, tomat, agurk, fetaost, skinke og kylling. Rømme, vann

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 12:51   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Mat fra Kantine:

Tunfisksalat..litt (liker ikke)
2 skiverf gravlaks
3 biter sursild
1 osteskive
2 ringer paprika
tomat
slangeagurk
Medbrakt olje
1 egg
kaviar

1 wasa Delikatesse Sesam

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 13:28   #6
ryli
Danseløve
 
ryli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 46
Innlegg: 890
ryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastiskryli er bare helt fantastisk

Standardlunsj fra salatbaren i kantina:

Salat, mix eller ruccola
Masse tunfisk
Revet ost m/ skinkebiter
Tomat
Agurk
Kikerter
Kidneybønner
Ananas
Revet gulrot
Paprika
Rødløk/sølvløk
Salsasaus

To glass vann og en kopp grønn te

(Har aldri alt dette på en gang, da. )

__________________

Ryli

ryli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Varierende... Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 14:58   #7
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Soya coctailpølser
Rødløk i lett-kesam
Ratatouille

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 17:46   #8
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

lunsj...

vanskelig...!

enten blander jeg kylling, sopp, ost, skinke og etter fase 1 også gulrot!!!

eller omelett, eggerøre (kun en plomme)

eller så bytter jeg middag og lunsj....

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 17:58   #9
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

3 fiber-rik med makrell i tomat eller egg m/remulade og tomat.

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-04, 22:32   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Stor blandet salat med ruccola, avocado, vårløk, gul paprika, agurk, selleri, kyllingkjøtt eller krepsehaler/skinke med oljebasert dressing/pestodressing. Noen ganger med cherrytomater, noen ganger med egg. Det er variasjon etter "man tager hva man haver" prinsippet !

Bringebær smoothie (2 egg, 100 gram bringebær, 1 ss kesam vanilje, 1 ss avocado olje)

2 egg omelett (2 egg 1 ss fløte) med salami eller skinke eller bacon, vårløk, cherrytomater og ost - av og til avocado


100 gram laks og eggerøre av to egg, agurk, tomat .... kanskje med en fiberrik eller to.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-11-04, 15:24   #11
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Eggesalat med røkelaks (fra www.spisdegslank.no)
Kjempegod!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 02:08   #12
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

I dag hadde jeg gulasj-suppe! Kjøpt i kantinen - den TYNNESTE gulasj-suppen jeg har sett i mitt liv!

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 18-11-04, 10:43   #13
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Ostesnacks: Jarlbergost, fløteost (? ser ut som gulostterninger) og nøtter. Og så tror jeg at jeg kan skimte en drue nedi der???
Samma gamle www.spisdegslank.no

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-11-04, 11:34   #14
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Røkelaks med fetaost, oliven og dressing fra www.spisdegslank.no

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 24-11-04, 17:25   #15
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Her var det liv dere


Tunfisksalat fra www.spisdegslank.no

Tror det er tunfisk, majones, ananas i denne.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 24-11-04, 18:41   #16
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Lunsj: 200 ml lavkarbo yoghurt (og lavfett) med litt lime. KJEMPE spennende... Det eneste som er uten brød eller butterdeig i hele kantina, bortsett fra fullfett sjokolade og yoghurt med bær. Damn Dutchmen.

Sånn går det når man glemmer å ta med seg lunsj.

smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 24-11-04, 19:47   #17
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 48
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

200 gram stekt karbonadedeig med 1/2 kinesisk hvitløk og tacopulver
Crispisalat, en tomat, paprika, agurk
1 ss olivenolje
2 ss kesam 8%

NAM! Godt med krydret kjøtt + frisk salat/kesam når man har dårlig matlyst

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 19:26   #18
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

3 kokte egg, 2 Lindberg-brødskiver, kaviarmix
Te med melk

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 09-12-04, 19:32   #19
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

tikka masala med kalkunfilet!!!! nammenammenammenam!!!

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 16:17   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Stekt kyllingfilet
70 gram rød paprika (fersk, ikke stekt)
Spinat/rømme-dip
Kjempe-kjempegodt! (7 g karber)


Dipen er her, forresten:
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...21&postcount=2

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 17:25   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

1 boks tunfisk i karrisaus med 1/2 agurk. Helt greit....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-12-04, 18:09   #22
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Jeg pleier å slå to fluer i en smekk og så lager jeg omelett til både frokost og lusj. Og så varierer jeg med hva jeg putter i.
I dag hadde jeg omelett med sopp, bacon og løk. Kjempegodt

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 23-12-04, 05:00   #23
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Lunsj i dag:

Ett speilegg med stekt tomat, løk og masse urter, pluss en skive roastbeef. Man tager hva man haver!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 15:40   #24
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Omelett med smeltet ost, ruccola og tacosaus

Ny jeg-bruker-restene-i-kjøleskapet-lunsj. Og det ble skikkelig godt!

* Omelett av 1 egg med oregano og ruccolasalat, smeltet magerost med skinke i midten, og en dæsj taco-saus på toppen
* Rå blomkål og stangselleri ved siden av, også med en dæsj taco-saus.
* ja, også er STORT glass vann!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 10-01-05, 17:21   #25
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Hadde en god kraft i fryser,n som jeg lagde løksuppe på. I stedet for ost hadde jeg en medium skje rømme i.

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I dag har jeg spist stinemora Ketolysekuren 9 15-03-12 10:16
Hva har du spist i dag? Marella77 Ketolysekuren 161 28-02-12 23:21
Hva har du spist i dag? Tøsa! Dr Lindbergs 242 18-05-11 21:25
Hva har du spist i dag? Titti Eurodiett 108 16-03-11 23:24
Har jeg spist for mye i dag? Janis Induksjonen 5 02-12-04 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no