Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Kjapp lun ostewrap

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-11, 18:38   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Kjapp lun ostewrap

Jeg skulle lage meg ostechip, men noen hadde jaggu spist opp all taffeloste! Jeg var ostesugen og ost skulle jeg ha! Et par blad av isbergsalaten ble dandert pent på matpapir til ca tallerkenstørrelse. Oppå der hadde jeg litt ferdig oppkuttet skinke og tomat. Jeg tok vanlig fet hvitost, skar tykke skiver og hadde den på full guffe på bakepapir i mikroen til osten smeltet skikkelig. Den skal IKKE stivne i vesentlig grad. Da osten var ferdigsmeltet tok jeg og snudde den oppned over det andre. Osten var varm og festet seg godt til både skinka og tomaten. Deretter rullet jeg sammen salaten til en wrap med papiret rundt da det er litt fett og spiste lun salat med myk ost inni!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 20:54   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp lun ostewrap

Lagde dette på nytt igjen i dag. Men denne gangen hadde jeg paprika og skinke oppå osten i mikroen en liten stund alt på slutten før jeg hvelvet alt over isbergsalaten. Det smakte jaggu pirog med ost, skinke og paprika av det! Og jeg som er såå glad i pirog, men ikke vil lage det grunnet endel karber! Jeg snurra hele greia tett sammen i matpapir og spiste det som en vanlig vrap. Nydelig! I morgen skal jeg lage det på denne måten bare med kylling surret i fajitaskrydder med paprika og løk. Dandert med rømme og smeltet ost.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:30   #3
vips123
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ski
Innlegg: 1
vips123 er på en erverdig vei

Sv: Kjapp lun ostewrap

Dette hørtes digg ut - må prøves =)

vips123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gi-null / ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 20:39   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp lun ostewrap

Å, så fint at du la det ut som oppskrift!
Har gått og tenkt på den smeltete osten siden du skrev om det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 21:25   #5
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Kjapp lun ostewrap

Har steikt opp 800gr kjøttdeig-4 store sopp-1 løk-4 fedd kvitløk og en tommelfinger stor bit ingefær.(hadde ikke paprika. ) En god desj fløte og litt ketchup.
Fryser ned i porsjoner , så har jeg til ostewrap som helgekoz.
nam nam.
Mvh Grovsnus
wrap-it -up :-)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 13:06   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjapp lun ostewrap

Lagde en variant av dette i dag.

Jeg laget dobbel porsjon med frokost i dag for å kunne ha med på jobb i morgen.

Jeg la først matpapir på benken. Oppå der danderte jeg salatblader slik at det ble omtrent middagstallerkenstørrelse. I stekepanna lå en omelett med ost oppå og koste seg. Da osten var smeltet tømte jeg omeletten opp ned over salatbladene slik at osten kom mot salaten. Dette for å liksom binde salaten til resten. Lot dette avkjøle og hadde deretter oppkuttet skinke, tomater, agurk, enda mer ost, salt og pepper, paprika og en dæsj rømme oppå omeletten. Med matpapiret surret jeg dette tett sammen til en wrap.

Deilig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 14:34   #7
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjapp lun ostewrap

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Har steikt opp 800gr kjøttdeig-4 store sopp-1 løk-4 fedd kvitløk og en tommelfinger stor bit ingefær.(hadde ikke paprika. ) En god desj fløte og litt ketchup.
Fryser ned i porsjoner , så har jeg til ostewrap som helgekoz.
nam nam.
Mvh Grovsnus
wrap-it -up :-)

Lurt å ha slike ting klart slik at det er lettvint å hente fram. Blir ikke så frista på andre ting da.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kjapp og god lunsj Pipp Lunsj 5 08-10-08 21:57
Kjapp dessert Grovsnus Kake/dessert og snacks 19 28-08-08 19:58
Kjapp småmat willow Lavkarbo generelt 2 07-08-07 11:14
Kjapp-og-enkel mat Smil Ketolysekuren 10 25-04-07 22:04
Kjapp leveranse Maz Lavkarbo generelt 6 20-02-04 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no