Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Skolelunch

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 18:47   #1
chmarkussen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
chmarkussen er på en erverdig vei

Skolelunch

Jeg har akkurat begynt å spise frokosten som MHM la inn (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3607) og jeg er kjempefornøyd.

Det jeg lurte på er om noen har noen flotte eksempler på noe som er raskt og enkelt å lage til skolelunch?

chmarkussen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 18:33   #2
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Skolelunch

Fylte pannekaker kanskje? lag en gjeng med pannekaker (finnes mange oppskrifter her inne), og lag et godt fyll. Jeg pleier f.eks. fylle mine med en blanding av kjøtt som f.eks. strimlet svinekjøtt, stekt kylling etc., litt grønnsaker, løk, og vende det i en dressing av majones blandet med rømme. Holder seg i kjøleskapet noen dager. Men når det gjelder fyll er mulighetene mange! Ost, skinke og philadelphia?

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 19:36   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skolelunch

En boks med 150g cottage cheese, 50g creme fraiche, litt søtning, noen hakkede nøtter og evt noen bringebær.

Når jeg skal ha med matpakke noe sted, pleier jeg å fylle bento lunchboxen med masse godsaker: Noen agurkstaver, paprikastaver, 1-3 cherrytomater, en snei god ost( brie el.l.), en liten boks smør( det var med små bokser i matboksen), litt rømmedip, kjøttboller, kald kylling, eller omelett og kanskje noen nannah knekkebrød. Skal jeg ha to måltider, lager jeg til en liten boks med cottage cheese og krem eller creme fraiche og søtning og bringebær eller kanel. Men dette er mye mat da, men så herlig å åpne matboksen!

Alt mulig av tapasmat kan man legger oppi, rå grønnsaker, olivner, ostebiter, kaldt kjøtt i en eller annen variant, noen liker røykelaks el.l., omelett, eggerøre el.l. Salat...

Det skal ligge en matpakketråd her et sted, enten under lunsj eller frokost/kveldsmat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no