Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

En slags skagenrøre

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-01-12, 15:20   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

En slags skagenrøre

Inspirert av Tina-svenskekokk lagde jeg noe jeg selv kaller for en slags skagenrøre - og, her kommer en oppskrift jeg bare tar på husken:

1 boks creme fraiche
God dæsj majones (kanskje en halv pose)
1 ss dijon sennep
Saften fra en halv sitron
1 potte dill
Salt og pepper

Dette rørte jeg sammen og tok så oppi:

Stangselleri
Reddik
Agurk
Finhakket rødløk
Hmm..mener jeg hadde noe mer oppi, men klarer ikke huske - her kan man jo okke som ta oppi det man lyster;-)
1 boks Reker (jeg brukte reker i lake hvor jeg skylte vekk laken, men her blir det selvsagt best med ferske/frosne som man piller selv)

Det ble i alle fall kjempegodt, og poden har bestilt "ny runde" - for, han fikk ikke annet enn bare såvidt smake sist


Sist redigert av Sivensvans : 12-01-12 kl 15:48.
Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 12-01-12, 17:53   #2
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: En slags skagenrøre

Dette høres knallgodt ut - særlig det at du tenkte på å ha reddiker oppi

Er det ikke ofte rogn i skagenrøre, forresten?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 12:32   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: En slags skagenrøre

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Er det ikke ofte rogn i skagenrøre, forresten?

Det er mulig altså, man kan jo bare putte oppi det man vil Rogn kommer ikke oppi min

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 01:50   #4
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: En slags skagenrøre

Oh, hadde glemt skagenrøre! Jeg har også kokt egg oppi, og kanskje litt krepsehaler.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:53   #5
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: En slags skagenrøre

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Oh, hadde glemt skagenrøre! Jeg har også kokt egg oppi, og kanskje litt krepsehaler.

MMm...kjempegodt! Har fått dilla på dill jeg nå - og, må nesten passe meg så jeg ikke går lei av hele røra

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 18-01-12, 10:59   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: En slags skagenrøre

Lekkert! *notere mer på handlelista*

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags badevekt? bamseline34 Generell diskusjon 13 18-02-11 11:00
En slags pølsegrateng :) Seigdama Middag 13 05-01-11 19:41
En slags oppsummering Momsa Ketolysekuren 19 04-08-08 16:11
Hva slags trening? monki Generell diskusjon 1 04-07-07 13:55
Hva slags dyr? nalana Livets lyse side 30 30-10-04 19:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no