Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Lavkarbo etter cytotec/missed abortion

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-15, 21:09   #1
Lilla_dings
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 1
Lilla_dings er på en erverdig vei

Lavkarbo etter cytotec/missed abortion

Hei. Etter å ha lest her fast uten å være medlem, har jeg nå blitt medlem. Så mitt første innlegg kommer nå!

Jeg har, sålenge jeg kan huske, hatt sykluser på 6-8 uker. Utredet for pcos, men utredningen stoppet da de ikke fant noen cyster + at jeg var gravid med førstemann. Fikk baby, og tenkte ikke over syklusene mine før vi skulle prøve på nr 2. Igjen opplevde jeg syklusene som uendelig lange, og etter litt googling bestemte jeg meg for å prøve lavkarbo. Kanskje dette kunne hjelpe? Jeg begynte på lavkarbo da mensen kom, og begynte to uker senere å ta eggløsningstester - jeg fikk min første positive eggløsningstest! 10 dager senere stod jeg med en positiv test i hånda, flere dager før ikm. Ergo, lavkarbo hadde en effekt på meg! En stor effekt! Dessverre endte dette i MA, og jeg har nettopp vært igjennom en medisinsk abort med cytotec for å få dette ut. Jeg begynte på lavkarbo samme dag som jeg tok cytotec, og var i ketose dagen etter - deilig!

Nå lurer jeg på; har noen er begynt på lavkarbo rett etter en cytotec-kur, og kommet rett i syklus igjen? Eller noen som ble raskt graviden igjen?

Denne gangen var jeg så uendelig kvalm at jeg måtte legge lavkarbo på hylla ei stund, men legen mente ikke dette skulle ha ført til at jeg hadde MA. Bør jeg likevel fortsette lavkarbo neste gang jeg får positiv test, men da en mildere versjon slik at jeg ikke er i ketose?

Lilla_dings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-15, 21:40   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo etter cytotec/missed abortion

Jeg var i ketose langt ut i svangerskapet, fordi jeg ikke visste jeg bar gravid. Oppdaget uke 11. Har også PCOS.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-15, 16:50   #3
hbs94
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2015
Innlegg: 1
hbs94 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo etter cytotec/missed abortion

Jeg har for et par mnd siden gått igjennom cytotec og MA. Har ikke fått tilbake menstrasjonen, og merker ingen ting til at el nærmer seg heller. Leste litt på nettet om lavkarbo og effekten den har ved å stabilisere hormonene i kroppen, håper dette er tilfelle for meg også slik at jeg kan få en mer stabil syklus. Begynte for et par dager siden. Krysser alt jeg har for at dette har en positiv virkning og ikke motsatt..

hbs94 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo etter hjerteinfarkt Sjokoladebananen Fysisk og mental helse 6 12-01-14 18:47
Karbohydratomsetninga etter lavkarbo LMPH Spørsmål og svar 0 29-11-07 22:41
Lavkarbo etter graviditet.. bettina Spørsmål og svar 0 09-04-07 16:42
Etter lavkarbo Chilicat Lavkarbo generelt 4 28-09-06 21:34
Kostholdet etter lavkarbo Nette Generell diskusjon 14 16-01-06 21:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no