Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Vitaminer, Nå Er Jeg Fortvilet

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-04, 19:05   #1
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

Vitaminer, Nå Er Jeg Fortvilet

Sitter her og leser litt nøyere på vitaminer i atkinsen boken, jeg ta tydligvis alt for lite. Mitt multiviatminpreparat innholder 60 mg C-vitamin og jeg skal tydligvis 5 dobble dette. Det gjelder de andre tingene også. Hva tar dere? Hva heter pillene?

Ser også at vit mine inneholder glykose og sukker(hjelp).
Tar udos choice og 1 multivitamin hver dag!!
Råd fort, og noe enkelt helst ikke 60 ulike preparater

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 20-07-04, 19:54   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Nå snakker jeg som Lindberger og ikke Atkinser....

Selv tar jeg:
1 x Bio-C 750 mg
1 x Bio-E 350 mg
2 x Magnesium Asporotate fra Spektro 200 mg
2 x B-total
5 x Pikasol 1000 mg (omega-3)

Pluss noe urte-greier. Jeg tar ikke alt dette for å kaste penger ut av vinduet, men fordi jeg er hellig overbevist om at det er lurt for kroppen min. Ikke for å reparere, men for å forebygge. Og hvis jeg tror det er lurt for egen del, så er det også det jeg ville anbefale deg å ta... Gjerne også multivitaminen din.

Hvis du er i ketose, så bør du i tillegg ta kalium-salt: Kaleorid 750 mg som du kjøper på apotek. Det er viktig!

Innholdet av sukker/glukose/laktose i vitaminpiller er ikke nøye, da det blir 0,0-et-eller-annet gram, og har ingen praktisk betydning.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 20-07-04, 21:04   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg svarte deg på PM på BP, men kan skrive det her og:

Heia.

Jeg ville ikke tatt multivitaminer kjøpt på dagligvaren. Har du lurt på hvorfor de er så mye billigere enn på helsekosten? Jo fordi de er SYNTETISK fremstilt. De på helsekosten og enkelte apotek er naturlig organisk fremstilt og opptas mye raskere og bedre. En ernæringsprofessor jeg snakket med en gang, kalte dagligvare-vitaminer for "dyr urin". Nemlig fordi det ikke opptas ordentlig, men tisses ut igjen.

Jeg vil anbefale en av disse:

Solaray spektro
Sunshine super supplemental
Synergy multivitamin

Ta 2 stk daglig av disse. Jeg bruker den i midten, men alle er like gode.

Jeg tar også 4 ss Udos Choice, da jeg ikke merker noe på huden om jeg tar mindre. Jeg har veldig tørr hud i ansiktet, og måtte bruke mye fuktighetskremer før, nå slipper jeg det, huden er helt babymyk og renere, men jeg må ta 4 ss for å få denne virkningen.

Dersom du ikke merker noe på huden når du tar U.C har du faktisk tatt for lite. Huden er nemlig det SISTE organet som får tilført olje.

C vitaminer bør du også ta. Jeg tar 750 mg daglig (1 stk Bio-C fra Pharma Nord, gul eske).

Jeg ville også tatt fiskeolje, det er faktisk SVÆRT viktig!!!!

Jeg tar PIKASOL. 2 kapsler hver dag. Ville tatt 3-4, men må tenke penger.

Det beste du kan ta, og som bør være et minimum, er altså:

2 stk multivitamin, av organisk type
2-5 stk pikasol fiskeolje
2-4 ss Udos Choice (du skal merke det på huden etter en uke eller før)
1 sterk C vitamin.

Da er du temmelig godt sikret. Antioksidanter er alltid bra å ta, i et antioksidant-multi-preparat, men det kan fort bli veldig dyrt å ta mye i dette duste-landet som er så lite tilrettelagt for kosttilskudd.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-07-04, 22:50   #4
Amygdala
Medlem
 
Amygdala sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 96
Amygdala er ny på veien

Du er en engel både her og på babyprat

Skal på helsekost i morgen, samt kjøpe nye ketostix på apoteket.
Takk til NILLE ,HP og dere andre også som har kommet med forslag. Kanskje dette burde bli flyttet til kosttilskudd siden.

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg svarte deg på PM på BP, men kan skrive det her og:

Heia.

Jeg ville ikke tatt multivitaminer kjøpt på dagligvaren. Har du lurt på hvorfor de er så mye billigere enn på helsekosten? Jo fordi de er SYNTETISK fremstilt. De på helsekosten og enkelte apotek er naturlig organisk fremstilt og opptas mye raskere og bedre. En ernæringsprofessor jeg snakket med en gang, kalte dagligvare-vitaminer for "dyr urin". Nemlig fordi det ikke opptas ordentlig, men tisses ut igjen.

Jeg vil anbefale en av disse:

Solaray spektro
Sunshine super supplemental
Synergy multivitamin

Ta 2 stk daglig av disse. Jeg bruker den i midten, men alle er like gode.

Jeg tar også 4 ss Udos Choice, da jeg ikke merker noe på huden om jeg tar mindre. Jeg har veldig tørr hud i ansiktet, og måtte bruke mye fuktighetskremer før, nå slipper jeg det, huden er helt babymyk og renere, men jeg må ta 4 ss for å få denne virkningen.

Dersom du ikke merker noe på huden når du tar U.C har du faktisk tatt for lite. Huden er nemlig det SISTE organet som får tilført olje.

C vitaminer bør du også ta. Jeg tar 750 mg daglig (1 stk Bio-C fra Pharma Nord, gul eske).

Jeg ville også tatt fiskeolje, det er faktisk SVÆRT viktig!!!!

Jeg tar PIKASOL. 2 kapsler hver dag. Ville tatt 3-4, men må tenke penger.

Det beste du kan ta, og som bør være et minimum, er altså:

2 stk multivitamin, av organisk type
2-5 stk pikasol fiskeolje
2-4 ss Udos Choice (du skal merke det på huden etter en uke eller før)
1 sterk C vitamin.

Da er du temmelig godt sikret. Antioksidanter er alltid bra å ta, i et antioksidant-multi-preparat, men det kan fort bli veldig dyrt å ta mye i dette duste-landet som er så lite tilrettelagt for kosttilskudd.

Amygdala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 21-07-04, 14:11   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Bare glad for å hjelpe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no