Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Allergier og lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-08, 22:17   #1
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Allergier og lavkarbo

Hei
Jeg har støvallergi. Bruker ikke medisiner, men holder huset rent - prøver i alle fall! Må vaske sengtøy en gang i uka på 95grader, ellers merker jeg det på kløing og nysing m m. Men så merket jeg i dag at det er faktisk 1.5 uke siden sist sengetøyvask! Og jeg merker ingen ting! Så jeg lurer på om lavkarbo gjør at man er mindre allergisk???

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:20   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

Det er ingen tvil om at lavkarbo er bra for imunforsvaret, det merker jeg jo selv siden jeg svært sjelden er syk etter at jeg begynte på lavkarbo.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:27   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

jeg har merket på lavkarbo at jeg tåler mye mer.... immunforsvaret mitt har blitt MYE bedre etter jeg endret livsstilen.....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 22:54   #4
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Allergier og lavkarbo

Kvitt pollen-allergi etter at jeg la om. Merket ingen ting i år når bjørka spratt ut i hagen her :-)

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 23:28   #5
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

Ganske fantastisk! -jippy!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 00:22   #6
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

Slenger meg på her! Allergiene mine er og nesten borte

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 07:34   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Allergier og lavkarbo

Dette er jo fantastisk å høre! Her er immunforsvaret helt ute å kjøre, så om jeg faktisk kan spise meg frisk fra bl.a. matvare-intoleranser er jo det rett og slett strålende!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 14:20   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

Samme her! Pollenallergi er redusert fra kjøttkakehender og høysnue til litt kløing på armene. Pelsallergien er borte (var ikke veldig utsat, men såpass at det var plagsomt), så nå blir det katt til sommeren ! Nøtteallergien er borte, noe som gjør lavkarbolivet litt lettere, tåler sitrusfrukter (fikk utslett av det før), kål (fikk kløe i munnen av det før), og det ser jammen ut til at jeg kan spise litt sivn også, og ikke reagere som jeg gjorde tidligere, men svin er ikke det som frister mest i verden.

Livet er i det hele tatt lettere, og det er er mulig å nyte våren til fulle

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 14:39   #9
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Allergier og lavkarbo

Jeg er ikke sjuk lenger.... nå har jeg vært helt frisk og veldig opplagt i 5,5 mnd i strekk. La om for 7 mnd siden. Da snakker jeg om ikke sår hals, ikke rennende nese eller noe som ligner forkjølelse en gang i den tiden. Og folk har vært sjuke rundt meg...
Poenget er at jeg merker at jeg blir angrepet, men det får ikke sjanse til å bli til sjukdom. Får trent som jeg vil hver dag om jeg vil. Synd jeg ikke bruker sykedagene på jobb lenger....;-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 14:42   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

Sant det med sjukdom. Jeg la om for over halvannet år siden, og de enstakede gangene jeg har blitt syk, så har restitusjonen vært kjempekort! Fra to måneders hangel på den årlige bronkitten, til knapt et par uker!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 14:48   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

Så flott å lese dette! Lurer på hva det kommer av, egentlig. Kan det være sukker? For langsomme karbohydrater er vel ikke usunt om man har normal metabolisme (Oi, dette var så avansert at jeg nesten ikke skjønner det selv...), men sukker og mat med høy GI er usunt for kroppen, så usunt at den gjør noe med immunforsvaret?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 16-05-08, 00:33   #12
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Allergier og lavkarbo

Nja, tror det er:
1. generell fokus på sunnere mat, må lage mat mer fra bunnen, mindre ferdigmat,mer grønsaker, mer naturlige fetter, mindre ødelagte fetter (margariner, stekeoljer, etc)
2. immunforsvaret sitter til store deler i mage og tarm. unaturlig mye karbo som feks norsk kosthold + mye søtt gir nok en vridning i bakteriefloraen og nærer også bakterieangrep. Høyt insulin i seg selv stresser kroppen og gjør oss mindre motstandsdyktige

Selv spiser jeg nå mer tran, mer vitaminer, mer mineraler, mer naturlig fett, lite sukker, mer grønnsaker, mer høyverdig protein, mindre melk, mer ost, mer nøtter, mer egg, mye mindre kornprodukter, lite ferdigvarer, lite pølser, lite pålegg, mer rene krydder, mer vann, mindre kaffe, etc, etc, etc. En større omlegging der mindre karbo er kun en del.

Det skremmende nå er at spiser jeg noe med mye karbo så får jeg sår hals ila 4 timer. Så tar jeg tran og cocosa og så er det borte ila nye 4 timer. Ikke spør meg hva det er annet enn bakterieflora eller slimhinnereaksjon....

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 13:45   #13
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Allergier og lavkarbo

Jeg merker at jeg ikke er så dårlig lenger.. på høykarbo ble jeg forkjøla bare jeg så andre var dårlige. MEN jeg ble dårlig ETTER at jeg fikk blodsukkerproblemene. Før det var jeg frisk som en laks.. sluttet å røyke for 9 år siden og etter det ble alt bedre, både med astma og forkjølelse. Men som sagt ble jeg værre når blodsukkergreiene satte i gang... har bare ikke koblet det før nå!! Så trakk Vibeke40 for at du tok det opp

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 22:12
Allergier og lavkarbo Fibrilla Lavkarbo generelt 3 09-03-08 12:52
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no