Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-10, 22:56   #1
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Jeg begynte på ketolyse for 19 dager siden. De fire-fem første dagene var virkelig ille og jeg vurderte nesten å gi opp. Var kvalm, svimmel, hadde "bomullshode", vondt i hodet, kaldsvettet, var desorientert osv... Da dette gikk over var jeg helt fin inntil for to dager siden. Da kom det tilbake igjen... jeg har ikke gått ned mer enn 1-2 kilo, men jeg skal ikke ned mer enn 5-7 kilo, så kanskje derfor det går tregt?

Hvorfor får jeg disse abstinensene igjen nå? Nei, jeg har ikke vært ute av ketose på 2 uker og jeg har vært flink hele veien. har ligget på mellom 20-25 kh. Hvis det ikke gir seg snart tror jeg ikke at jeg klarer dette... Noen innspill?

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 01:23   #2
tina therese
Medlem
 
tina therese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sørumsand
Innlegg: 93
tina therese er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Tar du noe mineral tilskudd?

__________________


tina therese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:24   #3
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Jeg tok magnesium de første dagene bare, men så glemte jeg det helt. Kanskje jeg skal begynne å ta det igjen? Tror du det vil hjelpe?

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:34   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Det betyr iallefall noe for meg. Med for lite magnesium får jeg fort kramper. Jeg tror jeg vil anbefale deg å ta alle ketolysetablettene. De inneholder vitaminer og mineraler man får for lite av på ketolyse.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 11:46   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Ja ta alle de som er anbefalt. Man har ekstra behov for kalium også. Derfor anbefaler Torkil LO-salt. Og spis karbohydratene i form av grønnsaker for å få i deg viktige stoffer der. Spiste du noe utenom det vanlige før du ble dårlig igjen?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:01   #6
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Takk for tips om vitaminer og mineraler.

Nei, jeg spiste det samme som jeg har gjort de ukene jeg var helt fin. Kan det komme av at det er nå fettforbrenningen starter (leste at den starter for fullt etter 3-4 uker) og at det på en måte blir et nytt stadie? Som sagt, så har jeg ikke gått ned mer enn 1-2 kilo, så ikke så mye å skryte av der nei...:-/ Kanskje jeg vil gå mer ned nå? <sier hun med håp i stemmen>

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 18:51   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Jeg var ikke iorden før etter fire uker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 18:56   #8
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg var ikke iorden før etter fire uker.

Takk, godt å vite. Da har jeg kanskje en uke igjen... I dag har jeg forresten følt meg bedre igjen. Da jeg så på dagsmenyen min så jeg at jeg antageligvis spiser for lite fett. Jeg klarer ikke helt å venne meg av tanken på at fett er totalt galt. Er redd summen på kalorier skal komme opp i uante høyder og at jeg skal legge på meg...

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:03   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Det var jeg redd for også i begynnelsen så jeg skrev ned kaloriene jeg fikk i meg bare for å vite at jeg var på den sikre siden og slapp å uroe meg for å gå opp i vekt. Jeg skriver opp hva jeg spiser etter hvert måltid i en liten notisbok,jeg. Kontrollfrik kanskje, men da slipper jeg å være redd for å få i meg for mye energi ihvertfall.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:10   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

3dje uken min er ufattelig tung og jeg sliter med masse abstinenser. Men vet og at når jeg kommer meg igjennom den uken så går alt så utrolig mye bedre i etterkant.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:17   #11
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det var jeg redd for også i begynnelsen så jeg skrev ned kaloriene jeg fikk i meg bare for å vite at jeg var på den sikre siden og slapp å uroe meg for å gå opp i vekt. Jeg skriver opp hva jeg spiser etter hvert måltid i en liten notisbok,jeg. Kontrollfrik kanskje, men da slipper jeg å være redd for å få i meg for mye energi ihvertfall.

Jeg har vurdert det samme, men vet at med en gang jeg begynner å skrive opp, så bærer det litt galt av sted med meg. Det blir liksom litt for altoppslukende og meningen med denne "dietten" var jo at den skulle være enkel å forholde seg til, uten så mye telling og skriving. Å telle karber gjør jeg jo til en viss grad, men bare sånn at jeg vet at jeg ligger på rundt 20.

Hvor mange kalorier ligger du på for dagen da?

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:17   #12
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

3dje uken min er ufattelig tung og jeg sliter med masse abstinenser. Men vet og at når jeg kommer meg igjennom den uken så går alt så utrolig mye bedre i etterkant.

Ååååååh, takk skal du ha! Hehe, dette trengte jeg å høre! Formen har heldigvis vært upåklagelig i dag, selv om jeg får melkesyre i beina bare jeg går opp trappen...:-/ :-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 23:11   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor "abstinenser" etter 2,5 uker?

Hva jeg ligger på er ikke interessant fordi du bør ta utgangspunkt i egen kroppsbygning, kjønn, energiforbruk/aktivitetsnivå, alder, vekt og høyde.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
"10 uker - 10 kilo (selv gikk jeg ned 14! Ola)" Eva Lavkarbobøker 3 18-07-11 21:00
Hvorfor snakker "ekspertene" om hardt fett? Iset Lavkarbo generelt 8 11-01-09 17:46
3 uker og litt "fed up"... Xenia Ketolysekuren 16 29-04-08 11:54
Hvor lenge etter at man har spist for mye karber "detter man ut" av ketosen? bride2be Lavkarbo generelt 8 20-10-05 11:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no