Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Candida-dietten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-14, 19:59   #1
Nyttogbedreliv
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 69
Nyttogbedreliv er på en erverdig vei

Candida-dietten

Jeg har nå gått 2 uker på Candida dietten. Ingen gluten, ingen melk og meieriprodukter, ingen sukker og gjær.

Jeg har jo mer eller mindre holdt meg unna alt dette i høst, men det er de 2 siste ukene jeg har vært veldig streng + jeg har kjøpt Candida support ( fra now ) på Iherb.

Disse 2 ukene har vært harde.
Veldig berg og dalbane følelsemessig.
Jeg er ikke irritabel , men veldig sårbar. Har lyst til å legge meg ned å gråte.
Drømmer mye om nettene, og trøtte og vondt hodet om dagene. Føler meg veldig utenfor. Har mer angst. Hjernetåke, glemsom.

Dukker opp masse episoder i tankene fra fortiden som jeg har glemt og fortrengt. Jeg blir flau og sint på meg selv. Ting jeg har sagt og gjort.

Svetter , fryser og føler som jeg har en forkjølelse på gang.

Jeg regner med ( og håper ) dette er den såkalte die off effekten som jeg har lest en del om. Og at det vil gå over ( verre før det blir bedre )

Dere som har gått på Candida dietten ( eller lavkabo generelt ) , hvordan har dere opplevd dette følelsemessig?

Nyttogbedreliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 20:36   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Candida dietten

Akkurat sånn som deg. Og det går over.

Du kan kjøpe kull tabletter på apoteket og ta, det hjelper.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 21:12   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Candida dietten

Det er slik jeg lever og må fortsette og leve, men jeg må i tillegg holde meg unna f.eks. alt av nøtter og mandler, soya og soyaprodukter, torsk og eggehvite. Det vil si at jeg tester eggehvite igjen for og se om det virkelig stemmer at jeg reagerer på det, fordi jeg aldri har kjent noen reaksjon. Jeg bruker også ghee siden melkeproteinet da blir fjernet, og da kan jeg som de aller, aller fleste andre kumelkallergikere bruke det.

Jeg hadde en tung periode etter to-tre uker der jeg faktisk syntes litt synd på meg selv siden dette er noe jeg må fortsette med (multiallergi), men etter noen uker med og være litt sånn...gidder ikke lage mat fordi alt smaker likt...så våknet jeg til liv igjen og ser nå bare positivt på livet.
Det er jo faktisk fordeler med og leve slikt; vi kan kose oss en hel haug med for eksempel en god salat, litt dip og f.eks. hjemmelagede nuggets når andre sitter der med kneippbrødskiva si med smør og svett ost og et glass melk

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 12:46   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Candida dietten

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Akkurat sånn som deg. Og det går over.

Du kan kjøpe kull tabletter på apoteket og ta, det hjelper.

Hvorfor hjelper kull?

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 28-02-14, 21:27   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Candida dietten

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Hvorfor hjelper kull?

Binder seg til "avfallet" etter canadisk bakteirne når de dør.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har jeg Candida? Kpia Spørsmål og svar 13 26-02-09 17:49
Kanel mot candida Kristian Generell ernæringsdebatt 2 09-01-08 12:46
På atkins pga candida Katrine Atkins kosthold 2 11-10-05 16:36
Candida? Tiril77 Fysisk og mental helse 6 24-01-05 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no