Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stevia

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-07, 23:43   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Stevia

Jeg har nå kastet ut mine siste rester av splenda og natreen, og er innstilt på å leve en stund uten søtt. Men om jeg nå skulle få veldig lyst på noe søtt- kan det være en idé å ha stevia i hus da, til bruk på f.eks. cottage cheese? Har stevia samme sulttriggende virkning som vanlig søtstoff?

Og hvor er de beste stedene å få kjøpt stevia nå for tiden?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 00:28   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Stevia virker faktisk stabiliserende på blodsukkeret, så det er jo gode nyheter .

Ellers vet jeg ikke om andre som selger det enn denne nettsiden, det er temmelig dyrt, men er utrolig drøyt i bruk . Har hørt at noen har kjøpt i helsekostbutikker, men jeg vet ikke om noen. Tar gjerne imot tips selv jeg, jeg har også lyst til å begynne å bruke Stevia igjen.

Obs: Noen liker ikke Stevia pga en svak (synes jeg da) bismak av lakris.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 09:40   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Stevia er forbudt i helsekostbransjen nå, så om noen selger det så gjør de det nok uten tillatelse vil jeg tro. Men det finnes nettsider som selger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 09:42   #4
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Stevia er forbudt i helsekostbransjen nå, så om noen selger det så gjør de det nok uten tillatelse vil jeg tro. Men det finnes nettsider som selger.

Det er vel fortsatt lov å selge med tanke på dyrefor ...

(Nettsida di er den samme jeg har linket til, dvs hvis man går inn på din, så henviser den videre til min ... tror det er den eneste.)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:06   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Ja, men helsekostbransjen har ikke lov å selge det, verken som dyrefor eller menneskeføde. Ikke da jeg jobbet der iallfall.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:01   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Stevia

De har gått over til å selge Stevia fra utlandet via nettsiden www.naturlegemiddel.com. De selger kun ren stevia som er veldig sterkt, derfor anbefaler jeg å spe det ut med FOS i forholdet 1:10 (stevia:FOS). Da er det litt lettere anvendelig. Har aldri merket at det påvirker sultfølelsen på noen måte.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:17   #7
Fargo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 13
Fargo er på en erverdig vei

Sv: Stevia

Mulig dette er et dumt spørsmål men hva er FOS?

Fargo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:20   #8
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av Fargo, her.

Mulig dette er et dumt spørsmål men hva er FOS?

Fruktooligosakkarider. Vannløselig fiber som fungerer som "mat" for vennlige tarmbakterier. Det er et hvitt pulver som er litt klissete å tygge, smaker søtt og godt men har en veldig mild søtsmak sammenlignet med stevia.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 02:14   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, men helsekostbransjen har ikke lov å selge det, verken som dyrefor eller menneskeføde. Ikke da jeg jobbet der iallfall.

Skjønner . Merkelig det da, at det går an å skille mellom hvilke typer butikker som har lov til å selge ... Skulle tro at hvis det var en vanlig handelsvare, så kunne alle selge det ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 11:41   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Skjønner . Merkelig det da, at det går an å skille mellom hvilke typer butikker som har lov til å selge ... Skulle tro at hvis det var en vanlig handelsvare, så kunne alle selge det ...

Ja, men helsekostbransjen i Norge har verdens strengeste retningslinjer, det er virkelig til å daue av. Greit at det skal være kontroll på varene som selges innen bransjen, men det tar litt vel av, synes jeg. Stevia ble solgt i helsekosten frem til 2004, tror jeg det var. Da fikk vi beskjed om at det ikke lenger var lovlig i salg i helsekostbransjen og vi måtte slutte å selge det. Teit!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 12:55   #11
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, men helsekostbransjen i Norge har verdens strengeste retningslinjer, det er virkelig til å daue av. Greit at det skal være kontroll på varene som selges innen bransjen, men det tar litt vel av, synes jeg. Stevia ble solgt i helsekosten frem til 2004, tror jeg det var. Da fikk vi beskjed om at det ikke lenger var lovlig i salg i helsekostbransjen og vi måtte slutte å selge det. Teit!

Ja, jeg vet at det ble tatt ut da ... jeg kjøpte en boks stevia i 2004 og hadde frem til i fjor. Men så har jeg lest flere ganger på forumet om at folk har kjøpt på helsekost lenge etter det, så da tenkte jeg at det kanskje var lovlig likevel ("til dyrefor"). Men det er vel kanskje noen butikker som tar sjansen ...

Det er triste tilstander - nå leste jeg på den samme siden der de selger stevia at det kommer til å bli forbudt å selge blant annet solhattekstrakt i helsekost også. Snart er det vel ikke lov til å selge noe som helst som folk kan ha nytte av. Jeg må gni meg i øynene jeg - det er litt uvirkelig ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 13:45   #12
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Stevia

Nei, helsekosten har ikke solgt stevia etter 2004. Medurt Pharma har derimot utnyttet et smutthull i loven og solgt Stevia "til dyr" gjennom nettsiden probiotika.no. Nå har dette altså blitt stoppet, og de har gått over til å selge stevia fra utlandet (innen EU) via nettstedet naturlegemiddel.com.

Jeg har forresten nettopp bestilt 1000 gram FOS og 40 gram stevia herfra. Prisen blir i overkant av 800 kr. Med dette utblandingsforholdet regner jeg med at det blir lett å bruke og tipper at det varer i ca 6 måneder. Det er riktignok ikke gratis, men jeg syns det er verdt det, og anbefaler denne kombinasjonen til de som måtte ønske å prøve stevia.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 13:52   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Seks måneder? Jeg hadde mitt i to år, jeg ... Blandet det ikke ut, men brukte den bittelille måleskjea som fulgte med. Så vidt jeg forstår er dette stevia med den samme styrken som den fra KAL. Veldig drøy

Det er ihvertfall tilfelle at folk har kjøpt stevia i helsekostbutikk etter 2004, enten det var lovlig eller ikke

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:00   #14
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

www.naturlegemiddel.com

Har ikke kjøpt derfra selv

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:08   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av guro, her.

www.naturlegemiddel.com

Har ikke kjøpt derfra selv

He he, det er samme sted vi har linket til alle sammen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 18:55   #16
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

He he, det er samme sted vi har linket til alle sammen

Sorry. Fikk det på mail i dag. Jeg kjøpte et annet sted, her:

http://www.probiotika.no/

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 19:33   #17
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Også var det den samme også ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:06   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Ja, det er tydeligvis bare ett sted å få kjøpt det ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:40   #19
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Fruktooligosakkarider. Vannløselig fiber som fungerer som "mat" for vennlige tarmbakterier. Det er et hvitt pulver som er litt klissete å tygge, smaker søtt og godt men har en veldig mild søtsmak sammenlignet med stevia.

Sukkerspinn!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 15:56   #20
Coockie
Medlem
 
Coockie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 146
Coockie har en fantastisk aura rundt segCoockie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stevia

Her er forresten et annet eksempel på økonomiens jernhånd over naturlig sunne (og billige) midler...

VGs artikkel om rød ris

__________________
Livet er en dans på roser, men hvem sa at dansing på roser var lett?
Leter du etter noe? Det er ikke noe her. Hvorfor titter du her egentlig?.
Startvekt: 103,6 kg – Mål: -32 kg – Fremgang: -16 kg
Coockie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste med måte Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 20:57   #21
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Stevia

her kjøpte jeg, fikk det to dager etterpå!
http://www.friendlyshop.nu/index.php/Stevia

wohoo en annen link en dere andre!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 22:37   #22
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Sv: Stevia

Siste nytt om Stevia >>> http://www.alternativ.no/art/?id=275

På bakgrunn av dette har EFSA fastsatt et akseptabelt inntak for steviolglykosider til 4 mg per kg kroppsvekt per dag.

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.

Sist redigert av hildabakk : 22-04-10 kl 22:45.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 23:02   #23
Virgo2
Juniormedlem
 
Virgo2 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes, Rogaland
Alder: 58
Innlegg: 25
Virgo2 er på en erverdig vei

Sv: Stevia

Hei, Jeg burker Stevia men synes det smaker kunstig søtningmiddel, finnes det noe som smaker mer som sukker uten å være kunstig?

__________________
Hilsen Virgo2


Virgo2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
stevia, søtningsmiddel


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stevia Summer Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 07-05-11 03:12
Stevia fra Medurt skipskip Spørsmål og svar 7 06-11-07 15:57
Stevia istedetfor sukker i varmrett? mofe Oppskrifter 6 19-09-06 19:28
Stevia?? Nett Spørsmål og svar 1 22-02-06 22:14
Hvordan bruke Stevia? burberry Spørsmål og svar 4 23-01-06 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no