Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-13, 19:44   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Sitter å noterer ned forslag til et utrikningslag jeg skal planlegge. Men hvor mye kan jeg forvente at hver deltager skal ut med?
Jeg har aldri vært i et så jeg har ikke noe å sammenligne med.

Til dere som har vært med på noen, hvor mye måtte dere ut med selv?
Sånn ca?

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:19   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Mellom 500 og 1000 - veldig basert på hva som var planlagt. Det er jo gjerne aktivitetene som koster.
Ett av de morsomste var felles frokost (alle tok med litt pålegg selv til "potten") og så ble det tur på treningssenter (the bride to be trener mye og hun måtte lede en "klasse", men da bare deltakere og dette var ordnet gjennom lån av en da ledig sal).
Dernest flokket vi oss i noen biler til et badeland/spa inntok en lett lunch og så benyttet vi anlegget (badstu, utestamp, svømmehall etc) i flere timer før vi dro hjem til forloveren. Hun hadde forberedt gryterett og en underholdende videogjettelek (Bruden fikk spørsmål om hva brudgommen in spe hadde svart på ulike spørsmål (hans svar var på videoen) - grisegøy) og til slutt kom det en stripper på overraskelsesbesøk. Det var nok det beste av den mer tradisjonelle typen.

Ellers har jeg også vært på mer hen-party-varianter... altså at man spleiser på en shoppedag til bruden og tar en god lunch og avslutter dagen med vin, gryterett og skravling. Det er også en kjempevariant til den mer sjenerte.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:44   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Jeg tror ikke de som deltok i mitt utdrikkingslag brukte så mye penger på det, heldigvis! Jeg hadde blitt skikkelig ille berørt om jeg fikk vite at mine venner hadde brukt 500-1000,- (eller mer) hver på mitt utdrikkingslag! Galskap synes jeg, men så ser ikke jeg helt vitsen med utdrikkingslag heller - hva er greia liksom? Man slutter jo ikke å leve selv om man gifter seg...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 00:25   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

men så ser ikke jeg helt vitsen med utdrikkingslag heller - hva er greia liksom? Man slutter jo ikke å leve selv om man gifter seg...

Men hvor ofte samler man såpass mange gamle venner og finner på noe? Det er grunn nok syns jeg.

Har vært i 3 utdrikkingslag. To av dem var forskjellige aktiviteter, da betalte vi 5-600 hver. Det 3. Var hyttetur, da var det mer spleiselag hvor vi tok med mat og drikke osv. Det høres rimeligere ut, men det bære nok dyrere alt i alt.
Hva det skal koste kommer jo også litt an på situasjonen til de fleste som skal delta. 500-700 for en dag er dyrt for en student, men for oss etablerte er det jo ikke noen formue.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 00:54   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Jeg vet ikke annet enn at både mine døtre, og deres venninner har måtte si nei til å delta på utdrikningslag pga høye kostnader!

Det viktigste er vel å gjøre noe morsomt sammen?

Den tiden da jeg jobbet rett ved ett torg, så jeg mange morsomme, og sikkert gratis, opplevelser.

De lagde feks en løype og lot bruden gå på ski, sommertid, de kjøpte en fisk hos fiskehandleren og lot bruden passe på den, kjøring i løype med traktor for barn, osv.
Det trenger ikke koste så mye, tenk utenom hva "alle andre" gjør, og finn på noe nytt og rimelig.

Sov ute en natt i telt, fisketur, hyttetur, la bruden jobbe på feks fiskefabrikk eller noe annet rart, hvis dere får lov, la henne dele ut blomster og klemmer på gamlehjem, leke klovn i barnehagen, eller noe helt annet nytt!

Lykke til

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 07:51   #6
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Jeg ville sagt at det er opp til deltakernes økonomi når en skal planlegge hva det koster. Personlig synes jeg at litt av poenget er borte om noen må takke nei til å delta på grunn av prisen, for som det sies over her så er vel litt av poenget å ha det trivelig sammen med venner. Så om alle gjestene er i kategorien nyetablerte/studenter etc ville jeg lagt meg på max 500kr, mens om alle er etablerte med grei inntekt og har muligheten til å bruke mer kan det være mulig å øke prisen.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 11:39   #7
charliiie
Medlem
 
charliiie sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 261
charliiie er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Jeg arrangerte utdrikningslag for bestevenninna mi i fjor sommer, og jeg var veldig opptatt av at det ikke skulle koste for mye (selv var jeg student og hadde virkelig ikke råd til mer enn de 350 det kosta, kjole til bryllup og bryllupsgave koster jo også). Jeg synes ikke det finnes mange gode grunner for å bruke masse penger på slikt, det viktigste er jo faktisk at bruden skal kose deg og at alle skal ha det gøy.

Vi var seks i tillegg til bruden, og for ca 350 pr pers fikk bruden en deilig massasje, vi hadde en fellesaktivitet (vi spilte lasertag, kan virkelig anbefales!), vi spiste middag på restaurant (middagen kom utenom de 350 kronene, bortsett fra brudens), og vi tilbrakte kvelden hjemme hos noen med drikke (alkoholholdig og alkoholfritt) og snacks. Noen hadde bakt med kake også. I tillegg til prat og rør på kvelden hadde vi typiske utdrikningslagsleker som ikke kostet annet enn tid å få til. I mine øyne var det en veldig vellykka kveld, og skal jeg noen gang ha et utdrikningslag ville jeg ha hatt noe lignende.

__________________
Startvekt 9. april: 133 kg
Vekt 29. august: 118.8 kg
Andre delmål: 112 kg

Sist redigert av charliiie : 24-05-13 kl 11:44.
charliiie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Slappis Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 14:33   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Det eneste jeg veit om MITT utdrikningslag er at det kun var tre (inkludert forloveren min) som deltok. Og det forstår jeg, for det hun hadde lagt opp til var dyrt! Først drinker på den dyreste vinbaren på Aker Brygge. Deretter middag på en restaurant hvor det kostet ca 400 kr for mat og drikke per person og til slutt show på Latter, som kosta 480.
Jeg hadde så dårlig samvittighet for de få som var med at jeg ikke turde ta mer enn ett glass vin i vinbaren og valgte det billigste til middag.
Men jeg er veldig glad for kvelden forloveren min hadde ordna, for jeg koste meg veldig.
Jeg har selv måttet takke nei til å bli med på utdrikningslag pga det hadde kommet på godt over tusenlappen. Men 500 kroner kan jeg være med på.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 15:02   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk
Smile

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Det eneste jeg veit om MITT utdrikningslag er at det kun var tre (inkludert forloveren min) som deltok. Og det forstår jeg, for det hun hadde lagt opp til var dyrt! Først drinker på den dyreste vinbaren på Aker Brygge. Deretter middag på en restaurant hvor det kostet ca 400 kr for mat og drikke per person og til slutt show på Latter, som kosta 480.
Jeg hadde så dårlig samvittighet for de få som var med at jeg ikke turde ta mer enn ett glass vin i vinbaren og valgte det billigste til middag.
Men jeg er veldig glad for kvelden forloveren min hadde ordna, for jeg koste meg veldig.
Jeg har selv måttet takke nei til å bli med på utdrikningslag pga det hadde kommet på godt over tusenlappen. Men 500 kroner kan jeg være med på.

Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis forlover la opp til et utdrikningslag som ble såpass dyrt at noen måtte si nei. Da ville jeg heller ha flest mulig ned meg og heller gjøre billige koselige ting.

Jeg som brud kunne ha lyst på en særdeles primitiv overnatting i lavvo hvor man grillet det man fisket og sublet vin attåt. Sminke var forbudt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 15:07   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis forlover la opp til et utdrikningslag som ble såpass dyrt at noen måtte si nei. Da ville jeg heller ha flest mulig ned meg og heller gjøre billige koselige ting.

Jeg som brud kunne ha lyst på en særdeles primitiv overnatting i lavvo hvor man grillet det man fisket og sublet vin attåt. Sminke var forbudt.

Jeg blei faktisk litt lei meg når jeg oppdaget hvor få som kom. Jeg hadde ikke behøvd dyr vinbar og restaurant, når det er så mye annet vi kunne funnet på.
Men tanken var god, og vi som var der koste oss, vi.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 16:02   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er det vanlig å bruke på utdrikningslag?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvis forlover la opp til et utdrikningslag som ble såpass dyrt at noen måtte si nei. Da ville jeg heller ha flest mulig ned meg og heller gjøre billige koselige ting.

Jeg som brud kunne ha lyst på en særdeles primitiv overnatting i lavvo hvor man grillet det man fisket og sublet vin attåt. Sminke var forbudt.

Folk er forskjellige. Jeg kunne godt ha blitt med deg på ditt, men neppe bruden i det utdrikkningslaget jeg refererte. Det viktigste er vel at det blir en fin opplevelse.

Tipper at dersom forloveren er litt våken for de andres økonomiske forhold og oppfinnsom så går det fint an å få til noe morsomt og minnerikt uten å være i den øverste delen av skalaen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange % er vanlig? jente1978 Atkins kosthold 18 09-03-12 01:32
Hvor mye er vanlig å gå ned? Mysticgirl Ketolysekuren 68 07-03-11 17:25
Hvor mye er vanlig å gå ned i uken? vimsi Ketolysekuren 1 28-02-10 14:37
Hvor mye er vanlig å gå ned i uka? Tojne Ketolysekuren 7 25-02-10 10:24
Hvor mye mat er vanlig for sånne som oss? smilefjes Lavkarbo generelt 4 04-08-08 20:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no