Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Mitt aller beste brød

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-09, 18:40   #201
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Mitt aller beste brød

Hadde tenkt å lage dette i dag, men fikk ikke tak i glutenmel på helsekosten, så det får bli en annen dag..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 01:31   #202
Chrissus
Nytt Medlem
 
Chrissus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Halden
Alder: 69
Innlegg: 7
Chrissus er på en erverdig vei
Talking

Sv: Mitt aller beste brød

Takk karin dette brødet har reddet min gubbe från å sprikke med sin lavkarbodiet som jeg ;O) har satt oss på.
Ikke nokk med at det er supergodt, det håller seg lenge utenfør frysen.
og det metter 2 skiver så er både jeg og gubben metta.
Tusen Tusen takk Karin

Chrissus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 02:27   #203
Chop
Medlem
 
Chop sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 283
Chop er en juvelChop er en juvelChop er en juvel

Sv: Mitt aller beste brød

Ang. antall skiver. Mitt brød veide 750 gram, og _jeg_ klarte å få til 30 skiver. Dvs. hver skive er 25 gram. Søstra mi er glad i tjukke skiver, og hennes skive veide 54 gram (av samme brød). Jeg liker blingser jeg også, men siden det er luksus med brød på lavkarbo, så vil jeg heller ha to tynne skiver enn ei tjukk.

Har bakt brødet noen ganger nå, og jeg synes det blir best når jeg grovmaler valnøttene. Kjører de en runde i hurtigmikseren. Siden jeg ikke får tak i glutenmel så bruker jeg soyamel, funker fint det.

Chop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer fett, mindre karbo Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 00:50   #204
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Momsemor, her.

Har akkurat smakt på dette brødet - det var supergodt ! Tusen takk for at du har eksperimentert for oss Karin.

Eg kutta søtstoffet, og likevel var brødet veldig godt på smak. Hadde ikkje linfrø, men brukte heile psyllium frø istaden (same frøa som fiber husk vert laga av), fungerte aldeles utmerka.

Ja, jeg har vel egentlig glemt å si at psyllium husk (ikke frø!) er det samme som Fiber husk. . Frø- og nøtteinnholdet får vel hver enkelt egentlig finne ut av selv. Det er resten som "gjør" MITT brød.

Glutenmel er, for å ha det HELT klart, IKKE glutenfritt - nei, nei, nei. . .

Tvert imot.

Vi vil ikke ha stivelsen, men vi vil gjerne ha effekten av hvetemel og andre melsorter. Det er det jeg har prøvd å leke meg fram til. Jeg kommer fram til at en kombinasjon av disse ingrediensene utgjør en "illusjon" av et brød bakt av korn.

Noen sier det er søtt - det er fordi jeg har gradvis økt mengden søtstoff for å få den samme søtsmaken som av melet. Det er selvsagt opp til hver enkelts smak og behag hvor søtt man ønsker det, men den mengden jeg har satt opp, var den jeg syns var den beste.

Salt er likeså et spørsmål om personlig smak. Jeg syns min kombinasjon av alle tingene til sammen er det som minner meg best om "ordentlig" brød med mel. For da jeg hadde eksperimentert ut alt, var det to ting som stod som viktige: Da jeg fikk konsistensen rett, måtte jeg også få smaken rett. Og mel smaker søtt, og brød skal være lite grann salt.

Ellers er det slik at saftigheten, fjæringen, hele "brød-heten" i det, er eksperimentert fram med de ingrediensene: JBKM, glutenmel, fiberhusk, og så kan man variere kanskje de andre tingene mer. Det er de tre tingene der som er det som gjør dette til litt "brød-ere" enn mange andre lavkarbo-brød - det tror i alle fall jeg!

Glutenmel gjør det litt "trådete", litt seigt, det som gjør at gjærdeig får lange tråder. . . Dette er kanskje den viktigste ingrediensen. Jeg anbefaler folk å jobbe for å få denne inn på sin lokale helsekost. Jeg kjøpte den sist på Lagunen i Bergen. (Ikke Kinsarvik, faktisk - den andre, husker ikke hva den het!) Uten dette blir det hele egentlig litt eggekake.

Jbkm gjør at det henger sammen - som stivelsen i mel, f eks - og fiber husk bidrar til det samme.

En annen ting som KAN bidra - jeg har ikke prøvd ut dette ennå - er Hi-Maize. Ganske høyt i karber, men hvis det har en bindende effekt, og det bare trengs lite grann, kan det nok komme inn i en del oppskrifter, vil jeg tro. Jeg er i gang med eksperimentering her også.

Ellers: Jeg er så glad for at så mange har prøvd dette og liker det! Tusen takk, alle sammen!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 03:25   #205
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Mitt aller beste brød

Åååååhhhh! Jeg får ikke tak i glutenmel!
Vel, det er ikke helt sant. Den ene helsekostbutikken i byen kan bestille det, men jeg vil jo lage brødet nå!

Hvorfor er det alltid slik?!


Jeg fikk forresten tak i fiberhusk til kr 24,50

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 08-11-09, 21:26   #206
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg har akkurat tatt brødet ut av ovnen, ser knall ut

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 00:14   #207
The Cat
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 53
Innlegg: 84
The Cat er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av The Cat, her.

Jeg har akkurat tatt brødet ut av ovnen, ser knall ut

-og nå har jeg skjært det i 25 skiver og lagt i fryser'n. Ser veldig bra ut, kan ha det til matpakke på jobb uten at noen lurer på hva for noe rart jeg spiser

__________________
På'n igjen



The Cat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarb Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 17:27   #208
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av sma, her.


Jeg fikk forresten tak i fiberhusk til kr 24,50

Jeg kjøpte 300 gr Fiberhusk (gul pose) i Sverige for 49 svenske kr.
Her hjemme betalte jeg 49,- for 100 gram av identisk pose!!
DET er fin prisforskjell det...;O)

Men JBKM visste de ikke hva var... men mange hadde spurt etter det på Svinesund.

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 23:26   #209
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Bakte dette i kveld, nam!

Tusen takk for oppskrift.

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 09:28   #210
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Åhhh, nå ble jeg glad. Sittet og lest om dette fantastiske brødet nå, og gleder meg til å bake det.
Jeg savner egentlig ikke brød, men jeg har behov for ikke å skille meg ut i matveien hele tida. Nå som det er jul snart, er det koselig med lange frokoster, og da er det hyggelig for meg å spise det samme som de andre. Lavkarbo er ikke vanskelig til daglig, men føler meg litt sær i sosiale sammenhenger. Så dette skal jeg prøve, i kveld. Tusen takk

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 11:09   #211
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Bakte deg i går kveld, og det var veldig godt. Måtte prøvesmake med smør og ost på. Anbefales

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 02:54   #212
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av annama, her.

Jeg kjøpte 300 gr Fiberhusk (gul pose) i Sverige for 49 svenske kr.
Her hjemme betalte jeg 49,- for 100 gram av identisk pose!!
DET er fin prisforskjell det...;O)

Men JBKM visste de ikke hva var... men mange hadde spurt etter det på Svinesund.

Jeg mener at glutenfri mat (inkl. fiberhusk) er "sponset" i Sverige på et eller annet vis, mens i Norge betaler man full pris og istedet får en grunnstønad fra NAV (1700 kr?). For folk med glutenintoleranse er det lurt å ta en tur til Sverige av og til. Man får i pose og sekk, så og si.

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 22:58   #213
annama
Medlem
 
annama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 134
annama er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Lasse, her.

Jeg mener at glutenfri mat (inkl. fiberhusk) er "sponset" i Sverige på et eller annet vis, mens i Norge betaler man full pris og istedet får en grunnstønad fra NAV (1700 kr?). For folk med glutenintoleranse er det lurt å ta en tur til Sverige av og til. Man får i pose og sekk, så og si.

Ja, det kan jo se slik ut, men hvem som helst får vel ikke en slik grunnstønad...?

Sverige er tingen!!

__________________
annama






annama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spiser mindre karbohydrater mens jeg leter... Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 02:37   #214
trulta6
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 1
trulta6 er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Leser om dette fantastiske brødet, men finner jo ikke oppskriften her!!!!!!!!

trulta6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-09, 03:03   #215
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av trulta6, her.

Leser om dette fantastiske brødet, men finner jo ikke oppskriften her!!!!!!!!

Det står jo på side ein, den aller første posten i denne tråden...

Har klipt og limt den hit da, ei god oppskrift kan ikkje gjentas for ofte.


Karins beste brød

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.


Basis:
1 beger cottage cheese
5 store egg
ca 1/2 dl olje (Raps, oliven - hva du måtte ønske!)

Blitzes med stavmikser eller noe lignende.

Nå skulle jeg sagt melblanding, men det er jo ikke det - bare en blanding!

Så nå blander man følgende:

3 ts bakepulver
3 ts splenda (eller tilsvarende - litt mye søtt, for å legge inn den smaken vi mister ved at vi ikke har mel)
2 ts salt (igjen for smaken)
2 ts fiber husk (eller om du har det som heter psyllium husks - anyway får du fiber husk på ICA, f eks - andre også, sikkert!)
2 ts johannesbrødkjernemel (helsekost - kan sikkert også bruke Nestargel, som jeg egentlig ikke vet noe om i det hele tatt.)
60 g kruskakli
4 ss glutenmel (helsekost)
En liten håndfull ( ca 3-4 ss?) linfrø

I tillegg til det, enten -

Alt 1:
75 g valnøtter
40 g solsikkefrø

Alt 2:
70 g solsikkefrø
40 g sesamfrø

Når du har blitzet egg/ost/oljegreien, rører du bare inn resten, som du har blandet ferdig på forhånd.

La det stå 10 - 15 min. Johannesgreien og fiberhusk-greien må ha litt tid til å virke.

Deretter tar du alt oppi en brødform (ca 1,5 liter) som er foret med bakepapir. Press det ned og glatt godt over overflaten. Det kommer til å se ut som et brød!

Det viktigste er muligens stekemetoden. Det blir nemlig et brød med skorpe av dette!

Sett inn brødet på 180 g. La det stå ca 25 min.
Skru ned varmen til 150 g. La brødet stå ca 40 min.
Ta ut brødet, ta det ut av formen og bakepapiret. Legg tilbake i ovnen på rist. Skru opp igjen til 180 g, la stå i 15 - 20 min.

Avkjøl på rist.

Når det er helt kaldt skjærer du det i tynne skiver.
Jeg pleier fryse det i pakker á 3 skiver, alle lagt i en stor pose. Jeg får minst 30 skiver av ett brød. Hele oppskriften inneholder ca 30 g karber enten det er den ene eller den andre varianten. Det betyr så langt jeg har klart å regne ut at det er maks ett gram karber per skive, ca.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 11:16   #216
Polly Peanut
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 2
Polly Peanut er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Takk for et supert brød! Sitter her og har en deilig morgenstund hvor brødet ditt spiller hovedfiolin. Det er første gang jeg har prøvd det men det blir ikke siste gang! Siden jeg manglet cottage cheese og glutenmel, tok jeg i bakemiks og creme fraiche istedet. Jeg vet ikke hvordan det vil smake med cc og gm, men det ble i alle fall godt med mine erstatningsingredienser. Godt, godt, og helt likt brød!

Polly Peanut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse for tiden - Fedon forøvrig. Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 16:48   #217
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Knallgodt brød Takk for oppskrift.

Noen som vet om splenda kan byttes ut med sukrin? Sukrin er kanskje ikke så bra å varme??

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 17:38   #218
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg bruker alltid sukrin i dette brødet, blir perfekt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:03   #219
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg bruker alltid sukrin i dette brødet, blir perfekt.

Så bra!! Da blir det sukrin neste gang

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-01-10, 02:49   #220
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mitt aller beste brød

Søtstoff av ethvert slag som funker under oppvarming kan vel erstatte splenda. Men er det jeg som har tatt feil, eller funker ikke sukrin i oppvarming? Synes jeg har lest det. Jeg har ikke våget å ha det i oppvarmede ting av den grunn - men om det ikke er sånn. . . ?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 13:11   #221
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg har hvertfall brukt Sukrin hver gang jeg har bakt brødet ditt, og det er maaange ganger (elsker det brødet). Smaker himmelsk, ingen bismak overhodet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 15:58   #222
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mitt aller beste brød

Veldig bra brød. Jeg fikk også veldig høye, flotte og luftige brød av dette. Stort pluss. De este dobbelt over formen så jeg trenger bare en skive i gangen.

Jeg bakte akkurat etter oppskriften foruten linfrø som jeg har dårlig erfaring med, men får ett litt høyere karboinnhold enn 1 gram pr skive. Jeg fikk 26 skiver av brødet.

Kan det stemme at det er 34 gram karbohydrater i 100 gram bakepulver?? Og hva er næringsinnholdet i jbkjm og glutenmel?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 22:22   #223
oeilertsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1
oeilertsen er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Hei, baker 4 brød i slengen, har nå baket 12 brød. Dette brødet er fantastisk. Så godt at kona har sluttet å bake vanlige brød. Ole

oeilertsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 02:32   #224
Chrissus
Nytt Medlem
 
Chrissus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Halden
Alder: 69
Innlegg: 7
Chrissus er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

hei!

Vil bare si at dette brødet her er et helt fantastiskt brød.
Supergodt, mettande men man får komme ihåg å drikke mye vann når man spiser det da det inneholder så mye fibrer.

Tusen takk Karin før et fantastiskt recept.

Chrissus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-10, 13:49   #225
Therese71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Rørvik. Nord-Trøndelag
Innlegg: 13
Therese71 er på en erverdig vei

Sv: Mitt aller beste brød

Jeg spiser 3 skiver av dette brødet til lunch hver dag, og jeg drikker nesten 1 liter vann til. Så det går mye vann ja, men det er jo bare positivt. Brukte å ha med meg salat i forskjellige varianter før, men guuud hvor lei jeg ble av salat.. Mer lettvint med brød også da.

Therese71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
brød, brøderstatning


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs beste brød! Nannah Bakst 13 25-05-11 22:49
Hva er din aller beste induksjonssnack? mofe Induksjonen 29 08-08-07 22:31
Verdens aller beste guro Kake/dessert og snacks 20 19-05-07 01:35
Mitt beste motivasjonstips Eva Fysisk og mental helse 18 14-08-06 23:17
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 02:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no