Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Brød uten nøtter

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-09, 22:49   #1
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Brød uten nøtter

Vet om de ostebrødene med CC, egg og ost.
Er det noen som har andre oppskrifter på brødlignende saker uten nøtter?
Mistenker at jeg er allergisk mot en eller flere typer av nøtter, men får ikke noe utslag på allergitestene hos legen, så tenkte å prøve nøttefri diett en stund..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 08:35   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Brød uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Vet om de ostebrødene med CC, egg og ost.
Er det noen som har andre oppskrifter på brødlignende saker uten nøtter?
Mistenker at jeg er allergisk mot en eller flere typer av nøtter, men får ikke noe utslag på allergitestene hos legen, så tenkte å prøve nøttefri diett en stund..

Hvilke reaksjoner har du som gjør at du mistenker nøttealergi?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 10:29   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brød uten nøtter

Jeg bruker Karins beste, solsikkefrø og sesam varianten de to gangene i året ca jeg spiser brød.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 10:57   #4
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Brød uten nøtter

Jeg har ikke prøvd det, men så at Adriane nylig la inn en oppskrift på brød med pofiber

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:06   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Hvilke reaksjoner har du som gjør at du mistenker nøttealergi?

Eksem/utslett på armene i flere år som kommer og går, begynte en stund etter jeg la om kostholdet. Siste halvannen mnd 4 episoder med hovne øyner og utslett i fjeset.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 00:09   #6
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Brød uten nøtter

Om du ikke vil ha nøtter eller frø i mitt brød, lar du det bare være. Prøv det og se. Nøttene er bare "bonus" - frøene likeså - en måte å få inn mer fett og mindre karber. Brødet mitt kan godt bakes uten nøtter, og det blir sikkert godt uten frø også.

Lykke til!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 11:41   #7
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Brød uten nøtter

Opprinnelig lagt inn av Karin, her.

Om du ikke vil ha nøtter eller frø i mitt brød, lar du det bare være. Prøv det og se. Nøttene er bare "bonus" - frøene likeså - en måte å få inn mer fett og mindre karber. Brødet mitt kan godt bakes uten nøtter, og det blir sikkert godt uten frø også.

Lykke til!

liker en lifrø er jo det supert?

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi, jeg greide å lage en bløtkakebunn UTEN nøtter! Pc-snuppa Kake/dessert og snacks 80 14-02-14 23:18
Uten brød scorpius Middag 6 17-09-10 14:04
Hamburger uten brød Nakkinekki Middag 3 28-05-08 17:53
Hvordan øke karbene uten frø og nøtter? Photobscura Vedvarende vekttap 24 16-05-08 08:37
Nøtter - varme - brød.. mofe Spørsmål og svar 22 27-04-06 21:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no