Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Shake fra USA

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-12, 19:16   #1
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Shake fra USA

Hei,

Har fått anbefalt en shake som måltidserstatter for ett måltid til dagen fra en kusine. Den er populær i USA. Den inneholder masse bra for kroppen og skal hjelpe på vekta. Men den inneholder 17 g karber per serving. Jeg lest her inne et sted at de regner karbene litt annerledes der borte. Kan noen av dere kloke hoder ta en titt på dette? Jeg er i ketose og ønsker å være det fortsatt Se link: http://myshakeology.com/uploads/fcke...ologyCocoa.pdf

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 19:27   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Shake fra USA

Det som er annerledes er at man skal trekke ifra kostfiber. Står at en serving inneholder 9 gram sukker, så allerede der er du vel litt langt i fra ketosen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 19:33   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Shake fra USA

Hei,
Den er ikke ketose vennlig, det ser man kjappt ut i fra at en servering (48 g pulver) m/vann innholder 9 g sukker.
Når det gjeler USA og kh innhold så kan du trekke i fra ’dietary fiber’ i fra det totale kh innholdet, i dette tilfelle blir regnestykket: 17 kh-3 kh= 14 kh pr servering.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 22:21   #4
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Shake fra USA

Takk for svar begge to Så selv om de sier den er lav på GI så er det likevel for mye karber når man er i ketose altså. Men hva synes dere ellers om denne om man er på LCHF - og ikke i ketose? Vet shaker som nutrilett og sånn ikke er noe å gå for, men de sier denne er spesiell. Har vært omskrevet i Oprah Magazine også. Noen meninger?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 22:26   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Shake fra USA

Det er en vurderingssak du må ta helt selv, tror jeg! Jeg lever ikke akkurat strengest, men jeg hadde nok ikke brukt så mye karbohydrater på den. Kanskje innimellom, men ikke på fast basis!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 23:38   #6
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Shake fra USA

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det er en vurderingssak du må ta helt selv, tror jeg! Jeg lever ikke akkurat strengest, men jeg hadde nok ikke brukt så mye karbohydrater på den. Kanskje innimellom, men ikke på fast basis!

Du har helt rett Og er egentlig imot sånne shaker, men det var skrevet så mye bra om dette. Det blir iallefall ikke nå før målet mitt er nådd og kanskje aldri.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 23:42   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Shake fra USA

Jeg er ikke i mot shaker Drikker proteinpulver hver dag og en måltidserstatter i ny og ne. Men uten så mye karbohydrater da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 00:52   #8
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Shake fra USA

Hei,
Personlig ville jeg ikke brukt denne på lavkarbo, jeg synes at innholdet av over 18 % sukker sier sitt.
GI har ikke noen invirkning på om du er i ketose eller ikke, der er det kun inntak av kh som gjelder.
Vil bare minne om noe av det jeg har skrevet i nybegynnertråden

Sitat:

…husk for all del og ikke å la deg lure av ”sukkerfritt”, ”naturlig”, ”glutenfritt”, ”helsekost”… Regel nr. 1 er å lese næringsinnholdet på alle matvarer/ingredienser du har tenkt å bruke.

I tillegg kan jeg vel også legge til at man skal ikke tro alt man leser i media - selv om Opera Magazin sier det er ett bra produkt så betyr ikke det at det nødvendigvis at produktet er lavkarbo vennlig.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 07:49   #9
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Shake fra USA

"A shake just the way nature intended"
hehehehe

Lukter multilevel marketing lang vei

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa og Udo's i shake? nightly Lavkarbo generelt 5 21-08-11 18:52
Shake på lavkarbo SiljeSK Smoothies / drikke 27 09-05-11 10:37
Shake Diwa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 06-04-11 22:58
Shake til frokost? supha Ketolysekuren 18 26-03-08 18:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no