Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Endelig noen som har skjønt det!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-06, 16:16   #1
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Endelig noen som har skjønt det!

Overvekten sitter i hodet

  Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 16:46   #2
wis
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 58
Innlegg: 790
wis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Takk for link. Faktisk et meget godt innlegg i slankedebatten, og som du sier - endelig ! noen har forstått hva overvekt og fedme handler om for de fleste.

wis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 23:31   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

VG startet nyttåret med atrikkel om, at slanking gjør oss til bedre elskere ( hvem ønsker ikke det ) siden kom det artikler om at rask slamking medførte at man blev skaldet, og slankeoperasjon medførte alvorlig hjerneskade. Slikt har det fortsatt ut igjennom januar.
VG hadde løsningen - deres egen slabnkeklubb !!!
Fedme sitter ikke i hodet, men våre gener ogh den arvelige insulinresistens. Slank med ketloysekuren redegjør for dette og viser veien ut. Det vil VG ikke skrive om.
Heldigvis selger resultatene fra folk på ketolysekuren og vi opplever en jevn vekst. Vi har ikke hastverk men koser oss med jevn fremgamg.
I boken foirklares årsakene til fedme på en forståelig måte.
God natt
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-01-06, 23:42   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Jeg tror fedme kommer fra begge deler jeg. Både hodet (trøstespising, som kan føre til "avhengighet") og gener. Noen har kun det ene, mens andre har begge deler.

Jeg vet at i mitt tilfelle er i allefall genene som har hovedskylden, (PCOS ) men hva som veier tyngst varierer vell fra person til person...

tror jeg..

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 09:07   #5
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Torkil, nå tør jeg påstå at du skyter over mål. Jeg har en dokumentert spiseforstyrrelse, og den er grunnen til at jeg gang på gang mislykkes med mine forsøk på å gå ned i vekt. Jeg har prøvd Grete Roede, Libra, Herbalife, Nutrilett, Eurodiett, Lindberg, Atkins og faktisk også Ketolysekuren, og hver eneste gang har det skjedd noe i hodet mitt som har gjort at jeg ikke har fortsatt på dietten. Og det sitter i hodet! Jeg kan være kjempeflink med maten, spise så riktig som bare overhodet mulig, MEN JEG KAN IKKE LYKKES UTEN AT HODET MITT ER MED!!! Jeg er NØDT til å drive aktiv positiv tenkning, affirmere i alle ledige stunder, omgi meg med de rette personene og gjøre hva jeg kan i livet mitt for å unngå stress, vanskelige situasjoner, og krangling. For opplever jeg motbør raser min matverden sammen, og da skal det enorme krefter til for å la være å spise. Jeg har levd i dette helvete lenge nok til å vite dette: Ketolysekuren (som til informasjon ikke er den eneste veien til paradis som du later til å tro) er et VERKTØY mot en bedre helse og en slankere kropp, men min overvekt sitter i HODET!!!

  Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 09:19   #6
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Albertine - du har helt rett. Det er ikke så enkelt at alt løser seg dersom man spiser rett mat - for alle. For NOEN er det nok, men langt fra for alle - og det er da man føler seg som verdens mest mislykkede siden man ikke klarer det "alle" andre får til... de med spiseforstyrrelser vet mye om dette av egen erfaring!

Jeg tror at man må prøve seg fram for å finne den veien som passer - er nok ikke slik at "one size fits all" når det gjelder kost (slik ernæringsrådet og mange andre liker å mene), men jeg tror også at man må legge mye større vekt på den mentale biten i dette puslespillet!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 28-01-06, 09:36   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Nena

Albertine - du har helt rett. Det er ikke så enkelt at alt løser seg dersom man spiser rett mat - for alle. For NOEN er det nok, men langt fra for alle - og det er da man føler seg som verdens mest mislykkede siden man ikke klarer det "alle" andre får til... de med spiseforstyrrelser vet mye om dette av egen erfaring!

Jeg tror at man må prøve seg fram for å finne den veien som passer - er nok ikke slik at "one size fits all" når det gjelder kost (slik ernæringsrådet og mange andre liker å mene), men jeg tror også at man må legge mye større vekt på den mentale biten i dette puslespillet!

*nikker ivrig og er så enig så enig*

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-02-06, 11:11   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Er enig med deg Albertine. De fleste blir overvektige fordi følelsene styrer dem i retning mat. Følelsene sitter i hodet. Tankene og vanene sitter i hodet. Ergo sitter overvekta i hodet. For å lykkes med slanking måå man ha en indre drivkraft, få struktur på tankene sine, bli kjent med seg sjøl på god og vondt. Slanking er ikke mekanikk, men psykologi. Er ikke hodet med på slankeintensjonene vil man ikke lykkes. Kommer man ikke i kontakt med de bakenforliggende årsakene til spiseproblemene vil man heller ikke forstå hvorfor man er feit. Forstår man ikke hvorfor man er feit kan man heller ikke finne rette løsningene. Slanking er individuelt. En kur passer aldri for alle. Alle må finne sin løsning og for så og si alle må løsningen starte i hodet. Man blir feit av det man putter i munnen. Men hvorfor putter man feil mat i munnen? Noen av uvitenhet. Noen av vane. Noen fordi maten er nytelse eller straff. Noen fordi maten er trøst. Noen fordi de har mistet kontrollen og noen fordi det er kultur og noen fordi vedkommende gir fullstendig blaffen. Kontoll over vekta får man kun når man får kontroll over følelsene og tankene sine. Det er i allefall min erfaring.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-02-06, 20:16   #9
Miss Vollis
Juniormedlem
 
Miss Vollis sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 24
Miss Vollis er på en erverdig vei

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Er enig med deg Albertine. De fleste blir overvektige fordi følelsene styrer dem i retning mat. Følelsene sitter i hodet. Tankene og vanene sitter i hodet. Ergo sitter overvekta i hodet. For å lykkes med slanking måå man ha en indre drivkraft, få struktur på tankene sine, bli kjent med seg sjøl på god og vondt. Slanking er ikke mekanikk, men psykologi. Er ikke hodet med på slankeintensjonene vil man ikke lykkes. Kommer man ikke i kontakt med de bakenforliggende årsakene til spiseproblemene vil man heller ikke forstå hvorfor man er feit. Forstår man ikke hvorfor man er feit kan man heller ikke finne rette løsningene. Slanking er individuelt. En kur passer aldri for alle. Alle må finne sin løsning og for så og si alle må løsningen starte i hodet. Man blir feit av det man putter i munnen. Men hvorfor putter man feil mat i munnen? Noen av uvitenhet. Noen av vane. Noen fordi maten er nytelse eller straff. Noen fordi maten er trøst. Noen fordi de har mistet kontrollen og noen fordi det er kultur og noen fordi vedkommende gir fullstendig blaffen. Kontoll over vekta får man kun når man får kontroll over følelsene og tankene sine. Det er i allefall min erfaring.


Kjempebra skrevet Trønderklæm

Miss Vollis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: grete roede "fems" Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 01:06   #10
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

En digresjon....
Men har hørt en gang at man skal spise som om man var slank, og tenke på seg selv som om man var slank....

Er man slank og redd for å legge på seg,spiser man forsiktig... Eller kanskje det handler om mental trening...

tro det eller ei, noen er oxo redd for å bli slanke pga all oppmerksomheten man får f.eks fra det andre kjønn....

Mulig jeg er på tynn is.... men har tenkt over det noen ganger om det er noe jeg frykter ved å være slank....

  Svar med sitat
Gammel 22-02-06, 10:54   #11
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Nå er det vel så at de positive effektene av å være slank er større enn de negative. JEg har aldri møtt noen som er slanke som ønsker å være feite for å beskytte seg mot oppmerksomhet. Men jeg har møtt utrolig mange som er feite men som vil bli slanke for å få oppmerksomhet. Jeg sier ikke at slike mennesker som frykter oppmerksomhet ikke finnes, men jeg tror det er svært få av dem. En annen ting er at når man går ned i vekt og blir mer fornøyd med utseendet sitt vil de alle fleste også bli fornøyd med selvbildet sitt. Selvtillitten vil vokse for hver cm man krymper. Når man så når målet vil egoet være sterkt nok og selvtilliten god nok til å gi beskyttelse mot uønsket oppmerksomhet. Den angsten enkelte har mot oppmerksomhet er nok forankret i det dårlige selvbildet man fikk da man var feit. Når man blir slank trenger noen litt ekstra tid for å omstille seg mentalt. Men jeg tror ikke det er mange x-feite som blir slanke som velger å gå tilbake til flesket for å unngå oppmerksomhet.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 19:37   #12
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Nå er det vel så at de positive effektene av å være slank er større enn de negative. JEg har aldri møtt noen som er slanke som ønsker å være feite for å beskytte seg mot oppmerksomhet. Men jeg har møtt utrolig mange som er feite men som vil bli slanke for å få oppmerksomhet. Jeg sier ikke at slike mennesker som frykter oppmerksomhet ikke finnes, men jeg tror det er svært få av dem. En annen ting er at når man går ned i vekt og blir mer fornøyd med utseendet sitt vil de alle fleste også bli fornøyd med selvbildet sitt. Selvtillitten vil vokse for hver cm man krymper. Når man så når målet vil egoet være sterkt nok og selvtilliten god nok til å gi beskyttelse mot uønsket oppmerksomhet. Den angsten enkelte har mot oppmerksomhet er nok forankret i det dårlige selvbildet man fikk da man var feit. Når man blir slank trenger noen litt ekstra tid for å omstille seg mentalt. Men jeg tror ikke det er mange x-feite som blir slanke som velger å gå tilbake til flesket for å unngå oppmerksomhet.

Det er lenge siden dette ble skrevet, men jeg ble så engasjert da jeg leste det, jeg må bare kommentere:

Her går du ut fra at vi er rasjonelle vesener, Fjonken. Og det må jeg jo bare påstå at vi ikke er. Hvem tenker rasjonelt når de setter seg ned med en pose potetgull, 200g sjokolade, kaker, vaniljesaus og krem, når de egentlig burde ha søkt trøst hos andre eller, hva vet jeg, gått en tur? Jeg tror faktisk enkelte overvektige får sjokk når de går ned i vekt og merker at de plutselig får oppmerksomhet fra andre, gjerne fra det motsatte kjønn. Det kan faktisk være en skremmende opplevelse, spesielt siden nærhet kan være "skummelt" for mange av oss. Jeg tror det er mange av oss som sliter med dette, med nærhet og distanse. Naturligvis er jeg helt enig i at selvbildet vil bli bedre etter hvert som vi går ned i vekt. Og forhåpentligvis vil det gi nok beskyttelse.


Hvis noen merker at de reagerer irrasjonelt og f. eks. saboterer for seg selv når de får mer oppmerksomhet, er det kanskje best de setter seg ned og tenker gjennom målene de har. Og kanskje lar ting ta litt tid, så hodet kommer i kapp med kroppen.

Jeg tror ikke det er et bevisst valg at slankere går tilbake til flesket, men det er like fullt et valg! Det vi kjenner fra før, er jo mye tryggere enn det ukjente, selv om det kanskje er mer ubehagelig...

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 19:52   #13
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av millah

Det er lenge siden dette ble skrevet, men jeg ble så engasjert da jeg leste det, jeg må bare kommentere:

Her går du ut fra at vi er rasjonelle vesener, Fjonken. Og det må jeg jo bare påstå at vi ikke er. Hvem tenker rasjonelt når de setter seg ned med en pose potetgull, 200g sjokolade, kaker, vaniljesaus og krem, når de egentlig burde ha søkt trøst hos andre eller, hva vet jeg, gått en tur? Jeg tror faktisk enkelte overvektige får sjokk når de går ned i vekt og merker at de plutselig får oppmerksomhet fra andre, gjerne fra det motsatte kjønn. Det kan faktisk være en skremmende opplevelse, spesielt siden nærhet kan være "skummelt" for mange av oss. Jeg tror det er mange av oss som sliter med dette, med nærhet og distanse. Naturligvis er jeg helt enig i at selvbildet vil bli bedre etter hvert som vi går ned i vekt. Og forhåpentligvis vil det gi nok beskyttelse.


Hvis noen merker at de reagerer irrasjonelt og f. eks. saboterer for seg selv når de får mer oppmerksomhet, er det kanskje best de setter seg ned og tenker gjennom målene de har. Og kanskje lar ting ta litt tid, så hodet kommer i kapp med kroppen.

Jeg tror ikke det er et bevisst valg at slankere går tilbake til flesket, men det er like fullt et valg! Det vi kjenner fra før, er jo mye tryggere enn det ukjente, selv om det kanskje er mer ubehagelig...

Fantastisk godt skrevet Millah, bedre kan det ikke sies. Du har skjønt det!!!

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 20:10   #14
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Rasjonell jeg, ikke i det hele tatt. Enig med Millah.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 04:59   #15
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Betyr det at hvis jeg smiler eller flørter med en overvektig dame så kan hun ta det ille opp, rett og slett fordi hun ikke er vant til det. Nå ble jeg enda mer engstelig for å snakke med overvektige damer.

Hva er egentlig beste kommentaren av disse to? Nei se på tjukka, nå skal hun kjøpe potetgull igjen. eller; Hei Nora, Har du gått ned i vekt, så flott du er blitt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 08:43   #16
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Betyr det at hvis jeg smiler eller flørter med en overvektig dame så kan hun ta det ille opp, rett og slett fordi hun ikke er vant til det. Nå ble jeg enda mer engstelig for å snakke med overvektige damer.

Hva er egentlig beste kommentaren av disse to? Nei se på tjukka, nå skal hun kjøpe potetgull igjen. eller; Hei Nora, Har du gått ned i vekt, så flott du er blitt.

Nå ser du tingene i et veldig overfladisk perspektiv Kristian. Dette med angst for nærhet ligger meget dypere. Men lad oss slå fast at det å være overvektig ikke automatisk er ensbetydende med å ha angst for nærhet/det motsatte kjønn. Der er mange årsaker (utenom det man putter i munnen).

Tror denne angst stammer helt fra barndommen, og øvrig at overvekt grunnlegges på et meget tidlig tidspunkt i livet uanset årsag. Det med nærhet kan være forårsaket i feks for mye kos og klapp fra voksne menn i familien. Ikke at det nødvendigvis er pedofile overgrep, men mye kjærtegn med barn kan overdrives og barnet kan føle det som et overgrep selvom det ikke var seksulet ment fra den voksne. Jeg personlig har ikke vært utsatt for seksuelle overgrep, men jeg husker min mor nesten kvalte mig i kjærtegn og i sin iver for å skulle kose hele tiden. Denne kosen (har jeg senere skjønt) var hennes egen kjærlighetsløse barndom som ble forsøkt dekket inn.
Det kan lyde helt sprøtt at "kvinner ikke liker oppmerksomhet", men bare husk en ting, det går meget dypere enn som så.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 11:53   #17
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Betyr det at hvis jeg smiler eller flørter med en overvektig dame så kan hun ta det ille opp, rett og slett fordi hun ikke er vant til det. Nå ble jeg enda mer engstelig for å snakke med overvektige damer.
Hva er egentlig beste kommentaren av disse to? Nei se på tjukka, nå skal hun kjøpe potetgull igjen. eller; Hei Nora, Har du gått ned i vekt, så flott du er blitt.

Å nei! Misforstå meg rett! Flørt i vei, bare, det er ingen fare i å flørte med overvektige damer! Vi må da for søren kunne sette grenser for oppmerksomheten selv. Jeg mener ikke at vi overvektige er ansvarsløse, jeg mener bare at vi bør være obs på holder på med. Hvis jeg nå for eksempel merker at jeg blir stressa av litt for mye oppmerksomhet som kvinne, og helt umotivert får lyst på sjokolade, kan jeg ta meg en tenkepause og kanskje si til meg selv at jeg ikke dør av litt forandringer i tilværelsen… Og kanskje det er nok!

Det er forresten en ting å få et flørtende blikk eller en rosende kommentar eller kanskje en tett, intim dans ute på byen, det er noe helt annet å bli tafset på av totalt ukjente…

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 22:37   #18
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Betyr det at hvis jeg smiler eller flørter med en overvektig dame så kan hun ta det ille opp, rett og slett fordi hun ikke er vant til det. Nå ble jeg enda mer engstelig for å snakke med overvektige damer.

Hva er egentlig beste kommentaren av disse to? Nei se på tjukka, nå skal hun kjøpe potetgull igjen. eller; Hei Nora, Har du gått ned i vekt, så flott du er blitt.

Det kommer an på hvordan kommentaren blir gitt.
Jeg tror kanskje jeg er litt hårsår på det området, fordi jeg kan oppfatte det som en negativ kommentar om hvordan jeg så ut før selv om det egentlig ikke var ment sånn.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 04:13   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Eva

Nå ser du tingene i et veldig overfladisk perspektiv Kristian. Dette med angst for nærhet ligger meget dypere. Men lad oss slå fast at det å være overvektig ikke automatisk er ensbetydende med å ha angst for nærhet/det motsatte kjønn. Der er mange årsaker (utenom det man putter i munnen).

Tror denne angst stammer helt fra barndommen, og øvrig at overvekt grunnlegges på et meget tidlig tidspunkt i livet uanset årsag. Det med nærhet kan være forårsaket i feks for mye kos og klapp fra voksne menn i familien. Ikke at det nødvendigvis er pedofile overgrep, men mye kjærtegn med barn kan overdrives og barnet kan føle det som et overgrep selvom det ikke var seksulet ment fra den voksne. Jeg personlig har ikke vært utsatt for seksuelle overgrep, men jeg husker min mor nesten kvalte mig i kjærtegn og i sin iver for å skulle kose hele tiden. Denne kosen (har jeg senere skjønt) var hennes egen kjærlighetsløse barndom som ble forsøkt dekket inn.
Det kan lyde helt sprøtt at "kvinner ikke liker oppmerksomhet", men bare husk en ting, det går meget dypere enn som så.

Du Eva,, du skulle hatt noen flere søsken slik at det ble flere å dele oppmerksomheten på. Men det er vel for sent nå.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 04:16   #20
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av millah



Å nei! Misforstå meg rett! Flørt i vei, bare, det er ingen fare i å flørte med overvektige damer! Vi må da for søren kunne sette grenser for oppmerksomheten selv. Jeg mener ikke at vi overvektige er ansvarsløse, jeg mener bare at vi bør være obs på holder på med. Hvis jeg nå for eksempel merker at jeg blir stressa av litt for mye oppmerksomhet som kvinne, og helt umotivert får lyst på sjokolade, kan jeg ta meg en tenkepause og kanskje si til meg selv at jeg ikke dør av litt forandringer i tilværelsen… Og kanskje det er nok!

Det er forresten en ting å få et flørtende blikk eller en rosende kommentar eller kanskje en tett, intim dans ute på byen, det er noe helt annet å bli tafset på av totalt ukjente…

Ah, en som liker oppmerksomhet, det er bra. Tafsing og klåing av fremmede er jeg enig i er ubekvemt.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-03-06, 04:27   #21
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Endelig noen som har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Det kommer an på hvordan kommentaren blir gitt.
Jeg tror kanskje jeg er litt hårsår på det området, fordi jeg kan oppfatte det som en negativ kommentar om hvordan jeg så ut før selv om det egentlig ikke var ment sånn.

Ja det er lett for at positive kommentarer blir oppfattet negative. Og da kan jo litt ertende flørting bli oppfattet som mobbing. Og hvis noen ser på deg så tror du sikkert at de syns du er utrolig feit, men det kan jo være at de liker deg sånn som du er. Sa jeg noe feil nå

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no