Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Psykomotorisk behandling - østlandet

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-11, 17:40   #1
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Psykomotorisk behandling - østlandet

Hei!
Noen som vet om noen "gode" behandlere i Hønefoss/Drammen/Vikersund/Oslo/Jevnaker området?
Jeg er jo ikke bra og nå er jeg i spiral på vei ned igjen energimessig, jeg har i tillegg veldig høy hvilepuls - 120 - og dermed klarer jeg ikke få hvilt når jeg er så trøtt og uten energi - jeg føler jeg må bevege meg konstant. Det er vondt og bli tatt på - selv lett - jeg har mye hodepine og klemmer sammen kjevene konstant... sliten og HYPER er en dårlig sammensetning hehe. Leggene mine er som tømmerstokker og kan ikke tas på i det hele tatt... Puster tildels tungt så jeg har nok låst pusten min en del også...
Jeg venter på utredning, og mer undersøkelse av kul ved skjoldbruskkjertel - men nå kjenner jeg at jeg blir stressa av å være stressa i kroppen!

Jeg har det jo bra ellers, kjempejobb, god økonomi, kjempefint hus, verdens vakreste og snilleste mann (som er veldig bekymra for meg) - men jeg har jo ikke energi eller overskudd til å nyte alt dette! og når jeg burde hvilt - er jeg oppe og går og smågjør ting i huset hele tiden for jeg får ikke ro!

Uffda, dette ble DET SYTEINNLEGGET - men les, ignorer og fint om du vet om psykomotoriske behandlere i området jeg har nevnt. Jeg har en venninne som mistet mamman sin i en periode de kranglet mye - og hun gikkk fullstendig i lås, mannen hennes måtte hjelpe henne opp, vaske henne, fore henne osv - og hun fikk svært mye hjelp med slik behandling - OG trening Og trene skal jeg - så snart jeg orker å gå ut til bilen og kjøre på treningssenteret *ler*

På forhånd takk for at du leste helt ned hit

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:41   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Har dessverre ikkje noko tips om behandling, men vil ynskje deg god betring, travelt med slik uro i kroppen!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:48   #3
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Aner ikke, men sender en god klem din vei. ikke godt med så mye uro i kroppen nei.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:51   #4
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Psykomotorisk -regner med at det å går på psyken. Er det noe ala psykose, angst , depresjon eller ??
Da kan jeg i så fall anbefale voksen psykriatisk på Hønefoss Ligger rett ved siden av sykehuset

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:53   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Hei,
Jeg har hatt behandling hos psykomotirisk fysioterapeut ved Gulskogen fysikalske. De skal ha ved Strømsø fysikalske også men da jeg skulle bestille så hadde de stengt ventelistene og det var 9 måneders ventetid på Gullskogen. Stod på venteliste hos et par andre (ikke tilknyttet fysikalske sentre) og de hørte jeg aldri noe fra.

Uff, ikke akkurat noen oppmuntring, men håper du finner noen med kort ventetid.
På hjemmesiden til kommunene så skal du finne oversikt over de ulike fysioterapeutene i kommunen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:56   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av Husmor27, her.

Psykomotorisk -regner med at det å går på psyken. Er det noe ala psykose, angst , depresjon eller ??
Da kan jeg i så fall anbefale voksen psykriatisk på Hønefoss Ligger rett ved siden av sykehuset

Hei,
Det behøver ikke være pykisk – det har mye med kontakten mellom hjernen og resten av kroppen – om du skjønner hva jeg mener, he, he…
Jeg fikk i alle fall beskjed om at det ikke noe i veien med psyken.

Jeg ble henvis dit fordi jeg har brukt mye energi på å ignorere smerte så det har gått utover sammarbeidet mellom hjernen og de smertefulle delene av kroppen. …og I og med skaldene så har jeg gått/stått feil over lengre tid og en psykomotorisk fysioterapeut kan være med å korrigere bl.a. kroppsholdninge.
Mer info her:
Hva er psykomotorisk fysioterapi?


Sist redigert av arnakristin : 30-03-11 kl 19:04. Årsak: Litt mer info+link...
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 18:59   #7
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Det behøver ikke være pykisk – det har mye med kontakten mellom hjernen og resten av kroppen – om du skjønner hva jeg mener, he, he…
Jeg fikk i alle fall beskjed om at det ikke noe i veien med psyken.

Takk for forklaring arnakristin Jeg var usikker så måtte sette spm bak - da har jeg ingen god tips å komme med ..

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 19:39   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Jepp, som arnakristin sier. Jeg gikk på veggen for 15 år siden - pga depresjon. Gjennomgikk terapi med en fantastisk mann i over 2 år og har ganske god orden på psyken

Men det er litt som arnakristin sier, når man ignorerer smerte over lang tid, og presser seg til å leve "normal" selv om man egentlig ikke har ork og overskudd, "låser" det seg...jeg har nok gjort dette mye godt hele livet, presset meg til å være aktiv og "normal"... selv om jeg har hatt mest lyst til og sove og sove... og jeg tror det KAN være en årsak til problemene mine. Jeg mener det er kjemisk ubalanse et sted, og har varierende "rare" blodprøver - venter på utredning, men jeg er jo ikke "syk" nok... til å bli prioritert som rettighetspasient. Håper å få legen til å pushe litt nå... Etter en tøff uke med lungebetennelse og halsbetennelse oppå energitap og muskel- og nervesmerter i kroppen. følte jeg meg litt bedre etter en uke på penicillin, men det varte kun en uke... så for meg og begynne jobb 50% igjen, og gledet meg til påske og senere sydentur med mamma og søs... men mandag kjente jeg at energien falt igjen, ble dårligere i går - og enda verre i dag - uff dette er ikke særlig gøy altså, blir litt "redd" fordi jeg føler meg helt jævlig og orker ikke å gjøre det jeg har lyst til verken gå en tur eller leke med data eller rydde på kontoret
Ubehagelig med kjempehøy puls når man ligger i sofaen og prøver å puste rolig og slappe av, og blir varm og rød og hovner opp i huden i ansiktet... rett og slett svært ubehagelig!

Jeg skal sjekke litt med tipsene jeg har fått, skal til legen på mandag og planen var jo å komme meg på jobb igjen i slutten av neste uke - men det kan jeg ikke om jeg er sånn som jeg er i dag... og jeg er LEI! Vil UT i sola og finværet, gå tur, le, kose meg, være sammen med andre.... Argh!

Takk så mye for hjelpa folkens - visste jeg kunne stole på dere

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 21:12   #9
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Håper du fyller på med magebakterier etter en pencillinrunde!

Min grusomt mage-følsomme samboer var ørebarn med rundt fire antibiotikakurer i året.

Og ellers kjenner jeg veldig igjen det med vondter som kommer ut på andre steder når du ikke vil kjenne etter at det gjør vondt på det første stedet.
Gjøkke vondt før'u griner! barnelærdom sitter hardt

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 21:41   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Håper du fyller på med magebakterier etter en pencillinrunde!

Min grusomt mage-følsomme samboer var ørebarn med rundt fire antibiotikakurer i året.

Og ellers kjenner jeg veldig igjen det med vondter som kommer ut på andre steder når du ikke vil kjenne etter at det gjør vondt på det første stedet.
Gjøkke vondt før'u griner! barnelærdom sitter hardt

Drakk biola... jeg tåler ikke all slags penicillin - fikk weifapenin før jul og ble så styggsyk i magen at jeg trodde jeg skulle dø! (jeg har chrons og har vært borti veldig dårlige dager med magen før altså men dette...) Så jeg fikk klacid som er depot-tabletter. Gikk fint... Det der med symptomer også - føler jeg som en idiot når jeg går til legen. Forklarer de verste symptomene. Så blir de borte med feks penicillinen - og ops - der kom det en del andre symptomer som nå plutselig er dominerende....Nei, jeg ringer balderklinikken i morgen - jeg orker ikke mer... erm an ikke deppa i utgangspunktet blir jeg fryktelig lei meg av og gå slik.... jeg er smart og oppegående, aktiv og engasjert, organisert og effektiv.... bare ikke akkurat for tida Nå er jeg dum, treg, sløv, forvirret, slapp, ja i det hele tatt.. .og det er en grusom opplevelse og se at man "mister" seg selv på denne måten... men jeg SKAL finne ut hva det er! Satser foreløpig på stress/binyrer/kortisol fordi jeg har bølger i løpet av dagen som stemmer overens. Dvs våken sånn etter 10 (selv om jeg tvinger meg opp tidligere), ganske ok til 13 - så faller jeg nesten totalt sammen etter lunsj ( av og til lurer jeg på om det å SPISE stresser kroppen...så jeg gjør ikke det bestandig - spiser lunsj altså - men jeg blir jo likedan...), også stiger formen fra 18 tiden og helt ut til midnatt - og enda litt senere...
Kan man ha symptomer på både høyt og lavt stoffskifte samtidig?? Og legen som lurer på om det kanskje kan være psykisk....
Jada, psyken min har sørget for altfor lave jernnivå, den økte PTH-hormonene mine en periode, ga meg forhøyede leververdier over et par uker, ga meg lungebetennelse og halsbetennelse - i tillegg til lavt d-vitamin... psykens makt er sterkere enn vi tror

UNNSKYLD at jeg syter litt! Det er bare så godt å få det ut... orker ikke plage mine kjære med det samme "jeg vet ikke hva som feiler meg" om og om igjen... så takk alle som leser

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:08   #11
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Er du testa for borreliainfeksjon?

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:24   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Er du testa for borreliainfeksjon?

Har hatt borrelia... fikk et par ukers penicillinkur for det i 2005 eller 6... med fint utslett og det hele, gikk sikkert 5 uker før jeg så det og fant flåtten - bak under armen (ikke et sted jeg ser ofte selv... fant den pga varm sommer og topp uten armer og et speil jeg gikk forbi (var singel den gangen serru).

Godt poeng forresten... noterer til legen. Hun har forsåvidt vært flink til å ta prøver jeg har bedt om - men jeg tror hun avventer at jeg kommer inn på medisinsk poliklinikk for utredning.

Det er jo avvikende borrelia-tester i dag, litt usikker på om fastlegen er de flinkeste på slikt...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 22:49   #13
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Norge er dårlig på borrelia.

Vil råde deg til å si at fastlegen må sende deg til tønsberg sykehus for en skjekk på borrelia. Etter det jeg vet så er de best på borrelia og tar prøver som de ikke kan ta andre steder.

(Har desverre endel erfaring med borrelia i forhold til sønnen. )

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 23:01   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Jeg skulle aldri søkt opp dette... Lymes har skremt meg i mange år - siden vi tilbringer mye tid på Hitra - hvor det har eksplodert med hjort og rådyr de siste årene - og med de - flått... Min lille niese ble bitt for noen år siden og ble syk i flere uker... så min søster vil ikke la de dra dit (der min far kommer fra) mer... og det forstår jeg godt!

Grunnen til at jeg nå reagerer litt her er at jeg har et utslett (ikke det erythmea migrans, det hadde jeg da jeg fikk bittet) - men et Acrodermatitis chronica atrophicans, som er et tegn på sent stadium - på foten... det har vokst seg fint og stort i løpet av et år, legen tror det er ringorm og jeg har fått soppmiddel men det blir ikke særlig mindre... og når jeg nå ser bilder av det på nett så ligner det HELT... med samme blårøde hud inni ringen - den ytterste delen er litt hevet over huden. Klør ikke eller flasser som ringorm vanligvis gjør.... utslettet er oppå foten, ved tærne...

Ok - nytt punkt og sjekke med legen på mandag! Trenger ikke få panikk før man har fått diagnose og SETT at penicillin fønker...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 23:06   #15
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Åh guri!

Kjæresten min tåler ikke pencillin, ikke nsaid eller non-nsaid smartestillende.

Jeg er jaggu glad han tross alt er langt unna sykehus.

Kjære deg, du fortjener da inderlig litt plass til å syte! Klem!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 09:53   #16
tuttle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 6
tuttle er på en erverdig vei

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

For noen år siden fikk jeg behandling hos Gro Cecilie Meisingseth Montarou i Oslo. Tror hun holder til der ennå ... Jeg syns hun var veldig flink, og veldig behagelig. Ser jo du skriver at det gjør vondt med lett berøring også. Om det gjorde for vondt for meg å bli massert, kunne hun rulle ball over kroppen min (høres kanskje litt rart ut, men det var utrolig godt!) bare stryke med hendene o.l. Hun er dyktig til å se hva man trenger fra time til time, siden det ikke er alle dager som er like! Vet ikke hvordan det ligger an med ventelister hos henne, men det skader jo ikke å spørre.

Ut ifra det du skriver, så syns jeg det er verdt et forsøk ihvertfall! Det er sikkert lurt å få tatt prøver hos legen også. Ofte kan det jo være en blanding; psyken gir noen symptomer/plager og kroppen legger til noen andre. Det kan være vanskelig å få sortert hva som er hva, og da kan PMT være til hjelp! Selv om det er fysikalsk behandling, så er psykomotorikere godt trent til å se hvordan ting påvirker kroppen. Hvordan pusten flyter, om du blir anspent ved berøring, om kroppen er i "forsvarsposisjon" ...

Har gått gjennom en del tester selv, bl.a CT av hodet og MR, EEG, masse rart, pga besvimelser, pustevansker, vondt i kroppen o.a. Da trodde legen at det var kun noe fysisk galt. Men prøvene viste ikke noe feil, så mamma ble stemplet som hysterisk mor. Etter ei stund fant de ut at jeg var deprimert og hadde angst. Så da ble alt tilskrevet psyken! Det er først nå i voksen alder at jeg har funnet ut at hormonene mine er helt på bærtur til tider, og at de gir meg humørsvingninger og "vondter". Det å ha en fastlege man stoler på, og i tillegg kanskje noen andre som er vant til å se kropp og psyke i sammenheng, kan virkelig være til hjelp. (Håper du ikke syns jeg "kaprer" tråden din med dette! Ville bare komme med noen av mine erfaringer ang kropp/psyke.)

Håper du får det bedre snart!
(Og jeg syns da ikke du syter, forresten! Noen ganger trenger man å få lufta ting man tenker på. Det er jo derfor vi er her, for å støtte hverandre i det hverdagen har å by på ...)

Sender en klem, om du vil ha
Lykke til!

__________________




Er nesten på idealvekta, og er egentlig veldig fornøyd!
tuttle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratkontrollert Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:19   #17
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Og forresten Biola? naturell idet minste? Ta heller kefir.

Etter mange pencillin-kurer trenger nok massetassen din seriøst påfyll.
I behandlingen til sambo hos Heggeli har han spist først vsl3 (nokså nytt, britisk med 300 milliarder bakterier pr dose) i en måned og skal nå spise nds 500 (mer alminnelig helsekost, obs med stivelse og maltodextrin) i flere måneder. Tross stivelsen går dette bra, hos oss er det magen hans som bestemmer om noe går, ikke en teori.

Klem igjen!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:34   #18
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Borrelia er også på lista over ting som blir sjekket dersom man først kommer inn i en ME-utredning - som du også nevnte på et tidspunkt.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:11   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Og forresten Biola? naturell idet minste? Ta heller kefir.

Etter mange pencillin-kurer trenger nok massetassen din seriøst påfyll.
I behandlingen til sambo hos Heggeli har han spist først vsl3 (nokså nytt, britisk med 300 milliarder bakterier pr dose) i en måned og skal nå spise nds 500 (mer alminnelig helsekost, obs med stivelse og maltodextrin) i flere måneder. Tross stivelsen går dette bra, hos oss er det magen hans som bestemmer om noe går, ikke en teori.

Klem igjen!

Takk igjen - magen min er faktisk helt fin tatt i betraktning at jeg har chrons Lavkarbo holder den i orden! Spiser samboeren din lavkarbo også?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:14   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Borrelia er også på lista over ting som blir sjekket dersom man først kommer inn i en ME-utredning - som du også nevnte på et tidspunkt.

Det høres jo bra ut - men det ser ut til å ta veldig lang tid og komme igang med utredning... hvis dette er nevroborreliose (jfr symptomer) bør jeg komme igang med penicillin-behandling asap... jeg skal bruke helga på å planlegge hvordan jeg skal få legen til å ta dette alvorlig. Jeg har jo hatt borreliose, og med utslett og symptomer burde det ihvertfall holde til å få i gang undersøkelser...
Borreliose kalles faktisk sykdom-hermer siden symptomene er så like så mange andre sykdommer som ME, fibromyalgi, MS osv osv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:23   #21
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Borrelia er også på lista over ting som blir sjekket dersom man først kommer inn i en ME-utredning - som du også nevnte på et tidspunkt.

En må bare passe på å bli testet på riktig sted. Det er kun få steder de kan ta gode nok tester.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:37   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det høres jo bra ut - men det ser ut til å ta veldig lang tid og komme igang med utredning... hvis dette er nevroborreliose (jfr symptomer) bør jeg komme igang med penicillin-behandling asap... jeg skal bruke helga på å planlegge hvordan jeg skal få legen til å ta dette alvorlig. Jeg har jo hatt borreliose, og med utslett og symptomer burde det ihvertfall holde til å få i gang undersøkelser...
Borreliose kalles faktisk sykdom-hermer siden symptomene er så like så mange andre sykdommer som ME, fibromyalgi, MS osv osv.

Borreliose tester de via spinalpunksjon. Er blitt testet for det jeg, og det var ikke vondt i det hele tatt! Hun bommet første gangen og måtte stikke en gang til. Ikke noe å grue seg til! Det er vondere å få veneflon.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:47   #23
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Borreliose tester de via spinalpunksjon. Er blitt testet for det jeg, og det var ikke vondt i det hele tatt! Hun bommet første gangen og måtte stikke en gang til. Ikke noe å grue seg til! Det er vondere å få veneflon.

Jeg ville overhodet ikke stolt på en test tatt via spinalfunksjon. Sønnen ble det og de fant ikke noe annet enn at borrelian ikke hadde satt seg i nervesystemet og så fikk han diagnose me. ( Han hadde da holdt på i tre år å bli testet for alt mulig untatt et sted de kan om borrelia)

Samme dagen ble en blodprøve sent til Tønsberg hvor vi to uke etterpå fikk beskjed om at han hadde skyhøye verdier. De var så høye at de kunne ikke måle hvor høyt det var. Da hadde vi gått tre år ut og inn av ulike sykhus og alle sa at borreliainfeksjonen ble borte av den 14 dagers kuren for tre år siden. I Tønsberg fikk vi beskjed om at han var blitt underbehandlet, skulle hatt mye mere medisiner. Ble satt på en måneds " hestekur" og er nå på bedringens vei.
Så jeg kan ikke få sagt det nok, prøv å kom til Tønsberg.

( det er jo ikke sikkert det er borrelian som krøller det til for deg, men er greit å komme et sted de kan dette siden du har de plagene du har. )

Må jo også nevne at han har hatt god nytte av psykomotrisk behandling. Får bla roet ned kroppen . Han har også problemer med å få hvilt.


Sist redigert av Minni1 : 31-03-11 kl 21:32.
Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 21:28   #24
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Takk igjen - magen min er faktisk helt fin tatt i betraktning at jeg har chrons Lavkarbo holder den i orden! Spiser samboeren din lavkarbo også?

Jeppers.
Kasein- og glutenfri lavkarbo, tilpasset fra Heggeli. Vi hadde jo funnet ut en god del ting på egen hånd, men veldig bra med et system og ikke minst en plan med et mål og en lege som mener at dette virker

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 18:03   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Psykomotorisk behandling - østlandet

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Jeg ville overhodet ikke stolt på en test tatt via spinalfunksjon. Sønnen ble det og de fant ikke noe annet enn at borrelian ikke hadde satt seg i nervesystemet og så fikk han diagnose me. ( Han hadde da holdt på i tre år å bli testet for alt mulig untatt et sted de kan om borrelia)

Samme dagen ble en blodprøve sent til Tønsberg hvor vi to uke etterpå fikk beskjed om at han hadde skyhøye verdier. De var så høye at de kunne ikke måle hvor høyt det var. Da hadde vi gått tre år ut og inn av ulike sykhus og alle sa at borreliainfeksjonen ble borte av den 14 dagers kuren for tre år siden. I Tønsberg fikk vi beskjed om at han var blitt underbehandlet, skulle hatt mye mere medisiner. Ble satt på en måneds " hestekur" og er nå på bedringens vei.
Så jeg kan ikke få sagt det nok, prøv å kom til Tønsberg.

( det er jo ikke sikkert det er borrelian som krøller det til for deg, men er greit å komme et sted de kan dette siden du har de plagene du har. )

Må jo også nevne at han har hatt god nytte av psykomotrisk behandling. Får bla roet ned kroppen . Han har også problemer med å få hvilt.

Det er IKKE borrelian som krøller for meg. Tror ikke det finnes så langt nord. Og jeg har ikke vært sørafor. Men det var jo greitt å vite at de sjekket det.

Håper det gikk bra med sønnen din! Den sykdommen er ikke å spøke med..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
behandling, psykomotorisk, østlandet


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ernæringsfysiologer på Østlandet Maryrose Lavkarbo generelt 2 29-03-11 06:59
Redlight øl på østlandet??! Larsie Lavkarbo generelt 3 07-03-06 14:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no