Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-07-11, 16:04   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

legen min kunne ikke fatte og begripe hvorfor han ikke har gjort dette før nå, men jeg har altså fått på meg et slikt mål som skal måle blodtrykket mitt i et helt døgn. jeg ser store variasjoner. som regel rundt 140/98, men var også nede i 133/77.. og nå sist 164/80.. skjer her? ved den siste målingen der var akkuratt hodepinen satt igang.

og i forrige uke var jeg i syden.. hodepinen klikka helt, væske henger vel sammen med blodtrykk??

kan det være blodtrykket mitt som skaper helvete for meg??

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 17:29   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

At høyt blodtrykk gir hodepine er ingen hemmelighet!
Gravide med hodepine følges nøye feks pga faren for høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning.
Mange hodepinepasienter settes på BT- senkende medikamenter.
Du har for høyt blodtrykk og blir nok satt på BT- nedsettende midler når legen har lest av verdiene dine!

Du bør ideelt sett ligge på ca 120/80 og det som også er litt interessant er hvordan trykket er når du sover! Det eneste riktige trykket sies å være akkurat i det du våkner av deg selv om morgenen. Jeg har tendenser til høyt BT hos legen på mine "gamle" dager, men før jeg står opp om morgenen er det i laveste laget, faktisk!

Dersom du er av typen som samler vann i varmen, er det ikke rart om hodepinen var ille i varmere strøk! Mye væske i kroppen gir økt BT og mer jobb for hjertet!

Får håpe legen din tolker verdiene rett og gir deg den oppfølgingen du trenger. Om du føler deg usikker, krev en henvisning til en som er spesialist på hjerte/kar!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 17:59   #3
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

takk for svar, nå ved siste måling 179/104 :S herregud :S jeg har dog tidligere brukt betablokkere, da ble blodtrykket mitt for lavt. jeg er livredd nå.. føler jeg har noe livstruende liksom.. :S jeg er jo iferd med og endre livsstil, men det tar tid..

den siste høye målingen ble foretatt rett etter en mislykket måling, ca 20 sekunder etterpå.. jeg skulle kanskje ha ventet litt med og måle på nytt, kan det ha gitt så høyt resultat? jeg har alltid hatt fint blodtrykk tross overvekt, syns dette er dritskummelt.

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:05   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

At høyt blodtrykk gir hodepine er ingen hemmelighet!
Gravide med hodepine følges nøye feks pga faren for høyt blodtrykk og svangerskapsforgiftning.
Mange hodepinepasienter settes på BT- senkende medikamenter.
Du har for høyt blodtrykk og blir nok satt på BT- nedsettende midler når legen har lest av verdiene dine!

Du bør ideelt sett ligge på ca 120/80 og det som også er litt interessant er hvordan trykket er når du sover! Det eneste riktige trykket sies å være akkurat i det du våkner av deg selv om morgenen. Jeg har tendenser til høyt BT hos legen på mine "gamle" dager, men før jeg står opp om morgenen er det i laveste laget, faktisk!

Dersom du er av typen som samler vann i varmen, er det ikke rart om hodepinen var ille i varmere strøk! Mye væske i kroppen gir økt BT og mer jobb for hjertet!

Får håpe legen din tolker verdiene rett og gir deg den oppfølgingen du trenger. Om du føler deg usikker, krev en henvisning til en som er spesialist på hjerte/kar!

Nåhh.... Spør du leger så vil mange av dem si at forhøyet blodtrykk IKKE skal forårsake hodepine... Jeg er en av dem som dessverre får hodepine ved forhøyet blodtrykk. Jeg gikk gjennom en slik spinalpunksjon mens jeg hadde høyt blodtrykk og vondt i hodet.. Trykket lå helt i overkant av normalem, men normalt.

Det som jeg derimot har oppdaget at når blodtrykket mitt øker så øker vannstanden i kroppen, eller visa versa, og da får jeg også hodepine. Når jeg da tar en vanndrivende går hodepinen bort.. Man KAN ha ødemer i øvre del av kroppen. Jeg skal inn å sjekke det nå sist i august da det er mistanke om at jeg samler vann i brystregionen samt nakke. Så jeg går nå på diural, igjen.. Ca 100-200 mg hver dag spredt utover hele dagen bare for å holde denne pressfølelsen borte fra hodet og brystet. Legen har godkjent at jeg gjør det fordi at han rett og slett ikke har andre alternativ eller ideer samt av kroppen min blir IKKE sviske av såpass mye diural. Kroppen er rar!

Så, etter en lang introdusjon, spør om du kan få prøve vanndrivende. Jeg blir kadaver når det er varmt! Folk snakker om at man blir dehydrert når det er varmt, kroppen min suger vann som en svamp når det er varmt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:12   #5
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

takk for svar, men hva er et kjempehøyt trykk? og kan min luftveisinfeksjon være med på og jøre trykket større?

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:31   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Jeg ligger stort sett på 150/105. Jeg tar en liten Diovan comp for det hver dag. Vanndrivende får jeg styre med selv slik jeg vil. 150/105 blir sett på som ok i overkant.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:33   #7
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

uff jeg blir livredd jeg, med dundrende hodepine må jeg bare gå meg en tur nå jeg, bare for og føle jeg gjør noe med det liksom.. hehe :S tåpelig kanskje, men jeg er livredd. hjelper ikke akkuratt på trykket !

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:34   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Jeg ligger stort sett på 150/105. Jeg tar en liten Diovan comp for det hver dag. Vanndrivende får jeg styre med selv slik jeg vil. 150/105 blir sett på som ok i overkant. Men som Kitt sier, det er hva du har av trykk om natta som teller, SELV om det er slitsomt med høyt trykk på dagen. På dagen kan jeg fort fyke opp i 200/120, men jeg vet at det roer seg bare jeg roer meg.

Jeg har flere ganger gårr med registrering. Og de fleste gangene har nattregistreringen vært normal. Og da betyr ikke høyt trykk på dagtid så mye.. så lenge du vet om det å prøver slappe av. EN gang hadde jeg høyt trykk både natt og dag, det var da jeg ble satt på medisin.

Egentlig tror jeg at jeg kunne ha like stor effekt av å lære meg å slappe av..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:36   #9
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

140/90 regnes vel som høyt blodtrykk, men medisiner er ikke aktuelt før man over tid har undertrykk på over 100 (altså etter / )
160/100 er som regel medisin-grunnlag. (men først over tid... variasjon er naturlig)

Du ligger nok litt i overkant høyt ja, men ingenting farlig.

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:30   #10
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

jeg skulle ihvertfall ikke gått den turen, holdt på og besvime. hodepine + pinex forte + luftveisplager = nesten besvimelse.. tror nok jeg har greid og skape meg litt angst og pga dette her med blodtrykket :S siden jeg er overvektig, og legen er så inni hampen fokusert på overvekten så vinner liksom han nå. selvom jeg hadde fint blodtrykk før alle plagene mine begynte. han ser nok ikke det. men hva skal jeg gjøre, har lagt om kosten - og beveger meg mer. what else to do.

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:33   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Kroppen din jobber hardt med noe nå og det du bør gjøre da er nok å sette deg ned og slappe av. Ikke pushe den enda mer. Vent til dette er utredet før du gjør noe anstrengende. Legen din må jo forstå at dette har med noe annet å gjøre enn overvekten din, siden det aldri har vært noe galt med blodtrykket før.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:36   #12
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kroppen din jobber hardt med noe nå og det du bør gjøre da er nok å sette deg ned og slappe av. Ikke pushe den enda mer. Vent til dette er utredet før du gjør noe anstrengende. Legen din må jo forstå at dette har med noe annet å gjøre enn overvekten din, siden det aldri har vært noe galt med blodtrykket før.


ja jeg bør jo det.. men.. for og få blodtrykket ned må man bevege seg, har jeg lest. og lært på skolen. heh.

somregel er jeg i grei form, men akkuratt idag sliter jeg med allslags, typisk det når trykket skal måles. også har jeg jo hatt symptomene mine over et år nå.

greia er at han ikke har målt det før, men da jeg var hos en privatlege for et år siden var det faktisk litt lavt. merkelig, greit nok så er det et år siden - men jeg veier nok mindre nå enn jeg gjorde da.

det hele makes no scence. bare noen minutter til trykket skal måles igjen, angst.

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:36   #13
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

også har jeg også fått påvist forhøyet prolaktin, + litt forandringer i kortisol. vet ikke om dette kan henge sammen, men fikk beskjed om og bestille legetime pga dt.

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:38   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Når man har et generellt høyt blodtrykk stemmer kanskje det, men dette er en slags krisesituasjon, er det ikke det da? Du er syk og da funker det nok dårlig å presse kroppen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:42   #15
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

nå var det 129/77.. helt perfekt.. skjer fornoe idag liksom :S jeg går ikke rundt med den greia på meg konstant, men tar den på rett før den skal måle siden klokkeslettet står på den. den skulle måle hver halvtime men måler hver 2 time. det har vel ikke noe og si det, at jeg tar den av frem til målingen siden den ikke registrerer noe da. skal ha den på inatt da. herregud for en svingning i blodtrykket :S

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:43   #16
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Når man har et generellt høyt blodtrykk stemmer kanskje det, men dette er en slags krisesituasjon, er det ikke det da? Du er syk og da funker det nok dårlig å presse kroppen.


jo du har jo rett i det, bare jeg som vil passe på helsa mi.. selvom jeg sikkert ikke gjør det riktig

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:46   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Du skal jo ikke drive og mosjonere når du har sånn døgnmåling. Da blir det jo helt feil målinger. Du skal holde deg mest mulig i ro har alltid jeg fått beskjed om (altså normale aktiviteter, men ikke noe mosjonering). Og det er jo ikke rart at trykket ditt blir høyt om du får angst når det måles. Jeg syns du skal nevne dette for legen din når du leverer tilbake blodtrykksapparatet, at du gikk med angst for blodtrykket og at du var ute og gikk tur. Det har helt klart innvirkning på trykket og bør tas med i betraktning når han analyserer resultatet.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:47   #18
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Du skal jo ikke drive og mosjonere når du har sånn døgnmåling. Da blir det jo helt feil målinger. Du skal holde deg mest mulig i ro har alltid jeg fått beskjed om (altså normale aktiviteter, men ikke noe mosjonering). Og det er jo ikke rart at trykket ditt blir høyt om du får angst når det måles. Jeg syns du skal nevne dette for legen din når du leverer tilbake blodtrykksapparatet, at du gikk med angst for blodtrykket og at du var ute og gikk tur. Det har helt klart innvirkning på trykket og bør tas med i betraktning når han analyserer resultatet.

hun som gav meg apparatet gav meg også et ark der jeg skulle skrive ned dersom jeg gjorde noe, feks gikk tur ogsånnt, så regner med at jeg får lov til det. men, jeg skulle nok ikke gjort det. kan pinex forte føre til blodtrykksfall? eller gjøre noe med blodtrykket?

en gang jeg måtte ta det på jobb, holdt jeg på og svime av etterpå.. men det skjer ikke ofte, og jeg må ta dem endel..

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:55   #19
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

hun som gav meg apparatet gav meg også et ark der jeg skulle skrive ned dersom jeg gjorde noe, feks gikk tur ogsånnt, så regner med at jeg får lov til det. men, jeg skulle nok ikke gjort det. kan pinex forte føre til blodtrykksfall? eller gjøre noe med blodtrykket?

en gang jeg måtte ta det på jobb, holdt jeg på og svime av etterpå.. men det skjer ikke ofte, og jeg må ta dem endel..

Jeg vet ikke hva pinex forte kan gjøre med blodtrykket, men jeg vet hva stress og angst kan gjøre med blodtrykket. DU har noen målinger som viser høyt blodtrykk, men det er ikke avskrekkende høyt. Som Kanutten og Kitt sier er det helt naturlig med svingninger og det er nattmålingene som er viktigst. Du har angst for målingene og dette kan være med på å gi unaturlig høye målinger. Det beste du kan gjøre nå er å puste dypt, ikke anstrenge deg og prøve å slappe av

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:11   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg vet ikke hva pinex forte kan gjøre med blodtrykket, men jeg vet hva stress og angst kan gjøre med blodtrykket. DU har noen målinger som viser høyt blodtrykk, men det er ikke avskrekkende høyt. Som Kanutten og Kitt sier er det helt naturlig med svingninger og det er nattmålingene som er viktigst. Du har angst for målingene og dette kan være med på å gi unaturlig høye målinger. Det beste du kan gjøre nå er å puste dypt, ikke anstrenge deg og prøve å slappe av

Overbruk av smertestillende kan gi hodepine... MYE hodepine..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 21:21   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Regner med apparatet er elektronisk? I følge opptil flere leger og jordmødre jeg har vært i kontakt med i det siste gir elektroniske apparater alltid for høye målinger. Mitt ligger ca 20 under på manuellt i forhold til elektronisk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:14   #22
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Regner med apparatet er elektronisk? I følge opptil flere leger og jordmødre jeg har vært i kontakt med i det siste gir elektroniske apparater alltid for høye målinger. Mitt ligger ca 20 under på manuellt i forhold til elektronisk.

Og jeg har alltid fått temmelig nøyaktig det samme uansett målemetode bestandig, men har opplevd forskjeller begge veier i jobbsammenheng!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 23:27   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Kanutten har også et poeng ang at smertestillende kan gi svært invalidiserende hodepine. Faktisk så ille at folk har blitt lagt inn til observasjon og medisinering pga det! Har vært med på noen avvenninger og det har IKKE vært pent!

Jeg vil også gjerne si et par ord ang det å ikke feile noe selv om man er svært overvektig!
De fleste kropper kompenserer for overvekt veldig bra i maaaange år! Så lenge alle funksjoner går sin gang, er det liksom ikke noe som er galt! BT, blodsukker, hjerte, lunger, nyrer, hofter og knær, alt er i skjønneste orden!
Men til slutt vil noe begynne å svikte!
Og ettersom alt henger sammen, vil andre ting følge etter! Og da hjelper det lite å si at man var jo frisk i forrige uke!
Jeg er selv mer enn 40kg overvektig og står på venteliste til GBP. Jeg var slett ikke veldig overvektig den dagen blodsukkeret mitt brått var for høyt. Med en fersk dia2- diagnose hjalp det ikke å si at alt var jo så fint forrige måned!
Bortsett fra å røyke, er overvekt omtrent det verste du kan gjøre mot kroppen din, både på kort og lang sikt! At man ikke har noen følgesykdommer pr dags dato er ingen garanti for at de ikke kan komme som kastet over deg på et eller annet tidspunkt!
Som regel før du venter det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 00:51   #24
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Kitt: alt du sier er meget relevant til min situasjon. Mtp pinex forten,så hadde jeg det helt grusomt førje oppdaget den da jeg fikk et par av min far en dag jeg var heeeelt desperat. De funket,og jeg fant noe som kunne holde meg noenlunde over vannet.. Det jeg biter meg merke i er at pinex forten kan ta bort ganske ille migrene hos meg,npe jeg trodde skulle være umulig ved migrene. Legen min tror også at jeg har en u-typisk migrene (husker ikke hva det heter) men ihvertfall ikke den vanlige typen iom at jeg har så mye symtomer.

Jeg er svært obs på at pinexen ikke må bli noe fast,og kan plutselig gå lang gid mellom hver gang jeg tar dem,men i det siste har det blitt endel,jeg har hatt mye vondt. Nå ser det ut til og bli litt bedre så da blir det mye mindre pinex igjen.. Me ,jeg har en drøm om og bli totalt smertefri! Det hadd vært no! Ikke være avhengig av tabletter og å kunne stole på kroppen sin.

Gunnen til at jeg fokuserer sånn på at det må komme av noe annet enn overvekt er fordi det kom så plutselig, såklart kan det komme plutselig dersom det er fedmerelatert også- men jeg var i tipptopp stand helsemessig da jeg mista kontrollen på helsa,og det skjedde slik:

Flytta til ny by til sambo, vanskelig og få annet enn vikariater, ble vikar på en kiosk med myyyyye statisk arbeid- hadde vondt i øvre rygg i 8 timer hver dag. Første måneden jeg jobba der hadde jeg ikke hodepine på hele den mnd (husker jeg tenkte wooow) men 3 mnd med vondt i ryggen 8 timer hver dag må ha gjort noe stressrelatert med kroppen. Plutselig fikk jeg en haug med hodepine/migrene - kassta innpå med triptan (relpax) og fortsatte med jobben. Plutselig en dag,jeg husker det helt klart - så begynte jeg og gjespe som en tullimg,helt dau,trøttere enn noensinne- og tenkte jeg trengte litt søvn. Vel, jeg er like trøt hver dag nå- 1 år og 3 mnd etterpå. Relpaxen kutta jeg ut,da je var redd det kunne være overforbruk- har ikke tatt den siden den gang og ingenting er blitt bedre.

En teori je fikk nå er at jeg muligens aldri skulle gått på triptaner hvis jeg har en migrene der man ikke skal det. Fastlegen min den ganger hoppet rett på migrenekonklusjonen siden det ligger i familien (min far er hardt rammet)

Nei,jeg vet ikke jeg, men så mye er gjort nå.. Og je vet ikke hva mer og prøve.. Jeg har prøvd:
- 3 kiropraktorer,2 fysio,privat trener og akupunktør
- mr av hodet,ingen funn
- øre nese hals på sykehus, ingen funn
- nevrolog, satt på epilepsimedisin, virket ikke
- testet for alle allergier,ingen funn
- test for søvnapne, intet unormalt

Gjort/funnet:
- lett forhøyet prolaktin
- ny runde med fysioterapi
- åpenbart blodtrykkstigning
- noe lave jern-nivå

Symptomene er som før:
- hodepine/migrene
- ekstrem munmtørrhet/tørre øyne
- lydskyhet/lysskyhet
- ekstrem tretthet
- muskelsvakhet
- dårlig søvnkvalitet
- enorme humørsvingninger de siste ukene,og tidligere
- hårtap(mer enn normalt)


Nå ble det hele en roman, men jeg lurer liksom på om stresset fra den jobben kan ha startet det hele.. Om det er derfor blodtrykket er som det er,og at kanskje det ikke akkuratt hjelper at jeg er overvektig.

Beklager en lang og kjedelig historie, men jeg får så gode svar her at jeg bare måtte.

Tusen takk dere!!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 01:17   #25
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Blodtrykk og hodepine, sammenheng?

Med fare for å gjenta meg selv, har du vært hos reumatolog og blitt sjekket for fibromyalgi og/eller Sjøgrens?
Er det tatt tester av øyne med hensyn på tåreproduksjon/spyttprøve/spyttkjertelbiopsi?

Alt du beskriver passer inn i et fibromyalgi- symptombilde, selv det at det startet etter en periode med stress!

Les litt her og si om du blir noe klokere!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eksem i sammenheng med lavkarbo ElliottSmith Fysisk og mental helse 8 22-04-12 11:08
Vondt i hodet ... Sammenheng? fremtid Spørsmål og svar 15 29-05-11 23:45
Leamus og stress - sammenheng ..? mofe Fysisk og mental helse 14 05-02-10 22:09
LDL - ikke sammenheng med åreforkalkning martyy Nyheter / media 0 01-04-08 09:56
Fett - Karber sammenheng Fast-i-fisken Lavkarbo generelt 19 13-08-06 12:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no